Конспект заняття "Веселий ярмарок"

Опис документу:
Конспект інтегроване заняття з пріоритетом продуктивної діяльності з теми "Веселий ярмарок". Проводиться з метою ознайомити дітей з поняттям «ярмарок» та гончарним мистецтвом України та закріпити знання дітей про опішнянський розпис.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Веселий ярмарок

(Інтегроване заняття з пріоритетом

продуктивної діяльності)

Мета: ознайомити дітей з поняттям «ярмарок» та гончарним мистецтвом. Збагатити словник назвами предметів посуду з Опішні (куманець, миска, горнятко, кухлик, глечик, макитра). Вчмти дітей самостійно створювати візерунок, характерний для опішнянського посуду на площинному предметі, поєднуючи лінії, мазки, крапки. Закріпити вміння використовувати кольори даного розпису (зелені, жовті, коричневі, білі). Розвивати мовлення дітей. Виховувати інтерес до декоративного малювання, повагу до народних майстрів.

Хід заняття

Приходить листоноша і приносить листа та коробку.

Вихователь : Дітки, нам принесли посилку, вам цікаво, що тут. Ось лист, а в ньому запрошення:

Ярмарок, ярмарок!

Шумить веселий ярмарок!

Скоріше, не барися –

Прийди і подивися!

А ще в конверті є картинка про ярмарок. А ви знаєте що таке ярмарок?

Це зараз в нас є багато великих магазинів, супермаркетів, де можна купити чи продати все необхідне для життя. А раніше магазинів не було, і люди могли купити чи продати якісь речі чи харчі тільки на ярмарку. Найвідоміший в Україні Сорочинський ярмарок. На цей ярмарок з’їжджалися люди звідусіль. Чого там тільки не було! Давайте розглянемо картинку і ви скажете, що продавали на ярмарку.

Дидактична гра «Назви одним словом»

Спробуйте назвати одним словом ті товари, котрі бачимо на ярмарку

«Я була на ярмарку і бачила там капусту, картоплю, буряки, моркву» - овочі ;

«Я була на ярмарку і бачила там яблука, груші, виноград»

«Я була на ярмарку і бачила там пряники, рогалики, пампушки»

«Я була на ярмарку і бачила там вишиті сорочки, спідниці, фартушки»

«Я була на ярмарку і бачила там молотки, гвіздки, пилки»

Раніше люди йшли на ярмарок не лише для того, щоб щось купити, а й для того, щоб розважитись. Парубки грали в ігри, мірялись силою, змагалися в спритності. А дівчата придивлялись до них та себе показували. На ярмарок старалися вдягнутися святково, щоб привернути до себе увагу. А малюки чекали з ярмарку гостинців: солодощів та іграшок.

То ж, давайте, і ми з вами розважимся як це робили на ярмарку. Хлопчики зможуть пограти в українську народну гру «Півники». Побачимо, хто зможе довше простояти на одній нозі. А дівчатка пограють в народну гру «Маринка».

А тепер давайте поглянемо, що ще є в нашій посилці. (Відкриває і виймає глиняний посуд, розставляє на столі).

  • Що це? (Глечик)

  • А знаєте, для чого використовували глечики? (Відповіді дітей) Глечики використовували для зберігання води і молока. В такому посуді молоко довгий час залишалось холодним та свіжим.

  • А це що? (Миска)

  • Для чого використовують миски? Так, з них їдять.

  • А який ще ви знаєте посуд, що стоїть на столі? Як він використовується?

(Макітра – в такому посуді готували їжу в печі; куманець – дуже красивий і незвичайний посуд, використовувався для зручності наливання різних напоїв.Він нагадує чайник; кухлик – схожий на кружку, але більший. Пили з нього воду, молоко, квас, узвар).

  • А як ви гадаєте, з чого зроблений цей посуд? Так, з глини.

  • А як називається майстер, який робить посуд з глини?

Глина в кого ожива?

Творить з неї хто дива?

В кого посуд, ніби жар?

Ну, звичайно ж це…. (гончар)

  • Так, гончарі. Вони виробляли посуд з глини. Пам’ятаєте, ми з вами розглядали глину. Давайте пригадаємо, яка вона була спочатку? (Тверда, грудочками, з сміттям) А яка вона стала, коли ми її залили водою і вона постояла трішки? (Стала м’якою, наче пластилін) Ось з такої глини і виробляли посуд на гончарному крузі. Коли виріб підсихав, його розмальовували спеціальними фарбами, потім обпікали в печі, а тоді поливали блискучою глазур’ю. Так з’являється ось такий красивий посуд. Подивіться, як гарно розмальовані ці вироби. Це опішнянський розпис. Найчастіше опішнянський посуд має коричневий, жовтий, рідше зелений та синій фон. Зверніть увагу, які кольори використали майстри для оздоблення виробів? Кожний колір має своє значення.

  • Як ви думаєте, що може означати жовтий колір? (Сонечко, пшеничне поле) Які візерунки зроблено жовтим кольором?

  • А що може означати зелений колір? Які візерунки виконано зеленим кольором? …

  • В нашій посилочці є ще щось – це лист. (Читає)

«Дорогі малята! До вас звертаються опішнянські майстри. На нашому ярмарку розкупили весь посуд, а розписати новий ми не встигаємо. Просимо вашої допомоги, Ми знаємо, що ви гарно малюєте і, можливо, допоможете нам розписати ось ці глечики. Будемо вдячні вам за допомогу»

  • Дітки, допоможемо майстрам? Сідайте за столики. Це буде наша майстерня. Подивіться, які зразки передали нам гончарі? Давайте роздивимось їх уважно. Яких кольорів глечики? Чим прикрашені? Яким кольором зроблені крапочки на коричневому глечику? А яким кольором зроблена широка лінія на жовтому глечику? Зверніть увагу, якщо сам глечик світлого тону, то слід використовувати темні кольори для візерунків, а якщо глечик темного кольору – світлі фарби. А якщо візьмемо фарбу такого самого кольору, як глечик, чи видно буде візерунок? (Продемонструвати)

  • Тепер пригадаємо, як малювати мазки? Широку пряму лінію? Тонку пряму лінію? Крапочки? Як правильно тримати пензлика?

  • У вас на столиках є маленькі клаптики паперу. Перш ніж розписувати наші глечики, спробуйте набрати фарбу і нанести її на цей клаптик і побачите, чи підходить цей колір до вашого фону. Давайте ще раз пригадаємо, які фарби можна використовувати при розписуванні опішнянського посуду? (Зелений, жовтий, коричневий, білий, синій)

  • Приступаємо до роботи. Добре подумайте, як саме ви хочете розмалювати свого глечика, де розмістити візерунок, яку фарбу використати.

(Під час роботи звертати увагу на поставу та вірне тримання пензля. Нагадувати про правильний підбір кольору та правильне розташування візерунка. Після закінчення роботи розкласти готові форми, роздивитися їх, звернути увагу на найбільш вдалі. Спитати, чому саме такі кольори обрали? Подякувати за старанну роботу. Пригостити дітей гостинцями з ярмарку).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
3
міс.
1
2
дн.
1
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!