Конспект заняття " Весна прийшла - спів пташиний принесла "

Логопед

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

20.04.2020

1392

42

0

Опис документу:
Представлений конспект логопедичного заняття з розвитку лексико-граматичних категорій з лексичної теми " Весна. Перелітні птахи". Також долається дидактичний матеріал до заняття у вигляді додатків . Мета-розвивати зв’язне мовлення, фонематичні процеси, дихання, зорову увагу, мислення, артикуляційну, дрібну і загальну моторику, координацію мовлення з рухами. Виховувати взаєморозуміння, ініціативність, доброзичливість, відповідальність.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

КОНСПЕКТ

ЛОГОПЕДИЧНОГО ЗАНЯТТЯ

(СТАРША ГРУПА, ЗНМ ІІІ рівень)

ТЕМА:

ВЕСНА ПРИЙШЛА –

СПІВ ПТАШИНИЙ ПРИНЕСЛА

Розробила:

Вчитель-логопед Скляренко Н.М.

ЗДО №6 Соснівської міської ради Львівської області

Програмовий зміст: продовжувати знайомити дітей із особливостями сезонних змін у природі, активізувати та поповнити словниковий запас назвами перелітних і зимуючих птахів. Вчити відрізняти перелітних птахів від зимуючих. Закріплювати знання про будову тіла птахів, способи їх існування, харчування. Вчити відгадувати загадки про птахів. Вживати слова з протилежним значенням, відмінювати іменники родовому відмінку , утворювати діє лов від звуконаслідування. Закріпити узагальнюючі поняття - перелітні птахи, зимуючі птахи . Розвивати зв’язне мовлення, фонематичні процеси, дихання, зорову увагу, мислення, артикуляційну, дрібну і загальну моторику, координацію мовлення з рухами. Виховувати взаєморозуміння, ініціативність, доброзичливість, відповідальність.

Матеріал: аудіозапис " Звуки природи. Птахи", сюжетна картина " Весна ", предметні картинки із зображенням птахів, дидактична гра " Що кому до смаку?", « Зимуючі-перелітні», «Четвертий зайвий", матеріал для звукового аналізу слів, м’яч

Хід заняття :

І. Організаційний момент.

Логопед зустрічає дітей, організовує привітання.

Вправа " Я - пташка". Звучить спів птахів у весняному лісі. ( аудіозапис )

Запропонувати дітям перетворитися на пташок, показати, як вони радіють весні. Після гри запропонувати пташкам відпочити, сісти на "гілки дерев" - стільчики навколо столу.

ІІ. Основна частина

1. На столі стоїть ваза з березовими гілками. (Дихальна вправа)

- Давайте уявімо , що ми з вами знаходимося у весняному лісі. Нахиліться до березових гілочок, понюхайте молоді листочки. Зробіть глибокий вдих , а на видосі скажіть: " Ах, як гарно пахнуть березові листочки" ( діти виконують 2-3 рази).

Логопед: Тільки що ви чули ,як гарно співають пташки. Як ви думаєте чому пташки так весело співають?

( відповіді дітей) ( закінчилась зима, прийшла весна, стало тепло, гріє сонечко, пташки повернулися додому )

Так, діти, сьогодні ми будемо з вами говорити про птахів, пригадаємо все ,що знаємо про них.

2. Артикуляційні вправи :

Вправа " Індик "

Трохи відкрити рот. Покласти широкий язик на верхню губу, рухати широким переднім краєм язика по верхній губі вперед і назад, не відриваючи язик від губи, ніби погладжуючи її. Спочатку рухи повільні, потім прискорити темп і додати голос, поки не почується : " бл-бл-бл".

Вправа " Дятел"

Посміхнутися , відкрити рот. Постукати кінчиком язика по альвеолах, багаторазово і чітко вимовляючи звук "Т".

Вправи: «Усмішка»-«Хоботок», «Чистимо зуби», «Горішок».

3. Загадки про птахів. ( знаходження зображення відповідного птаха і викладання на дошку. Додаток 1 )

Чорні блискавки літають,

На льоту комах хапають,

Перед сильною грозою

Б’ють у сполох над водою. ( ластівка)

Дивний ключ у небі лине,

Не залізний , а пташиний,

Цим ключем в осінній млі

Відлітають ... ( журавлі)

В мене є великий хист,

Я співаю , як артист.

Спів мій радісний усюди.

Дуже люблять мене люди. ( Соловейко)

Хто гнізда свого не має,

Яйця іншим підкладає.

Та у лісі в холодку,

Все кує : Ку-ку, ку-ку! ( зозуля).

- Діти , як можна назвати їх одним словом?

-Де були ці птахи зимою? ( в теплих краях)

-Як називаються птахи , які відлітають в теплі краї?

-Коли повертаються в рідні краї перелітні птахи?

- Як називаються птахи , які залишаються зимувати у нас ?

- Назвіть зимуючих птахів?

- Чому одні птахи залишаються зимувати , а інші ні ?

Розглядання зображень птахів. Уточнення будови тіла птахів.

Вправа " Скажіть навпаки " ( добирання антонімів)

Лелека великий, а соловей....

У лелеки довга шия , а в зозулі...

Лелека білий , а грак -...

У солов"я сіра грудка , а в ластівки - ...

У журавля довгі ноги, а в горобця -....

Горобець стрибає, а журавель - ...

4. Дидактична гра " Що кому до смаку" ( Додаток 2)

5. Дидактична гра " Перелітні - зимуючі" (Додаток 3)

Діти розподіляються на дві групи. Перша група " Збирає" перелітних птахів, друга - зимуючих ( Шпак - перелітний птах , восени він відлітає у вирій. Горобець - зимуючий птах, залишається зимувати у нас.)

6.Пальчикова вправа " Йшла зозуля"

Ішла зозуля на базар( вказівним і середнім випрямленими пальцями йдемо по столу ( інші підігнути))

Несла в кошику товар, ( долоні зєднуються кошиком)

Кошик упав на землю - бух ! ( ударяємо зімкненими долонями по столу, розєднуємо руки).

З нього - десять ( дев’ять, вісім) мух !

( Розводимо руки, ворушимо пальцями, наче мухи летять).

7. .Розповідь логопеда : Існує таке українське свято , пов’язане з поверненням із вирію перших птахів свято Обертіння. За народними віруваннями, птахи приносять із вирію ключі, якими відмикають ворота весни. Першими прилітають жайворонки, потім граки, дикі гуси, журавлі , лелеки. Лелеки здавна для українців були символом щастя і вірності. Вважалося , якщо лелека звив гніздо на хаті, то він принесе господарям щастя. Зруйнувати гніздо лелеки вважалося за великий гріх.

Пташки тішать нас своїм чудовим співом, але не тільки за це ми любимо і бережемо птахів. Вони приносять велику користь.

  • Скажіть ,яку користь приносять пташки ?

  • А тепер послухайте і спробуйте запамятати, як співають різні птахи.

( Аудіозапис) Запис супроводжується показом зображення відповідного птаха.

Вправа " Чий це спів?"

8. Дидактична гра " Четвертий зайвий " ( Додаток 4)

9. Фізкультхвилинка " Хто як співає" ( з м"ячем)

соловей - тьохкає

ворона - каркає

горобець - цвірінькає

дятел - стукає

журавлі - курличуть

сова - ухкає

сорока - стрекоче

10. Дидактична гра " Якої пташки не стало ?" ( відмінювання у родовому відмінку, розвиток зорової уваги )

Викладаються декілька предметних картинок із зображенням птахів, пропонується дітям запамятати, а потім визначити чиє зображення забрали.

11. Ігрове завдання " Птахи вміють літати".

Логопед читає вірш. Якщо називає предмет, або птаха , який літає, діти говорять " Так " , якщо не літає " Не так"

Кожен з вас звичайно знає,

Хто під хмарами літає,

То ж швиденько говоріть

Хто летить , хто не летить.

Летить- летить літак ?- Так!

Летить- летить їжак ? - Не так.

Летить- летить лисиця?

Летить- летить синиця ?

Летить- летить трава ?

Летить- летить сова ?

Летить- летить пташка ?

Летить- летить комашка ?

Летить- летить коса ?

Летить- летить оса ?

Летить- летить ворона ?

Летить- летить корона ?

Летить- летить стріла ?

Летить- летить хата ?

Летить- летить тато ?

12.Звуковий і складовий аналіз слів.

Сова, лелека. (Додаток 5)

ХІ. Підсумок заняття.

Діти говорять , що їм найбільше сподобалось на занятті, чого вони навчились.

ДОДАТКИ ДО ЗАНЯТТЯ

« Весна прийшла – спів пташиний принесла»

Додаток 1

« Що кому до смаку» Додаток 2

« Що кому до смаку» Додаток 2

Гра « Зимуючі – перелітні» Додаток 3

Гра « Зимуючі – перелітні» Додаток 3

соловей

жайворонок

Гра « Четвертий зайвий» Додаток 4

Гра « Четвертий зайвий» Додаток 4

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.