Сьогодні о 11:00
онлайн-конференція:
«
Роль закладів освіти у формуванні нульової терпимості до корупції та вихованні доброчесності в Україні
»
Взяти участь Всі події

Конспект заняття "Весна іде - красу несе"

Дошкілля

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

07.05.2020

438

12

0

Опис документу:
Мета. Розширювати знання малят про характерні зміни відносно пір року та сезонні зміни. Формувати уявлення про особливості поведінки та зовнішнього вигляду птахів та комах. Вчити застосовувати на практиці отримані знання правил культури поведінки в природі. Формувати екологічно доцільну поведінку. Розвивати спостережливість та допитливість у діток і виховувати позитивне емоційно – ціннісне ставлення до природи. Поєднано з малюванням нетрадиційними техніками.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Весна іде – красу несе.

Мета. Розвивати у дошкільнят пізнавальні інтереси. Розширювати знання малят про характерні зміни відносно пір року та сезонні зміни. Формувати уявлення про особливості поведінки та зовнішнього вигляду птахів та комах. Вчити застосовувати на практиці отримані знання правил культури поведінки в природі.

Формувати екологічно доцільну поведінку, виховувати дбайливе ставлення до навколишнього. Розвивати спостережливість та допитливість у діток і виховувати позитивне емоційно – ціннісне ставлення до природи.

Розвивати правильну звуковимову, виразність висловлювань. Збагачувати словник.

Вчити самостійно використовувати знання та вміння набуті на заняттях; створювати колективну роботу з використанням нетрадиційних технік малювання. Удосконалювати технічні навики роботи. Розвивати самостійність, творчість, уяву.

Викликати позитивний, емоційний відгук на прослухану музику; радість та задоволення від виконання пісень та таночку.

Підготовча робота. Бесіди про весну, вивчення віршів д теми; розучування пісень, хороводів, таночків. Розглядання художніх картин весняної тематики. Екскусії в весняний парк, систематичні спостереження за птахами, комахами, деревами та квітами. Відгадування загадок та читання художніх творів.

Матеріали.

Фрагмент заняття. Діти малюють нетрадиційними техніками на тему «Весна» (малюнки індивідуально, або колективна робота). Звучить весняний спів пташок і т.д. (звуки природи). По закінченні малювання діти створюють виставку за допомогою вихователя.

Вихователь. Які чудові ваші малюнки! Розкажіть мені трішки про них. (Діти розповідають що намальовано і якою технікою в 2-3 реченнях).

Вихователь. Завдяки вашим малюнкам сьогодні ми наче потрапили до весняного лісу. Заплющіть очі та прислухайтесь до цих звуків (чути дзюрчання струмка) Це Весна розмовляє з нами. А тому, хто навчиться розуміти мову природи, вона зможе відкрити свої таємниці. А таємниць у неї, ой як багато!

Вихователь. От сьогодні ми поведемо розмову про природу. Що ж таке природа? (Відповіді дітей)
Вихователь. Так діти, природою ми називаємо весь світ, що нас оточує. А що ж відноситься до природи? Давайте з вами трішки пограємось. Я кидаю вам м’ячик, а ви назвете, що відноситься до природи, а що ні.

Д/Г «Живе - неживе».
Вихователь. Якого кольору може бути природа взимку? (восени, влітку, навесні)

- Природа шкідлива чи корисна?
- Хто і що найголовніше в природі?
Вихователь. У природі немає головного і другорядного. Все взаємопов’язане. Не буде іти дощ – не будуть рости рослини – не буде комах - не буде пташок – не буде плодів дерев – не буде вітамінів, і люди, тварини – всі будуть хворіти…Запамятайте: здорова планета – здорова природа – здорова людина

Вихователь В гості йде до нас Весна –

Гарна, ніжна, запашна:

Пахне квітами, травою

І водою дощовою.

Діти.

1. Та без Сонця не прийде –

Сонце Весну приведе.

Тож давайте, любі діти,

Разом Сонечко будити!

2. Сонечко весняне,

Сонечко ласкаве,

Виглянь, не ховайся,

До нас привітайся!

3. Вийди, вийди, Сонечко!

На дідове полечко,

На бабине зіллячко,

На наше подвір’ячко!

4. Вийди, вийди, Сонечко!

В кожне глянь віконечко.

Розбуди усіх від сну –

Зустрічати час Весну!

Пісня – хоровод «Сонечко»

Сонечко. Моє личенько кругленьке

Діткам усміхається,

Промінці мої ласкаві

З землею вітаються,

Щоб родило щедро поле,

Зеленіло все навколо.

Подарую всім тепло,

Щоб навкруг все ожило –

Квіти, трави,бджілки в лузі,

Будьте й ви щасливі, друзі!

Вихователь.

Сонце, дякуємо красно!

Ти у небі сяєш ясно.

Зігрівай усе теплом,

Обдаровуй всіх добром!

Пісня Сонечка

Вихователь. Скажіть, діти, чи однакову кількість тепла посилає на землю Сонце взимку і навесні? Чому?

Діти. Ні, не однаково! Взимку сонце не піднімається високо над землею, воно посилає на землю косі промінці, які не зігрівають землю і дають менше світла. Навесні сонце піднімається вище, і промені дають більше тепла та світла.

Вихователь. А кому потрібне сонце?

Діти. Всім: людям, тваринам, рослинам, комахам. Завдяки сонцю всі живі істоти на землі живуть і розвиваються.

Вихователь А давайте припустимо що буде, якщо сонце зникне?

Діти. (припущення дітей)

Вихователь. Подивіться на дерева. Зігріті сонцем та напоєні водою, на яку перетворився сніг, прокидаються дерева від сну. Починають бубнявіти бруньки. Брунька – це ніби скринька, у якій ховається зелений листочок.

Діти. Брунька вкрита лусочками.

Вихователь. Лусочки щільні й міцні, змащені клейкою смолянистою речовиною. Це так бруньки захищаються від холоду. У такій схованці молодому листочку не страшні ні березневі морози, ні холодний вітер, ні заметілі. Ще є бруньки, у яких ховаються квітки.

Д/Г «Назвіть дерева, у бруньках яких ховається квітка».

Вихователь. Поміж ялинок запашних.

Уперше спалахнув метелик –

Тендітний вогничок весни.

Чому взимку ви не бачили метеликів?

Діти. Вони впали в сплячку, заховалися в своїх схованках.

Вихователь. З приходом весни прокидаються не лише рослини, а й комахи. Зігріті сонцем вони виповзають із затишних куточків, де спали взимку. З їх появою повертаються перелітні птахи. Чому?

Діти. Комахи – це їжа для багатьох перелітних птахів.

Дидактична гра «Зимуючі чи перелітні» (загадки та ілюстрації)

Синиця, горобець, ворона, сорока, дятел; лелека, ластівка, соловейко, шпак, зозуля.

У садочку понад тином

Я зробив йому хатину.

Він навколо обдивився,

Заспівав і поселився. (Шпак)

Швидко скрізь цей птах літає

Безліч мошок поїдає.

За вікном гніздо будує,

Тільки в нас він не зимує. (Ластівка)

Маленький хлопчина

У сірій свитині

По дворах стрибає

Крихти збирає. (Горобчик)

Довгі ноги, довгий ніс,

Прилетів – обід приніс.

Смачненьких жабенят

Для своїх малят. (Лелека)

Ку –ку, ку – ку!

Чути в ліску.

На зріст маленька,

Свитка сіренька. (Зозуля)

Вихователь. Там де комахи, там, звичайно, є квіти.

Перші квіти проростають

З цибулиночок малих.

Красну весну зустрічають,

Не губіть ви, діти, їх.

Дитина. Їх рвати з коренем не треба!

Коли ж про це забудеш ти,

Квітки образяться на тебе

І більш не схочуть вже рости.

Вихователь. Уявіть себе насінинкою чи цибулинкою якоїсь квіточки. (Психогімнастика під музичний супровід) Квіти виростають із маленького насіння. Уявіть, що поки що маленькі насінини, вони лежать у землі. Присядьте, обхопіть голову руками. Але ось пригріло сонечко - і насіння почало проростати. Підніміть голівки, розкрийте долоні. Це маленький слабкий паросток. Сонечко гріє все сильніше, пішов теплий дощик, і паросток почав підніматися все вище і вище. І ми піднімаємось до сонечка. Сонячні промені пестять квіточки, лагідний вітерець нас розгойдує, різнокольорові метелики кружляють над нами.
Тепер я поллю вас із поливальниці чарівною водою (імітує лиття) і ви перетворитеся на квіти .

Ти, чарівна водичко, лийся-но на діточок.
Перетворюй їх скоріше на чарівних квіточок.

Чародійство спрацювало! Ах, на які чудові квіти ви перетворилися!
Пелюстки ніжні, різного кольору, стебла тонкі, гнучкі.
Погойдайте своїми голівками, спробуйте, як гнеться ваша ніжка, поворушіть пальчиками-листочками.
Здрастуй тепле сонечко! Здрастуй лагідний вітерець! Як гарно! Як приємно! Так і хочеться заспівати!

Пісня «Веснянка» або танок квітів

Вихователь. Дітки, настала весна і ми з вами можемо відпочити після холодної зими. А де ми можемо відпочивати?
Вихователь. Як потрібно поводити себе під час відпочинку у лісі? (Не шуміти, не кричати, не смітити, не псувати дерева, нори, не палити вогонь, не бігати, не ламати гілок дерев та кущів, не лякати тварин, не руйнувати мурашники, гнізда)

Вихователь. Що ми можемо добре зробити для природи?
Вихователь. Кажуть: «У лісі іди – ніде не сміти!
Не потрібна пташці золота клітка – краще їй зелена гілка.» Не дарма обабіч доріг, біля лісу встановлюють плакати з різними написами.

  1. Бережіть ліс від пожежі.

  2. Бережіть природу.

  3. Заповідник.

  4. Охоронювана зона.

  5. Полювання заборонено.

  6. Ліс — наше багатство. Бережіть його.

  7. Не палити!

  8. Прибирайте сміття за собою.

Запам’ятали?

Діти. Ліс – це наш зелений друг я давно це знаю,

І тому не рву квітки, гіля не ламаю.

Між дерев я тихо йду гнізда не потривожу.

А мурашник як знайду, то зроблю огорожу.

І сміття ніколи я в лісі не кидаю,

Бо соромно буде мені перед пташечками.

А вони за це мені пісню заспівають.

І дзвіночки лісові весело заграють!


Вихователь. Якщо чогось або когось стає у природі мало, чи зовсім зникають – куди їх записують?
Вихователь. Які ви знаєте рослини чи тварини, що занесені до Червоної книги?
Вихователь. Так рослин і тварин, занесених до Червоної книги стає з кожним днем все більше і більше, а ми повинні турбуватися про те, щоб зберегти їм життя, оберігати їх від руйнівного впливу і навколишнього і, впершу чергу, нас людей. Але, забруднюючи природу, завдаючи їй шкоди, людина псує і своє здоров’я. Природа – непрочитана книга, і нам треба вчитися її читати. Справимося?

(залітає Сорока)

Сорока. Скре-ке-ке! Скре-ке-ке!

Чи ви чули отаке?

Для всіх малят вже зрання

Є від Матінки – природи цікаве завдання!

(витягає з поштарської сумки листи і подає вихователю)

Вихователь. Дякуєм тобі, Сорока – білобока! Ти залишишся з нами та допоможеш вирішити це завдання?

Сорока. Зараз в сумку подивлюся…

Немає вже листів, то певно й залишуся.

Адже я високо літаю і все на світі знаю!

Вихователь. Послухайте дітки лист. Та це не просто лист, а скарга від природи:
«Не рвіть нас з коренем, а зрізуйте ножем.» Чия це скарга? Чому потрібно зрізати ножем?
Вихователь. «Ми поспішали, прилетіли до своєї шпаківні, а вона розбита. Як нам жити? Де?» Чия це скарга? Як вчинити?
Вихователь. «Ми – солдатики і жучки - сонечко. Тільки сонечко пригріло, ми вилізли погрітись, а діти швидко нас зловили і стиснули у долоньках. Не беріть нас до рук! Благаємо!» Хто звертається по допомогу? Чи наші діти так шкодять комахам?
Вихователь. «Я - річка. Мені важко нести у воді каміння, сміття, непотрібні речі. Незабаром пропаде вся риба.» Що ми повинні зробити, щоб допомогти річці?
Вихователь. «Просять дерева – не рвіть наші гілки, листя. Нам дуже боляче!» Як ми можемо відповісти на цю скаргу?
Вихователь. Ось такі у нас справи з природою. Подумайте, яку шкоду із всього, про що ми сьогодні розмовляли, робили і ви, і більше так не робіть!

Вихователь. Ну от і бесіді кінець, Хто добре відповідав – той молодець!

Весна іде – красу несе

( фрагмент інтегрованого заняття

для старших дошкільнят)

Вихователі: Бозюн Н.С.

Смоленська О.В.

Музкерівник: Задорожна О.В.

2019 н.р.

10

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.