Конспект заняття «Використовуйте воду розумно»

Опис документу:
Заняття для дітей старшого дошкільного віку, мета якого, за допомогою дослідів з різними предметами та дидактичних ігор навчити дітей розумінню важливості води в природі та житті людини, навчити дітей раціонально використовувати воду в побуті. Познайомити дітей з основними водними ресурсами планети та свого міста.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Конспект заняття

«Використовуйте воду розумно»

(для дітей старшого дошкільного віку)

Мета:

  • формувати елементи наукових знань про основні екологічні чинники в розвитку природи

  • вчити встановлювати очевидні взаємозв’язки і залежності між ними;

  • продовжувати знайомити дітей через дослідницьку діяльність з різними властивостями води та способами її очистки;

  • закріпити знання дітей про значення води в природі та житті людини;

  • збагачувати життєвий досвід, дати уявлення про позитивні способи поведінки, навчити порівнювати з негативними, викликати небайдужість до проблеми збереження водних ресурсів і бажання раціонально використовувати їх;

  • вчити об’єктивно оцінювати наслідки своєї роботи.

Попередня робота:

  • формування уявлення про водні ресурси планети Земля, їх локалізацію та особливості кругообігу води;

  • розповідь про найближчі джерела прісної води поблизу міста Славутича,

  • ознайомлення за допомогою дослідів з такими властивостями води, як розчинність, вчити дітей фільтрувати воду.

Обладнання та матеріали:

люстерка, глобус, пластикові склянки (по кількості дітей), відро, слайди з зображенням природної зони пустеля, відеофільм «Водоочисні споруди міста», д/г «Використаємо воду розумно», обладнання для проведення дослідів, картки для самооцінки, склянки для полоскання ротової порожнини.

Хід заняття.

Вихователь: - Сьогодні ми з вами будемо говорити про речовину, дуже важливу для всього живого. Без неї неможливе життя . Вона присутня скрізь, навіть в космосі. Її недостача призводить до небажаних наслідків (слайд з зображенням пустелі та зображенням зморщеного яблука)Вгадали про що йдеться мова? (відповіді дітей).

Дослід №1 (з люстерками)

Вихователь пропонує обстежте їх на дотик стан їх поверхні (сухе чи вологе). Далі діти підносять їх до рота та видихають на нього повітря. На склі з’явилася волога.

Висновок: вода входить до складу нашого тіла.

Вихователь: - Отже, мова йтиме про воду.

Давайте звернемось до глобусу. Це модель планети Земля.

- Давайте згадаємо, яким кольором на глобусі позначена вода? ( блакитним, синім)

- А що позначено на глобусі білим кольором? (відповіді дітей) Це теж вода, але в твердому стані.

- Як вважаєте багато води на Землі? (відповіді дітей) Так її більше ніж суші.

То може й не слід турбуватись про воду, як її так багато? (відповіді дітей).

Дослід №2(визначення смаку води)

Вихователь пропонує скуштувати воду зі склянки з позначкою №1 та склянки з позначкою № 2 та порівняти їх за смаком.

Висновок: вода може бути прісною та солоною на смак, солону воду людині вживати неможливо краще використовувати прісну.

Вихователь: - Яку воду використовують люди в побуті? (відповіді дітей)

Подивіться ще раз на глобус. Багато на планеті Земля річкової води? (відповіді дітей). Так - морської, солоної майже не придатної для використання води набагато більше. Звідси, висновок: запасів прісної (придатної до використання) води на Землі не так і багато.

Вихователь: - Діти, а поблизу Славутича протікає яка річка, хто її назве? (відповіді дітей)

Вихователь: - А скільки води нам треба? Щоб відповісти на це питання, давайте пригадаємо де ми використовуємо воду.

Дидактична гра «Використаємо воду розумно».

Дітям пропонується розглянути та прокоментувати картки, де зображено, як люди використовують воду в побуті. Ускладнення гри: запропонувати варіант економного використання води (наприклад, замінити ванну на душ тощо).

Вихователь: - То який висновок можемо зробити? Багато нам треба води для життя? (відповіді дітей) Дійсно, людина за добу використовує 20-30 відер води, а в нашому садочку використовують 820 відер за добу. Головне, щоб вона приносила користь, і не витрачалась недбало.

Рухлива гра «Пара до пари»

Ставши парами, діти виконують рухи за вказівкою вихователя:

- Притуліться один до одного так як я скажу: вушко до вушка, пяточка до пяточки, носик до носика і т. д

Вихователь: - А що трапляється з водою після її використання? (відповіді дітей) Чи можна її використати ще раз? (відповіді дітей). А куди дівається вода, яку використали? (відповіді дітей).

Вся вода збирається в одному місці. Це місце називається водоочисний канал. У нашому місті є також така споруда. Що ж відбувається з водою там? (відповіді дітей) Про це говорить сама назва – водоочисний. Встановити, як саме відбувається очищення води на водоочисних спорудах нам допоможуть ряд дослідів, які ми з вами проведемо на нашому занятті. Для цього роз ділимось на три групи.

Кожна група отримує свій робочий стіл на якому підготовлено обладнання необхідне для дослідницької діяльності та резервуар з водою. Вода чиста . Зараз ми з вами забруднимо її різними речовинами і спробуємо очистити знову.

Дослід №3

Завдання:

1.очистити воду від забруднення за допомогою магніту, сачків, фільтрів (з вати та марлі) ;

2.визначити який фільтр очищає воду краще: виготовлений з вати чи марлевий.

Висновок:

  1. за допомогою запропонованих пристроїв можливо очистити воду від домішок великих за розміром та нерозчинних в воді.

  2. Краще очищає воду фільтр виготовлений з вати .

Вихователь: - Діти, скажіть чи просто було очистити воду? (відповіді дітей). Чи достатньо добре ми її очистили? (відповіді дітей ) Ми не змогли очистити воду настільки, що можна було її вживати ще раз тому, що є домішки, які ми в умовах нашої лабораторії не можемо видалити з води (розчинні забрудники). Для цього необхідні спеціальні засоби. Їх використовують на водоочисних спорудах у спеціально створених умовах.

Вихователь: - Пропоную вам переглянути слайди які покажуть нам як відбувається очистка води для всього міста.

Відеофільм «Водоочисні споруди міста».

Вихователь: - Я сподіваюсь, що вам була цікавою віртуальна подорож водоочисними спорудами. Ви отримали багато корисної інформації. І переконались, що для того,щоб очистити воду, люди витрачають значні зусилля та кошти. Саме тому вислів : «Вода коштує на вагу золота!» не перебільшення. Вона дійсно дуже дорого нам обходиться. Тому нам слід дуже розумно використовувати її і намагатись робити це якомога економніше.

Вихователь: - А зараз давайте пригадаємо, про що ми сьогодні з вами говорили? Що вам сподобалось найбільше? (відповіді дітей).

Висновок:

  1. вода основа нашого життя,

  2. запаси прісної (питної) води невеликі, а витрати значні,

  3. воду слід використовувати економно.

Вихователь: - Ви багато сьогодні працювали, старались, пропоную вам оцінити свою роботу .

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інноваційна методика творчо-пізнавальної діяльності особистості: «Rory’s Story Cubes» »
Швень Ярослава Леонідівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.