Конспект заняття "Ми за життя без сміття"

Екологія

Для кого: Дошкільнята (5-6 років), 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас, 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас

19.01.2022

314

33

0

Опис документу:

Україна - найбільша країна в Європі. При цьому 7% нашої території займають сміттєзвалища. З кожним роком ситуація з відходами стає все гірше. Досить згадати сміттєвий колапс у Львові 2016 року. За даними громадської організації «Україна без сміття», щорічно на українські смітники відправляється близько 10 млн тонн сміття. Близько 30-40% цього сміття можна переробляти. Поки ж в Україні переробляється лише 4% відходів.

Щоб зробити свій внесок у порятунок навколишнього середовища, досить почати сортувати сміття і здавати його в пункти прийому вторсировини. Починати завжди потрібно з себе, подаючи приклад своїм дітям, близьким людям, колегам і сусідам. До речі, згідно з дослідженням аналітичного центру Разумкова, понад 40% українців готові сортувати сміття.

Сьогодні ж ми розповімо про практичні кроки - що і як сортувати у себе вдома.

Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код

"Ми за життя без сміття"

Мета: навчання дітей мотивам, потребам і навичкам екологічно спрямованої поведінки і діяльності; виховання у дітей любові до природи, прагнення берегти, примножувати її багатства; формування відповідального ставлення до навколишнього середовища та власного здоров'я.

Очікувані результати: сформована екологічна культура вихованців закладу, що характеризується різнобічними глибокими знаннями про навколишнє середовище, наявністю світоглядних ціннісних орієнтацій щодо природи, екологічним стилем мислення і відповідального ставлення до природи та свого здоров'я.

Вікова категорія: 7-11 років

Обладнання: музичний супровід, м'ячик, сміття з паперу, сміттєві кошики, костюми героям, соціальний ролик, презентація, макет сміттєвих кошиків ( 4 кольори), картки з зображенням сміття, макет планети, картки з порадами щодо збереження планети.

І. Організаційна частина

1.Вступне слово. Оголошення теми

Вітаю всіх присутніх, і вихованців і гостей, які завітали сьогодні до нас.

У всіх гарний настрій? Всі готові до взаємодії? Не чую? ОО, налаштувалися. Молодці! Тому, сідайте зручненько, ручки на колінця, дивіться і слухайте уважно. Сьогодні 22 квітня всесвітній день Землі. Тому особливо сьогодні хочеться поговорити про екологічне здоровя нашої планети Земля.

Сміття… Вічна проблема людства.. Сміття було проблемою для Європи. Сміття є проблемою для України.

Звичайно, деякі люди не надають великого значення проблемі сміття, оскільки не розуміють якої шкоди воно може нанести. Ось, ми сьогодні й поговоримо про небезпечність сміття, щоб бути більш обізнаними в сфері еко чистоти. Тому тема нашого заходу: «Ми за життя без сміття».

Запрошуємо вас до екологічної казки "Народження планети Земля"

ІІ. Основна частина

2.Екологічна казка «Народження планети Земля»

Автор розповідає казку під музичний супровід

Серія 1 . Дубль 1.

Давним давно у всесвіті народилась планета земля (виходе планета)

На її день народження добра фея приготувала для неї подарунки.

Перший подарунок це чиста прозора джерельна вода (виходе вода)

Другий подарунок це свіже корисне повітря (виходе повітря)

А третій подарунок це квітучі рослини, дерева та травичка (виходе зелень).

Всі сміялись і раділи дивлячись на прекрасну природу.

І тільки зла фея... не раділа і думала, ...що ж подарувати… чим зіпсувати день народження чарівної планети...... і ось...

і подарувала зла фея планеті .. людей….

Входять хлопчик та дівчинка – грають в м'ячик… І хлопчик з портфеля висипає сміття (скомканий папір, пляшки, пакети, консервну бляшанку, шкурки з мандаринів) і уходять….

Серія 2.Дубль1.

Виходить мишка, стає біля нірки. У лисички перебинтована лапка.

Мишка: Допоможіть мені діти… Завалили мою нірку сміттям (плаче).

Зайчик: (розгрібає лапками сміття на підлозі). Що ж мені робити? Дуже хочеться їсти, а травички під сміттям не видно.

Вовчик: (показує поранену лапку) Я біг по галявинці і поранився консервною бляшанкою. Що ж це таке.. Ліс наш дім.. як жити в ньому… Допоможіть діти!

Діти, допоможемо звірятам? (Звірята уходять).

Скажіть, діти, яким чином ми можемо допомогти звірятам? так, правильно, зібрати сміття! Отож, запрошую молодшу групу на лісову галявинку і до роботи!

Діти молодшої групи збирають сміття в сміттєві кошики.

Діти, які ви молодці! Ви справжні герої!! Ви щойно врятували життя звірятам. Звірята дуже вдячні вам за допомогу і будуть із задоволенням жити в цьому чистому лісі. До зустрічі звірята!!!

Діти, Вам сподобалась казка? А про що була казка? Хто винуватець того, що засмітився ліс? Правильно діти які грались і не знали, що сміття після себе потрібно прибирати. І через це постраждали ні в чому не винні звірята. Але ж ви наші виховані діточки знаєте, що смітити не можна. Знаєте? Так, молодці! Діти Вам шкода було звірят? Так, тому що вони майже не загинули. Але завдяки Вам, маленьким супер героям, ми їх врятували? Як вважаєте, чому вчить ця казка? Правильно, що сміття не можна розкидати.

Але я вам відкрию ще один маленький секрет. Його потрібно не тільки не розкидати, а ще й вміти сортувати… Не чули? Зараз ми розберемось і в цьому питанні.

3.«Соціальний ролик про сортування сміття»

Пропоную до Вашої уваги наступний відеоролик. Слухайте уважно, потім перевіримо Вас на уважність.

Отож, збережемо планету разом! Як ви побачили, то той пластик, який ви викинули, може потрапити до вас же ж на стіл.

4. Вправа - твердження "Так чи ні"

А тепер давайте трішки пограємо і перевіримо як ви засвоїли інформацію з відео перегляду. Я читаю твердження а ви, якщо вважаєте, що воно правильне, то плескаєте в долоні, якщо неправильне, то топаєте ніжками. Поїхали! Слухайте уважно!!

1. Викинута пляшка долає наступний шлях: спочатку в потрапляє в море, потім в океан, і прибивається до інших пляшок (Так)

2. Острів сміття в океані називається Велика Північноатлантична сміттєва пляма (Так)

3. Пластикова пляшка може знаходитись в океані максимум 2 роки (Ні)

4. Поступово пластик розкладається на менші часточки, які можуть кружляти вічно в океані. (Так)

5. Спочатку часточку пластику з'їдає дрібна риба, дрібну рибу з'їдає кальмар, кальмара з'їдає тунець, а потім цього тунця мама вам готує на вечерю. (Так)

6. Від сміття в океані страждає тільки дрібна риба.(Ні)

7. Від сміття в океані страждає вся морська фауна. (Так)

8. Сміття можна викидати в лісі (Ні)

9. Якщо в лісі спалити пляшку пластикову, то вона виділить токсичні сполуки, які потрапляють в грунт, а потім до водойм, і випадуть отруйними дощами (Так)

10. Для того щоб зберегти планету, потрібно не смітити навколо себе та сортувати сміття. ( Так)

Молодці! Добре засвоїли матеріал.

5. Презентація"Як допомогти навколишньому середовищу"

Пропоную до вашої уваги, презентацію. З даної інформації ви дізнаєтесь, скільки років розкладається сміття, як потрібно його сортувати, і що відбувається з сміттям після сортування.

Ми щойно з вами переглянули дуже змістовну презентацію. Діти, ви знали, що сміття так довго перебуває у грунті і цим несе смертельну небезпеку людству?

Що ми дізнались з неї?

На які види ділиться сміття?(скло, пластик, харчові відходи, метал. папір).

6. Вправа "Я вмію сортувати"

Перед вами сміттєві контейнери з написами: скло, пластик, харчові відходи, метал, папір. В них ми й будемо вчитись сортувати сміття. Знімаємо картку з зображенням сміття і фіксуємо на потрібному контейнері. Запрошую до виконання даної вправи вихованців середньої групи.

Стають в рядок на сцені витягують картки з зображенням сміття і фіксують на стенді. Сідають на своє місце.

Коли всі картки зафіксовано на контейнерах, видно планету.

Діти, ви тепер вмієте сортувати сміття. І наша планета чиста та щаслива.

Ви маленькі рятівники!! Молодці!!

7. « Піклуємось про природу»

Діти, на столику розміщені картки, з порадами для збереження планети, ви підходите до столу обираєте картку і розповідаєте про одну з порад. По декілька слів будь ласка. На плакат з землею кріпимо поради піклування про неї.

вирощувати рослини, адже рослини та дерева це легені нашої планети

економити світло та воду, тому що це природні ресурси нашої планети

сортувати сміття, ми вже знаємо навіщо це робити. Так? Діти, навіщо сортувати сміття? Щоб не забруднювалось довкілля і сміття отримувало друге життя.

прибирати після себе

не вирубувати ліси тому що це легені нашої планети і наше чисте повітря

не палити багаття тому що можна завдати шкоди не тільки собі, а й звірятам

рідше користуватись автомобілем, адже автомобіль це один з досить брудних винаходів людства

не виливати відходи в водойми нажаль кількість забруднених водойм зростає.

користуватись екосумками

Дякую вам за поради для нашої планети. Сідайте на свої місця. Якщо ми всі почнемо з себе, то наша планета, наше довкілля, наша природа будуть чистими! Молодші вихованці скажіть будь ласка, в лісі можна палити вогонь? Чи можна сміття розкидати? А ліси вирубувати можна? А річку забруднювати можна? Добре, молодці!

ІІІ. Заключна частина

8. Підсумок

Дякую за увагу, мої хоробрі еко герої!!Ви сьогодні чудово попрацювали. Молодші вихованці, рятували звірят від забруднення у лісі. Середня група відмінно справилась з завданням сортування сміття. А старші створили поради по збереженню планети.

Отже, сьогодні ви поінформовані на достатньо серйозну тему. І чистота нашої планети починається з відповідальності кожного з Вас! На еко теми можна говорити безкінечно. Але найголовніше пам’ятати, що саме ми можемо зберегти планету для себе та своїх нащадків.

Я впевнена, що коли ви станете дорослими, то зробите все можливе, щоб наше довкілля було чистим.

Щоб усім щасливо жити,

Бути в мирі й щасті дітям

Треба нашу рідну Землю

Від забруднень зберегти!

Знає це кожна дитина

Від матусі, батька й діда

Що Планету нашу рідну

Необхідно зберегти!

Що ж робити? Як спасати?

Треба воду очищати,

І сміття не розкидати,

Ліс і річки берегти!

Бути чуйними до горя,

Милосердними людьми.

І тоді на нашім світі

Буде більше доброти! ...і чистоти

На цьому наш захід закінчується. Давайте один одному поаплодуємо!!!!

9. Вправа « Квітуй, моя плането!!!»

І на останок хочу вас запросити прийняти участь у всесвітній акції під назвою "Квітуй моя плането".

Перед вами квіти, квіти – це краса, це природа і врешті решт – здорова та чиста планета. Давайте, збережемо нашу планету разом! Тому, кожен із вас візьме ось таку квітку в долоні і вона розквітне на чарівній галявинці.











Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
МИ ЗА ЖИТТЯ БЕЗ СМІТТЯ
Слайд № 1

МИ ЗА ЖИТТЯ БЕЗ СМІТТЯ

Склад сміттєвого кошика
Слайд № 2

Склад сміттєвого кошика

Терміни розкладання сміття
Слайд № 3

Терміни розкладання сміття

Папір розкладається 2-3- місяці
Слайд № 4

Папір розкладається 2-3- місяці

Харчові відходи від 2 до 6 місяців
Слайд № 5

Харчові відходи від 2 до 6 місяців

Алюмінієва банка 200-500 років
Слайд № 6

Алюмінієва банка 200-500 років

Метал 10 – 20 років
Слайд № 7

Метал 10 – 20 років

Пластик розкладається 200- 300 років
Слайд № 8

Пластик розкладається 200- 300 років

Скло 100 років
Слайд № 9

Скло 100 років

ЯК ДОПОМОГТИ НАВКОЛИШНЬОМУ СЕРЕДОВИЩУ???
Слайд № 10

ЯК ДОПОМОГТИ НАВКОЛИШНЬОМУ СЕРЕДОВИЩУ???

1. Сортування сміття
Слайд № 11

1. Сортування сміття

Знак сортування
Слайд № 12

Знак сортування

Слайд № 13

Слайд № 14

Слайд № 15

Слайд № 16

Слайд № 17

Слайд № 18

Слайд № 19

Слайд № 20

Слайд № 21

Слайд № 22

2. Переробка сміття
Слайд № 23

2. Переробка сміття

Життя сміття після сортування
Слайд № 24

Життя сміття після сортування

Обухівський паперовий завод виготовляє туалетний папір з переробленого паперу
Слайд № 25

Обухівський паперовий завод виготовляє туалетний папір з переробленого паперу

Харчові відходи проходять переробку, тобто з них отримують добрива для врожаю . Також харчові відходи використовують для виготовлення корму для тварин
Слайд № 26

Харчові відходи проходять переробку, тобто з них отримують добрива для врожаю . Також харчові відходи використовують для виготовлення корму для тварин

Метал цінна сировина, яку неодноразово переплавляють з одного виробу на інший
Слайд № 27

Метал цінна сировина, яку неодноразово переплавляють з одного виробу на інший

З переробленого пластику виготовляють одяг, взуття, тротуарну плитку, черепицю тощо.
Слайд № 28

З переробленого пластику виготовляють одяг, взуття, тротуарну плитку, черепицю тощо.

Скло подрібнюють до дрібних шматочків, кладуть в плавильну піч і там скло стає новим виробом
Слайд № 29

Скло подрібнюють до дрібних шматочків, кладуть в плавильну піч і там скло стає новим виробом

Рубрика “Жорстока реальність”
Слайд № 30

Рубрика “Жорстока реальність”

Слайд № 31

Слайд № 32

Слайд № 33

Слайд № 34

Слайд № 35

Слайд № 36

Слайд № 37

Слайд № 38

Слайд № 39

Слайд № 40

Слайд № 41

Слайд № 42

Слайд № 43

Слайд № 44

Слайд № 45

А ось так виглядає наше щасливе майбутнє…
Слайд № 46

А ось так виглядає наше щасливе майбутнє…

Слайд № 47

Слайд № 48

Слайд № 49

Слайд № 50

Слайд № 51

Слайд № 52

ДАВАЙТЕ ЗБЕРЕЖЕМО ПЛАНЕТУ РАЗОМ!!!!!!!!!
Слайд № 53

ДАВАЙТЕ ЗБЕРЕЖЕМО ПЛАНЕТУ РАЗОМ!!!!!!!!!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.