! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Конспект заняття "Великодні традиції українського народу"

Опис документу:
Заняття з дітьми дошкільного віку на тему "Великодні традиції". Метою заняття є ознайомлення малюків з національними традиціями українського народу, які передаються з покоління в покоління. В конспекті підібраний актуальний і сучасний матеріал, а також використані різні форми роботи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Українські традиції та обряди, пов’язані із Великоднем.

Мета. Розвивати і поглиблювати знання учнів про найбільше релігійне свято. Закріпити знання учнів про традиції святкування Великодня. Ознайомити учнів із історією верби, писанки,великодніми привітаннями. Вчити дітей бачити красу навколишньої природи. Розвивати пам'ять, увагу, мислення, вокально-хорові здібності. Виховувати бережливе ставлення до природи, бажання дотримуватись звичаїв, традицій народу. Слідкувати за правильною вимовою звуків в словах і реченнях.

Обладнання: паски, писанки, крашанки, кошички, вишиті рушники, вербові гілочки, мультимедійна презентація.

Хід уроку

І. Підготовча частина.

  1. Перевірка готовності учнів до роботи.

  2. Налаштування учнів на робочий лад.

В школі дзеленчить дзвінок

Всіх він кличе на урок

Я вас рада привітати

І здоров’я побажати

  1. Девіз заняття.

Щоби гарно розмовляти

■ • ...ч

Треба вміти промовляти

Звуки чітко і красиво

Щоб було всім зрозуміло.

  1. Артикуляційна гімнастика.

«Посмішка», «Поцілунок», «Лопатка», « Парканчик», «Качелі».

  1. Дихальна гімнастика «Нюхаємо квітку».

  2. Робота над черговим звуком .

Черговий звук [ С ]. Артикуляція звука [ С ].

Доповни чистомовку:

СА - СА - СА - на віконечку оСА

СИ - СИ - СИ - ти не бійся оСИ

СУ - СУ - СУ - виганяємо оСУ

СА - СА - СА - хай летить собі оСА.

  • Назвіть що ви бачите на малюнку? ( Сонечко, сова, слон, стіл, стілець, свічка, синичка, снігур, сорока, стрикоза).

  1. Мовна хвилинка:

РОЗПУСКАЮТЬСЯ БРУНЬКИ,

ЗЕЛЕНІЮТЬ ГІЛОЧКИ.

ПОВЕРНУЛИСЯ ПТАШКИ

У СВОЇ ДОМІВКИ.

ДОЩИК ЗЕМЛЮ ОМИВА,

ВІТЕРЕЦЬ ПРИЧІСУЄ

ПО ДЕРЕВАХ СКРІЗЬ

ВЕСНА КВІТОЧКИ РОЗВІШУЄ.

  • Про яку пору року ідеться у віршику?(Про пору року весна).

  • Якими весняними квітами зацвітає земля? (Підсніжники , тюльпани, нарциси, фіалки).

  • Хто приносить на своїх крилах весну?(Птахи :лелеки, ластівки, шпаки, журавлі, соловейки).

ІІ. Основна частина.

1.Пора року весна . Яскраво і тепло пригріває сонечко. Давайте дітки покличемо до себе сонечко. Ой, дивіться хмарка заступила сонечко. Давайте ми заспіваємо весняночку і хмарка відступить.

Веснянка « Вийди, вийди сонечко»

Вийди, вийди сонечко (руки підняті вгору)

На дідове полечко (ведуть однією рукою вбік)

На бабине зіллячко (ведуть іншою рукою вбік)

На наше подвір’ячко (жест запрошення)

На весняні квіточки ( руки підняті вгору)

На маленькі діточки (присідають )

Там вони раються (оберти навколо себе)

Тебе дожидаються (руки на поясі, три притупи).

  1. Повідомлення теми і мети заняття.

Прихід весни ми пов’язуємо із Великодніми святами.

  • Яке велике релігійне свято ми відсвяткували ? (Великдень).

До великодня ми готуємося заздалегідь. Неділя за тиждень перед Великоднем називається Вербною. Саме в цей день Ісус востаннє увійшов до храму божого . Дорогу йому встеляли пальмовими вітками (його вітали, як справжнього Царя). В Україні пальми не ростуть, тому люди , щоб відзначити цей день , ставили у своїх оселях вербові гілочки. .У вербну неділю освячують вербу. Свячену лозу дуже шанують і закладають у хаті за ікони . Першими зацвітають верби, лози. Перші котики - символ молодості.

  1. Дидактична гра «Знайди вербову гілочку»

У кошику розміщено гілочку різних дерев. Дітям необхідно віднайти саме вербову гілочку. Віднайшовши вербову гілочку розповісти привітання

доторкаючись вербою до співрозмовника:

«Не я б’ю, верба б’є За тиждень Великдень Недалечко червоне яєчко»

Або « Будь здоровий як вода, Будь багатий як земля, Рости швидко як верба» Перед Великоднем печуть паски. Що таке паска? Це святковий великодній

хлібчик. За формою паска - високий круглий хліб. Коли задзвонять дзвони

в церкві люди несуть великодній кошик посвячувати.

  1. Дидактична гра «Великодній кошик»

  • Що ставлять у кошик?

  • Що ставлять по центру? (Паску)

  • Які продукти ставлять у кошик? (Яйця, ковбасу, масло,сир, сіль, хрін)

  • Чим прикрашають кошик ?(Вишитим рушником)

  • Що зображено на рушниках ? (Вербові гілки. Яйця. Квіти)

  1. Фізкультхвилинка «Гаївки»

А вже красне сонечко припекло, припекло

Ясне щире золото розлило, розлило

На вулиці струмочки вуркотять, вуркотять

Журавлі курликають тай летять, тай летять

Засиніли проліски у ліску, у ліску

Скоро буде земленька вся в вінку, вся в вінку

А ти сонце батечко догоди ,догоди

А ти земле матінко уроди, уроди.

  1. Великоднє яйце. Яке воно? Що означало яйце? Чому воно відігравало головну роль ? В давнину воно символізувало початок нового життя . Тому, фарбовані, розмальовані яйця вважають оберегом . Освячене яйце їли першим , коли поверталися з церкви. А крашанками і писанками обмінювалися.

Крашанка - яйце розмальоване в один колір.

Писанка - яйце розмальоване різними кольорами та візерунками.

Віталися на свята : Христос Воскрес - відповідали Воістину Воскрес.

  1. Дидактична гра «Писанки — крашанки»

На великій тарілці розміщено крашанки і писанки . Необхідно розділити в окремі тарілки крашанки і писанки.

Діти беруть у руку по одній крашанці і називає якого воно кольору. Потім обмінюється з сусідом і називає колір отриманого яйця.

III. Заключна частина.

  • Яке свято ми відсвяткували?

  • Що ми прикрашали?

  • Що ми поклали у кошик?

  • Як розважалися діти?

  • Що розмальовували до Великодня?

  • Як вітаються на Великдень?

  • Дякую всім за увагу. До побачення.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись