Конспект заняття: Мандрівка за маршрутом "Земля - Космос"

Цю сторінку створено користувачем «Всеосвіти», якщо її вміст порушує ваші авторські права, надішліть скаргу у службу підтримки, ми оперативно відреагуємо.

This page was created by the website user. If its content violates your copyright, you can submit a takedown request to our support team, and we will respond promptly.

Поскаржитися / Report
Опис документу:
1.Показ маршрутного листа. 2. Розповідь про планету Земля. 3. Фізкультхвилинка: "Розвеселимо сонечко" 4.Складання розповіді на тему:" Сонечко - будильник" 5.Рухлива гра: "День і ніч" 6. Викласти пароль до комп’ютера. 7.Вірш про планети. 8. Гра: "Ми - планети" 9. Гра: "Виклади сузір’я"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Інтегроване заняття для дітей старшої групи на тему: «Мандрівка за маршрутом Земля – Космос»

Мета: узагальнювати та систематизувати знання дітей про Космос, Сонце, Землю; закріплювати уявлення про сузір’я; ознайомлювати з деякими сузір’ями; розвивати пізнавальну самостійність, спостережливість, логічне мислення; виховувати любов та бережливе ставлення до природи. Удосконалювати вимову звуків рідної мови; закріплювати вміння дітей ділити слова на склади, виконувати звуковий аналіз слів; розвивати фонематичний слух, вміння складати творчі розповіді за предметними та сюжетними картинками; активізувати словник за лексичними темами «Тварини», «Рослини», «Космос»; закріплювати знання дітей про зміну дня і ночі, вміння лічити в межах 10; орієнтуватися просторі; розвивати зорове і слухове сприймання.

Матеріал: портфель, картки зі словами, схеми, звукові моделі слів, макети Сонця, Місяця, маршрутний лист із зображенням сонячної системи, маленькі прапорці, картки для творчих розповідей (або сюжетні картини), картки із цифрами від 1 до 10, різнокольорові геометричні фігури.

Хід заняття:

Вихователь: По садочку бігла мишка,

І несла портфелик нишком.

Раптом котика злякалась

І у нірку заховалась.

Аж так вона поспішила,

Що портфелик свій згубила.

Я портфелик той знайшла

І вам, діти, принесла.

(Вихователь показує дітям портфель, дістає з нього «Маршрутний лист»)

Вихователь: Ой, що це, діти? Схоже на карту. Та тут і маршрут позначено! Давайте розглянемо його уважно. К ви гадаєте, куди планувалася подорож?

(Вихователь пропонує дітям здійснити подорож за цим маршрутом та перед цим прочитати назви зупинок, а щоб краще запам’ятати, поділити їх на склади та викласти звуковий ряд. Відкрити карту Сонячної системи.)

Вихователь: Починається наш маршрут із рідної Землі. Ось вона позначена прапорцем. Такими ж прапорцями ми відмітимо кожну планету, на якій побуваємо. Але перед тим, як летіти у Космос, варто пригадати особливості нашої планети.

Орієнтовні запитання і завдання:

  • Чому нашу планету називають блакитною?

  • А якого ще кольору багато на Землі і немає на інших планетах? З чим це пов’язано? Які рослини ви можете назвати?

  • А хто, крім людей живе на Землі? Назвіть якомога більше тварин.

  • Чому на Землі є день і ніч? Викладіть на нічному і денному пейзажах те, що забув домалювати художник ( на картках із зображенням пейзажів діти викладають сонце, хмаринки, місяць, зорі).

  • Яка зірка сяє вдень?

Вихователь: На Сонце ми полетіти не можемо. Як ви гадаєте, чому?

Відповіді дітей.

Вихователь: За ним ми поспостерігаємо із Землі.

Фізкультхвилинка:

Встало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Будем дружно присідати –

Сонечко розвеселяти.

Встали –сіли, встали – сіли,

Гляньте, як розвеселили:

Засміялось сонечко

Дітям у віконечко.

(Вихователь викладає на фланелеграфі предметні картинки із зображенням сонечка, тварин, птахів тощо. Можна запропонувати дошкільнятам і сюжетну картину. За малюнками діти складають розповідь «Сонечко – будильник»)

Орієнтовний зразок відповіді:

Із-за біленької хмаринки виглянуло сонечко. Воно розбудило півника. Вибігла з курника курочка, а за нею гелготлива гусочка. Прокинулися у хліві поросятко і корівка. З вулика вилетіла бджілка збирати мед. На будинку в гнізді зацокотіли лелеки. Усі розбудило сонечко, нікого не забуло.

Рухлива гра: «Сонечко»

Я на небі сяю,

І про всіх я дбаю.

Рано – вранці піднімаю. (День)

День мине – спати вкладаю (Ніч)

(Діти рухаються по колу, на сигнал вихователя «День!» обертаються обличчям до сонечка – дитини, що стоїть в центрі кола і декламує віршик; на сигнал «Ніч!» діти повертаються до нього спиною.)

Вихователь: Ну тепер ми готові до польоту! А летіти ми будемо на апараті, назву якого треба скласти із частин.

(Перед кожною дитиною лежать картки зі складами, які вони викладають у слово «зореліт»)

Вихователь: Щоб наш зореліт зміг злетіти, треба запустити бортовий комп’ютер. А для цього кожен з вас має викласти цифровий ряд з карток, що лежать на ваших столах ( на картках цифри від 1 до10). Молодці! Залишилося тільки ввести пароль: покладіть зелений трикутник на цифру 7; жовтий прямокутник на цифру, яка більша від 4 на 1; червоний овал на цифру, яка еша від 9 на 1.

(Діти вибирають з різнокольорових геометричних фігур потрібні і кладуть їх на картки з цифрами у ряді).

Вихователь: Усе готово! Систем затвердила пароль. Можемо починати зворотний відлік: 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1,0. Поїхали!

Вихователь: Як від сонця рахувати,

Меркурій першим слід назвати.

Друга- Венера величава,

По небу ходить наче пава.

Третя, Венерина сусідка,

Це Земля – наша домівка.

Ніби бог війни упертий,

Червоний Марс, і він четвертий.

За ним друг його пихатий –

Гігант Юпітер, в списку п’ятий.

Шостий, ніби в пояс вбраний,

Це Сатурн – сусід Урана.

А Уран, планета сьома,

Також добре вам відома.

Ну а слідом за Ураном –

Нептун – восьмий і останній.

(Діти повторюють за вихователем слова вірша, розглядають малюнки та фотознімки планет і позначають їх на маршрутному листі прапорцями)

Дидактична гра: «Ми планети»

(Кожна дитина отримує значок або картку із зображенням певної планети. У центрі сяє сонечко, інші іти мають стати довкола нього у такому порядку, як планети у Сонячній системі)

Вихователь: Коли ходить ніч на дворі,

Укривають небо зорі.

А щоб їм, бува, не впасти

На чиєсь подвір’я,

То збираються у групи

І, побравшись за руки,

Створюють сузір’я.

(Вихователь нагадує дітям, що вони вже дещо знають про сузір’я. Запитує, що вони пам’ятають з попередніх занять, які сузір’я можуть назвати і показати на карті зоряного неба.)

Дидактична гра: «Виклади сузір’я»

(Вихователь розповідає про те, що багато сузір’їв схожі на фігури тварин і птахів, тому так і називаються: Лебідь, Лев, Велика Ведмедиця. Показує картки зі схематичними зображеннями цих сузір’їв та тварин. Потім пропонує на темно-синьому аркуші викласти ці сузір’я з горошинок і паличок для лічби.)

Вихователь: Час нам уже повертатися. А для цього знову треба ввести пароль (роздає картки із цифрами від 1 до 6). Викладіть ці цифри у порядку зростання. Молодці! Складіть речення із словом «космос».

Вихователь: Молодці, діти. От і скінчилася наша подорож. Пам’ятайте про те, що кожна людина – частинка безмежного і прекрасного Всесвіту, тому має оберігати усе, що довкола неї.

Світ прекрасний навколо тебе,

Сонце ясне і синє небо,

Птахи і звірі, гори і ріки –

Нехай він буде таким повіки!

Нехай людина добро приносить,

Бо світ навколо любові просить.

(Наостанок вихователь дарує дітям значки почесних «Мандрівників космосу»).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!