• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Дошкілля
  • Конспект заняття про гуманне та відповідальне ставлення до тварин для дітей старшого дошкільного віку (6-й рік життя) на тему: «Бережи і охороняй тваринний світ»

Конспект заняття про гуманне та відповідальне ставлення до тварин для дітей старшого дошкільного віку (6-й рік життя) на тему: «Бережи і охороняй тваринний світ»

Опис документу:
Заняття для дітей старшого віку для формування ціннісного ставлення до тваринного світу, охорони та збереження його. На занятті використовуються різні дидактичні ігри: «Тваринний світ» (з використанням наочної моделі «Круги Ейлера»), «Склади картинку» (з використанням карток-пазлів), «Гарно-погано» та вправи: «Якби я був звіром, ким би я був? Чому?», ігрова екологічна задача «Як поводитися в природі?», інсценізація вірша «Хто де живе?» Г.Новикової

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Управління освіти Шосткинської міської ради

Сумської області

Конспект заняття

про гуманне та відповідальне ставлення до тварин для дітей старшого дошкільного віку (6-й рік життя)

на тему: «Бережи і охороняй тваринний світ»

Підготувала: вихователь

ЗДО №10 «Незабудка»

Козловська В.В.

м. Шостка, 2019 р.

Характеристика заняття: комплексне (дитина у природному довкіллі, літературна скринька).

Завдання: продовжувати формувати у дітей уявлення про тваринний світ, цінність тварин у природі, про правила поведінки в природному оточенні; вести пошуково-дослідницьку діяльність; вправляти дітей в умінні інсценізувати вірші про тварин. Сприяти розвитку логічного мислення, мовлення, уяви, допитливості дітей. Виховувати любов до природи і шанобливе ставлення до тварин.

Матеріал: наочна модель «Круги Ейлера» («Тваринний світ»), ілюстрації диких і домашніх тварин; картки-пазли з зображенням поведінки людини в природі (два круга: червоний і зелений до них); маски тварин до інсценування вірша; загадки про тварин, вірші, обручі різного кольору до рухливої гри; шматочки крейди для дослідницької діяльності, вологі серветки.

Попередня робота: читання, вивчення віршів, відгадування загадок.

Використана література:

  1. Дитина: Освітня програма для дітей від двох до семи років / наук.кер.проекту В.О.Огнев’юк; наук.ред.: Г.В. Бєлєнька: Мін.осв.і науки України, Київ, ун-т ім. Б.Грінченка, 2016.- 304с.

  2. Методичні рекомендації до Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина» / наук.кер.проекту В.О.Огнев’юк; наук.ред.: Г.В. Бєлєнька. – К.: Київ. ун-т ім. Б.Грінченка, 2016.- 352с.

  3. Митник О., Рижньова Л., Захаренко Л. Як виховувати дошкільника-діяча / «Дошкільне виховання», №2, 2016 р.

  4. Шевцова О.А. Організація пізнавальної діяльності в ДНЗ / іл. О.А. Семихіна, 4-те вид. випр. – Х.: Вид. група «Основа», 2012 – 300 с.

Хід заняття

Вступна частина

Привітання.

  • Добрий день вам, діти!

  • Добрий день.

  • Добрий день вам, киці!

  • Няв, няв, няв!

  • Добрий день вам, мишки!

  • Пі-пі-пі!

  • Добрий день вам, жабки!

  • Ква-ква-ква!

  • Пташечка у небі співає пісень,

  • Ніби вітає усіх: «Добрий день!»

Мотивація.

Вихователь: Діти, сьогодні вранці, коли я йшла в дитсадок, то зустріла поштаря, який передав ось цю посилку від Дідуся-Природолюба. Хочете дізнатися що в ній?

Діти дістають великий круг і картинки-представників тваринного світу.

Основна частина

Дидактична гра «Тваринний світ»

Вихователь: Діти, давайте покладемо круг на підлогу, а на ньому викладемо всі ці картинки.

Діти викладають картинки в хаотичному порядку.

Вихователь: Я буду загадувати вам загадки, а хто відгадає, бере собі відповідну картку.

  1. Пухова руденька шуба

Із сосни стриба на дуба,

Хвіст у неї, як мітла,

А сама на зріст мала,

Не звірятко – просто диво:

Невгамовне, пустотливе.

Вгору, вниз, на гілку з гілки…

Хто це буде, діти? (Білка)

  1. У землі мої комори,

Добре рию ходи, нори.

Я маленький, мовчазний,

Ще до того і сліпий. (Кріт)

  1. І вдень, і вночі

У кожусі на печі. (Кіт)

  1. Сірий, ікластий

Хоче вівцю вкрасти. (Вовк)

  1. Швидко скрізь цей птах літає,

Безліч мошок поїдає,

За вікном гніздо будує,

Тільки в нас він не зимує. (Ластівка)

  1. Є у лісі хата. В ній кімнат багато.

Тут живе отара Добрих санітарів,

Та цю хату не чіпай – санітарам спокій дай… (Мурашки)

  1. Не звір, не птиця,

Всього боїться.

Наловить мух –

І в воду плюх! (Жаба)

Вихователь: Ще раз розгляньте картки і назвіть, кого ви на них бачите.

Вихователь на великому крузі розкладає круги менших розмірів різного кольору..

Вихователь: Діти, розкладіть в менші круги картинки із зображенням тварин, розподіливши їх на групи.

Колір кругів визначається за бажанням: в коричневий круг – комах, в зелений – птахів, в блакитний – диких тварин, в синій – свійських тварин.

Вихователь: Як назвати їх одним словом? (Тварини). Який багатий і різноманітний тваринний світ на нашій планеті.

Вихователь: Діти, допоможіть мені зрозуміти, чи належать тварини до природи. До живої чи неживої природи вони належать? Чому так гадаєте?

Дидактична гра «Жива і нежива природа»

Вихователь: Давайте проведемо експеримент. Запрошую вас до нашої дослідницької лабораторії.

  • Що це? (Крейда)

  • Чи зможемо ми розламати її на шматочки? (Дії дітей). Що сталося з крейдою? Вона перестала бути крейдою чи ні? (Крейда залишилася крейдою, тільки її шматочки стали маленькими).

  • А що буде з метеликом, жуком, якщо ми поділимо їх на частини? (Вони загинуть).

Вихователь: Все в природі – живе і неживе – взаємопов’язане. Не можна порушувати баланс в природі. Треба охороняти її.

Бесіда про охорону та піклування про домашніх тварин

Вихователь: З давніх-давен людство намагалося жити в злагоді з природою. Людина приручила багатьох тварин. Зробила їх своїми друзями й захисниками і зобов’язалася не шкодити їм.

  • Яких домашніх тварин ви знаєте?

  • У кого вдома живуть тварини? Які?

  • Чи всіх тварин можна тримати вдома?

Вихователь: У багатьох із нас удома живуть собака, кіт, папуга, рибки, морська свинка та інші. (Діти розглядають ілюстрації). Ми звикаємо до них, піклуємося і любимо як рідних. Однак ми, зазвичай, забуваємо про інших тварин, тих, які нам не належать, дозволяємо кривдити їх.

  • Як потрібно відноситись до бродячих тварин?

  • Чи можуть вони бути небезпечними?

  • Заводячи домашнього улюбленця, ми повинні відповідати за нього, а, отже, зобов’язані бути людьми.

Рухлива вправа «Я - … (якась тваринка)»

(показати рухами, жестами, мімікою поведінку улюбленої домашньої тваринки)

Дидактична «Склади картинку»

Вихователь: Діти, пропоную вам скласти картинку із зображенням домашнього улюбленця. Ця картинка розрізана на частини. Будьте уважні!

Фізхвилинка

Рухлива гра «Хамелеон»

На килимі розкладені обручі різних кольорів.

Вихователь: Хто знає, хто такий хамелеон? Це ящірка, яка змінює своє забарвлення в залежності від того місця, де вона знаходиться, щоб її не було помітно. Наприклад, хамелеон забрався на камінь, став сірим. А якщо сидить на піску, стане жовтим.

Орієнтуючись за запитаннями дорослого, діти встають в обруч відповідного кольору).

Бесіда з елементами розповіді

Вихователь: А як же дикі тварини? Навіщо вони потрібні? Можемо без них прожити? Адже від диких тварин одна шкода та страх: лисиця краде курей, вовк може на пасовищі поцупити телятко тощо.

Міркування дітей.

Вихователь: Насправді, дикі тварини приносять більше користі, ніж лиха.

Вихователь показує ілюстрації тварин.

Вихователь: Вовк у природі виступає санітаром. Він полює на хворих та ослаблених тварин, так оздоровлює фауну. Лисиця знищує шкідливих гризунів. Білочка садить дерева, розкидаючи горішки. Зозуля, хоча і підкладає яйця у гнізда інших птахів, сама не висиджує діток, але робить одну дуже важливу справу – поїдає волохату гусінь, найбільшого ворога садів. Мурашки цілий день стежать за чистотою в лісі.

Дитина розповідає вірш:

Треба завжди пам’ятати

І дорослим, і малятам,

Що нема таких тварин

І нема таких рослин,

Поблизу і навкруги,

Непотрібних зовсім вам!

Усі рослини і тварини вкрай потрібні для людини!

Вправа «Якби я був звіром, ким би я був? Чому?»

Ігрова екологічна задача «Як поводитися в природі?»

Вихователь: Я вам розповім історію, яка трапилась з хлопчиками в лісі, а ви оціните їх поведінку. Мишко та Василько бігали лісом. Зненацька перед ними з’явилась білка. Один з хлопчиків спритно накрив її шапкою.

«Тепер моя будеш!» - із задоволенням сказав він.

Вихователь: А як би вчинили ви?

Орієнтовні відповіді дітей.

Вихователь: Диких тварин не можна виносити із природного середовища. Житла людей для них чужі. Тварини, які зростають у неволі, виявляються непристосованими до вільного життя.

Інсценування вірша Г.Новикової «Хто де живе?»

Вихователь роздає дітям маски тварин і пропонує їм проінсценізувати вірш.

«Хто де живе?»

Бідний зайчик всіх боїться –

І ведмедя, і лисицю,

Сам він хатки не будує,

Тож під кущиком ночує.

Сумно стало жабеняті

Днями квакати й стрибати,

Кличе гратись у болото

Свого друга бегемота.

Прикро равлику на свято:

В його хатці тіснувато,

Там ні вікон, ні дверей…

Як покликати гостей?

Взимку спить ведмідь в барлозі…

Білочка дупло прибрала,

Затишно у ньому стало…

Мишка спритна та мала

Вкрала хлібчик зі стола,

І піднявши хвостик вгору,

Тягне хлібчик цей у нору…

Є в усіх тваринок хатки.

Ну а де живуть малятка?

Відповідь усім відома:

Жити нам найкраще вдома!

Дидактична гра «Гарно-погано»

Вихователь: В давнину говорили: «Людина – цар природи». Вона може як допомагати природі, так і наносити шкоду. Я пропоную гру «Гарно-погано». Вам необхідно розподілити зображення на дві групи. Зелений круг на столі – гарний вплив людини на природу, а червоний – поганий.

Підсумок: Як людина повинна відноситися до природи? Доповніть словами правило екологічної поведінки людини:

«Слід усім запам’ятати – тварин треба… (захищати)

Їх оселі не… (руйнуй).

Краще взимку… (підгодуй).

Підсумкова частина

Вихователь: Кожен із вас може зробити багато добрих справ у природі і тоді ви станете справжніми друзями природи. Любіть тварин, не наносіть їм шкоди, а допомагайте, охороняйте їх. Світ навколо нас прекрасний. Ми маємо любити й оберігати його.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
9
дн.
1
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!