Сьогодні о 11:00
онлайн-конференція:
«
Роль закладів освіти у формуванні нульової терпимості до корупції та вихованні доброчесності в Україні
»
Взяти участь Всі події

Конспект заняття „Щоб навчатись, розвиватись – будемо пісочком та водою гратись”

Дошкілля

21.04.2020

302

8

0

Опис документу:
Моделювання гри-казки з використанням технології сендплей для молодших дошкільнят Етапи гри: 1. Введення в ігрове середовище; 2. Ознайомлення з грою і її героями; 3. Моделювання конфлікту, труднощів; 4. Вибір допомоги; 5. Боротьба і перемога; 6. Утвердження перемоги; 7. Перспектива подальших пригод.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Моделювання гри-казки з використанням технології

сендплей для молодших дошкільнят

Етапи гри:

1. Введення в ігрове середовище;

2. Ознайомлення з грою і її героями;

3. Моделювання конфлікту, труднощів;

4. Вибір допомоги;

5. Боротьба і перемога;

6. Утвердження перемоги;

7. Перспектива подальших пригод.

Інтегроване заняття

Щоб навчатись, розвиватись –

будемо пісочком та водою гратись”

Фізичний розвиток: сприяти рухливій активності малят; спонукати до рухливих вправ та ігор; удосконалювати дрібну моторику м’язів рук.

Соціально-моральний розвиток: виховувати дбайливе ставлення до оточуючого; виховувати екологічно-доцільну поведінку.

Емоційно-ціннісний розвиток: заохочувати спостережливість, допитливість, розвивати довільну увагу; формувати уявлення про те, що жива природа не може існувати без природи неживої.

Пізнавальний розвиток: ознайомлювати дітей з природним, предметним та соціальним довкіллям. Збагачувати знання малят про властивості, стани. Ознаки досліджуваних об’єктів неживої природи (піску та води), формувати логічне мислення.

Мовленнєвий розвиток: активізувати у мовленні дітей назви мешканців водойм, їхні ознаки та дії. Учити малят описувати якості заданого природного об’єкту; розвивати різні види мовлення. Формувати вміння відповідати на питання дорослого.

Художньо-естетичний розвиток: учити малят захоплюватися красою природи; виховувати цікавість художнього слова, завдань естетичного характеру. Розвивати образне мислення, творчу уяву.

Креативний розвиток: заохочувати інтерес до спостережень і відкриттів у природі. Вчити робити припущення та гіпотези, виявити творчість під час ігор з піском та водою.

Хід заняття

Вихователь вітається з дітьми. Пропонує, щоб їхні пальчики також привіталися.

Пальчикова гімнастика „Доброго ранку!”

Діти складають долоньки разом, пальцями правої руки по черзі „вітаються” з пальцями лівої руки, поплескуючи по них під віршований супровід.

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Здрастуйте, гори, ліси та поля!

Здрастуйте, ріки, озера, моря!

Доброго ранку, вся наша земля!

Вихователь пропонує погратися в гру.

Рухлива гра „Сонечко і дощик”.

( Музика, спів пташок. Виходять діти. У однієї дитини у руках великий кошик.)

Зранку в ліс прийшли малята,

Квіточок щоб назбирати.

Відпочити, погуляти,

Весело потанцювати.

( Звучить музика .Діти збирають квіти і, танцюючи .зносять їх у кошик). (Музика змінюється).

Загриміло, зашуміло,

Чорна хмара налетіла.

Ой, ховайтеся, малята.

Буде дощик поливати.

(Діти розбігаються . Ховаються під парасольку, що тримає вихователь). ( Музика змінюється).

Знову сонечко всміхнулось.

Дощ із громом вже минулись.

Квіточок вже стало більше,

Назбираємо скоріше.

( Музика змінюється .Діти знову збирають грибочки і, танцюючи .зносять їх у кошик .Гра повторюється.)

Знову сонечко всміхнулось.

Дощ із громом вже минулись.

Ліс умивсь, причепурився;

Зовсім інший став, змінився.

Стало всім аж веселіше,

Тож танцюйте всі скоріше.

Чути шум моря, звуки хвиль.

Вихователь. Що це за звуки? На що вони схожі? Так, це ми чуємо звуки хвиль, шум моря. А знаєте, про що море нам розповідає? Його хвилі принесли нам казку. Хочете послухати?

Далеко-далеко, за морями, горами, лісами, на березі моря жили двоє дівчаток. Жили вони дуже дружно, гралися разом, допомагали одна одній. І все у них було добре. Та одного разу злий чаклун, який буває тільки в казці, пролітав над їхнім селищем. Тут він помітив дивне світло, яке йшло від одного з будинків. Це був будиночок, в якому жили наші сестрички. А як відомо, що люди, які творять добро, випромінюють світло. Тому і світився будиночок, де жили дівчатка. Дуже розлютився злий чаклун. Хто ж це посмів творити добро? І коли він побачив сестричок, то в ту ж мить зачаклував їх і перетворив одну з них на краплинку, а іншу на піщинку. Чари злого чаклуна могли б щезнути, якби дівчатка зустрілися. Але от біда, що краплинка впала далеко в море, а піщинка залишилася лежати біля хатки.

(вихователь розповідаючи казку обіграє свою розповідь)

Дітки, може ми допоможемо їм зустрітися? Тож давайте не баріться і будьте уважними. Спробуємо відгадати всі загадки злого чаклуна.

  • загадка про воду:

„Прохолодна, миє личко, відгадали? Це ... водичка.

Дидактична гра „Яка водичка?”

  • мають хвіст, та не літають,

мають рот – не розмовляють? (Рибки).

Дидактична вправа „Хто живе у воді?”

- гарні рибки пропливають,

є між ними золота.

Дітки всі про неї знають,

Що це рибка не проста.

А яка? (Чарівна).

Ігрова вправа „Веселі бульбашки”

Вправа виконується 1 хвилину. Використовуються стаканчики води з трубочками. Діти дують у воду, слухаючи пісеньку бульбашок.

- рибки хоч не розмовляють

та гарно плавають, пірнають.

А хто рибку хоче мати,

То хай спробує впіймати.

Гра „Весела рибалка”

Скільки рибок впіймали?

Як називаються рибки?

Чим вкрите їх тіло?

Для чого рибкам потрібні плавники?

Вихователь. Дітки, поки ми гралися з водичкою – дивіться хто до нас завітав.

(В групу заходить дівчинка.)

  • Я дівчинка-краплинка з’явилася з води,

І людям помагатиму усюди і завжди.

Водичку дам я людям, наповню я моря.

Полию трави, квіти розквітне вся земля.

Вихователь. Дівчинку-краплинку ми вже знайшли. Тепер залишилося ще знайти дівчинку-піщинку. Але де ж її можна знайти? Правильно, в піску.

Туди із моря поліз і краб

І клешнею за пальчик-хап!

Розминав його крутив,

Ніжно гладив й відпустив.

Масаж фаланг пальців обох рук.

Вихователь. Ми ж за крабом вирушаємо

І пісочок розгортаємо.

Будемо із ним вітатися

І в цікаві ігри гратись.

Вправа „Здрастуй, пісочок!”

  • доторкатись до піску почергово пальцями однієї, потім другої руки; всіма пальцями одночасно.

М’яко лапками ступає, слід по сліду залишає,

А чи можеш ти вгадати, хто це ходить біля хати?

Прудко скочивши на грядку, лапками гребе зайчатко.

Там шукає корінець довговухий молодець.

Поважний слон по джунглях йде і слоненят своїх веде.

Він хобот вище піднімає – родину на обід скликає.

  • доторкнутись до піску всією долонькою ( з двох сторін);

  • перетирати пісок між пальцями, долонями;

  • легко, з напругою стискати кулачки з піском, потім повільно висипати його в пісочницю.

  • Який пісок? Теплий чи холодний? Колючий чи жорсткий? Приємний чи не приємний на дотик? Чи сиплеться?

Вихователь. А тепер, коли ми привіталися з пісочком, то думаю, що можемо тут і погратись. Може ми знайдемо тут сестричку нашої Краплинки.

Ігрові вправи та ігри:

Скарб”

  • Що ж, малята, посміхніться, на пісочок подивіться.

Будемо ми з вами грати, - у пісочку скарб шукати.

Руки у пісочок треба заховати, пальчиками скарб можем відшукати.

А хто перший скарб знайде, то хай знайдене назве!

Спритні змійки”, „Верткі ящірки”.

Виконання рухів ребром долоні.

Море хвилюється”.

Ворушіння руками в піску, спостереження за змінами піщаного рельєфу.

Вихователь. А як ще можна гратися з піском? Що нам для цього потрібно? Так, це наші улюблені лопатки та відеречка – пісочні набори. Тож давайте спробуємо.

Ой! Подивіться! Хтось за допомогою лопатки та ситечка знайшов нашу дівчинку-піщинку. (В групу заходить Піщинка).

  • Я, дівчинка-піщинка. Не бійтесь, дуже прошу.

Хоч я була в пісочку, та дівчинка хороша.

Будинки будувати без мене не можливо.

Як привезуть в садочок, то дітки всі щасливі.

Бо граються малята в пісочниці завжди.

Хіба ж збудуєш місто ти без піску й води?

Вихователь. Не сумуй, Піщинка. Адже тут разом з нами твоя сестричка Краплинка. Незабаром зникнуть чари злого чаклуна і ви будете разом.

Дітки, що зробити треба нам, щоб сестрички зустрілися? Озирніться навколо, що нам може стати у пригоді? Вірно, це поли валочки. Тож давайте швидше полиймо пісочок. Як ви думаєте, зустрілись тепер піщинка і краплина? Ура! Чари злого чаклуна зникли! Погляньте, як зраділи дівчатка. Тепер вам добре удвох.

А може ви ще трошки залишитесь у нас?

Малята, яким піском краще ліпити пиріжки та будувати, сухим чи вологим?

Вірно, вологим. Тож запрошуйте дівчаток погратися з нами.

Гра „Чарівні візерунки”.

Створення візерунків, різних зображень за допомогою відбитків долоньок, кулачків, пальчиків (півник чи голуб, равлик, квіточка).

Вихователь. А тепер пропоную вам стати справжніми казкарями Піщаної країни і збудувати для сестричок новий дім.

Творча гра „Казкарі Піщаної країни”.

Моделювання з піску з використанням дрібних фігурок, камінців, ракушок.

Вихователь. Та головне, запам’ятайте,

Щоб ворогів перемагати,

Треба нам багато знати.

Також бути сильними,

Добрими, активними,

Охайними, відважними,

І дуже уважними.

(Діти продовжують гратися, обігруючи казку та її персонажів).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.