Конспект заняття на тему: "Осіння мозаїка"

Опис документу:
Мета: Освітня – формувати уміння сприймати музику як виражальне мистецтво, ознайомити із поняттям «п’єса», вдосконалювати вокальні навички; активізація знань про осінь, осінні явища в природі; Розвивальна – розвивати ритмічний слух, увагу; Виховна – виховувати інтерес до музики та формувати музичну культуру учнів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Конспект інтегрованого уроку: музичне мистецтво + я досліджую світ

Тема: осіння мозаїка

Мета:

Освітня – формувати уміння сприймати музику як виражальне мистецтво, ознайомити із поняттям «п’єса», вдосконалювати вокальні навички; активізація знань про осінь, осінні явища в природі;

Розвивальна – розвивати ритмічний слух, увагу;

Виховна – виховувати інтерес до музики та формувати музичну культуру учнів.

Обладнання: фонотека, підручник для 1 класу Лобова.

Слухання: В. Косенок «Дощик», М. Пархаладзе «Осінній дощик», П. Чайковський «Осіння пісня».

Виконання: проспівка «Печу, печу хлібчик», «Веселий музикант». Проспівка «Раз, два, три, чотири»

Розучування О. Олесь, муз. Б. Фільц «Краплинки».

Словникова робота: визначення поняття «п’єса», «мистецтво».

Хід уроку:

І. Організаційний момент

Вхід під музику П. Чайковського «Марш дерев’яних солдатиків»

(Учні пригадують, що це за твір і хто автор).

2. музичне вітання «Добрий день вам, діти, добрий день!»

ІІ. Актуалізація опорних знань

Слухання музики

Настає чарівний час, музика іде до нас.

Та спочатку прийде тиша, тож умощуйтесь зручніше.

Всі заплющіть оченята,

Будемо разом чекати.

Тиша плине край вікна,

Вже заходить в клас вона

Йде повз парти тишком-нишком,

В неї лапки, як у кішки.

Огортає цілий клас.

А за нею йде до нас

Звукова співуча казка

Музико, заходь, будь-ласка.

-Діти, а то мені нагадає, що ми зараз будемо робити з вами? (Слухати музику).

-Пригадайте і скажіть, як треба слухати музику? (Тихо, уважно, зосереджено).

-Що нагадує вам ця пісня?

-Так композитор зобразив нам дощик.

-Який він теплий чи холодний, лагідний чи непривітний.

Фото Віктора Косенко-український композитор, який писав багато муз. творів для дітей.

Послухайте вірш. Уявіть звуки осені (робота з підручником)

-Сподобався вам віршик?

-А про що він нам розповів?

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку.

-Так, про осінь. Тема нашого сьогоднішнього уроку «Осіння мозаїка».

ІV. Вивчення нового матеріалу

Пригадайте, як звуть людину, яка пише музику? (Композитор).

Багато композиторів зверталися до теми осені. Сьогодні, пропоную прослухати музичний твір грузинського композитора Мераба Парцхаладзе, який за допомогою звуків передав осінній настрій.

-Відкрийте стр. 36.

-Перед вами репродукція картини О. Ярославцева «Золота осінь».

-Як зветься людина, яка малює картини? (Художник)

-Що на ній зображено?

-Якими кольорами художник передав цю картину природи?

-Ми з вами читали вірш, розглядали картину, слухали музику. Скажіть, що допомогло розповісти про осінь поету, композитору, художнику. Погляньте на підказки на с.36.(Поетові-слова, художнику-фарби, композитору-звуки)

-Отже, сьогодні ми з вами будемо спілкуватися з мистецтвом.

-Молодці! Пропоную трішки відпочити. (Перегляд мультфільму «Ходить гарбуз по городу»

-Як зветься цей мультик?

-Що він ва нагадує?

-Яка пора року приносить ці дари? (Осінь).

-Ми з вами вже читали, картину переглядали, але не співали. Пропоную розспіватись.

V. Закріплення вивченого

Розспівка «Раз, два, три, чотири»

Повторення слів пісні «Веселий музикант» Сл. Т. Волгіної муз. А. Філіпенка стр. 28

-Ця пісня авторська чи народна?

Знайомство з новою піснею

Послухайте пісеньку «Кап-кап…» Б. Фільц сл. О. Олеся

Кап, кап, кап

Кап, кап, кап

Це згори з хмаринки.

На долоньки малят

Падають краплинки.

Приспів

Дощику, дощику, дощику строкатий

Не гони, не гони діточок до хати.

-Сподобалась пісенька?

-Яка це музика?

-Пропоную розучити перший куплет пісні «Осінь»

Виконаємо пісню:

-Парами

-Хором

-Ланцюжком (по черзі)

-Послухайте музичну п’єсу уже відомого вам композитора П. Чайковського «Осіння пісня».

-Це музика вокальна чи інструментальна?

-Який звучить інструмент?

Словничок

-П’єса-невеликий інструментальний тівр.

Робота з підручником с.39

-Розгляньте осінню мозаїку. Знайдіть зображення, де панує музика, слвоа та кольори. Як вони позначені?


-Чому пісня позначена двома значками, а п’єса «Осіння пісня» лише однією музичною?

VІ. Підсумок уроку

Гра «Закінчи речення»

-Щойно був урок….

-Ми говорили про пору року….

-Поети змальовують осінь…

-Художники змальовують осінь…

-Композитори змальовують осінь…

-Ми дізнались, що «п’єса»…

-Ми вивчили пісню…

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»