Конспект заняття малювання. Живопис. Особливості малювання фарбами «Королева пензлів розповідає»

Опис документу:
- Формувати знання про живопис і його виражальні засоби; дати поняття про роль кольору; формувати вміння сприймати, розрізняти й аналізувати кольори; - розвивати асоціативно-образне мислення, увагу, пам’ять, повторити основні кольори ; - виховувати почуття прекрасного та охайність, виховувати дружні стосунки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Живопис. Особливості малювання фарбами «Королева пензлів розповідає»

Мета: 

  • Формувати знання про живопис і його виражальні засоби; дати поняття про роль кольору; формувати вміння сприймати, розрізняти й аналізувати кольори;

  • розвивати асоціативно-образне мислення, увагу, пам’ять, повторити основні кольори ;

  • виховувати почуття прекрасного та охайність, виховувати дружні стосунки.

Оснащення: 

зоровий ряд: відео-презентація «Живопис» та «Ахроматичні кольори», роздатковий матеріал, зразок, ілюстрації живопису.

обладнання: альбом для малювання, простий олівець, гумка, фарби — гуаш або акварель, пензлі № 3, 5; ємність для води, губка, серветки для витирання рук і пензлів, палітра.

Тип заняття:  засвоєння нових знань, умінь та навичок.

Форма заняття: групова

Хід заняття:

  1. Організаційний момент

Встаньте всі скоріше, діти!

Посміхніться всім миліше,

Привітайтесь: «Добрий день!»

2.  Перевірка робочих місць.

3.  Перевірка правил техніки безпеки та поведінки:  

- Працюй тихо й охайно.

- Не заважай працювати іншим.

- Закінчив працювати – наведи порядок на робочому місці.

ІІ. Актуалізація знань і організація ігрової діяльності.

Для початку поговоримо трохи про колір. Перед вами лежать кольорові квадрати, які ви уважно роздивитесь і дасте відповіді на поставлені питання:

  • Що можна сказати про кольори, що знаходяться в першому рядку?

(7 кольорів веселки, теплі і холодні, хроматичні)

  • Як можна назвати кольори ІІ рядка?

(чорний, білий, сірі, ахроматичні)

  • У ІІІ рядок викладіть 3 основні кольори.

А зараз перший ряд вихованців залишать перед собою квадрати тільки теплих кольорів, а вихованці ІІ ряда залишать квадрати холодної гами кольорів. Давайте ще раз їх назвемо.

Погляньте на ваші останні роботи.

Ви знаєте про те, що колір як і музика, має лікувальні властивості. Одні кольори є заспокійливими, інші – збуджуючі.

Саме про емоційні властивості кольорів нам розповість казка «Ахроматичні кольори» .

Відео «Чорне та біле»

  • Які жанри образотворчого мистецтва ви знаєте?

(Діти називають жанри)

ІІІ. Повідомлення теми та мети заняття.

  1. Сьогодні ми з вами продовжуємо знайомитися з одним найбільш популярним і улюбленим видом образотворчого мистецтва – живописом та його мовою – кольором. Намалюємо осінній пейзаж за допомогою пензликів та губки.

А зараз перегляньте сюжет, який розповідає про живопис.

https://www.youtube.com/watch?v=71XiDkdpuMs

  1. (Відео «Живопис як вид образотворчого мистецтва»)

За що цінуємо живопис,
Мов рідкісну, коштовну річ?
Готують зустріч незвичайну 
Картини майстра віч-на-віч.

Бо дивна суміш кольорова,
Під пильним поглядом очей,
Складає казку просторову
З об’ємним виміром речей.

3. Продовження пояснення .

- Ми говоримо про живопис як мистецтво кольору, а колір

створюють фарби. Одні фарби розводяться водою: гуаш, акварель, темпера, інші — олією, і лише пастель — єдина суха фарба у вигляді крейди, що теж належить до живопису. Приготування фарб і манера роботи художника з фарбою називається технікою.

Подивіться, які різноманітні фарбовані поверхні картин, їх відрізняє техніка виконання.

Коли наносимо мазок аквареллю, папір просвічується, під

шаром гуаші не видно нічого, пастель надає бархатистості, а олія дозволяє працювати над картиною довго, допомагає наблизитися за кольором до натури.

5. Перегляд творів мистецтва

Відео «Осінь на картинах художників»

І. Лєвітан « Золота осінь»

Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться.

В різні боки нахиліться.

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте.

І за стіл тихенько сядьте.

Гуаш — фарба, що розчиняється у воді. Але вона не прозора. Нею можна писати по кольоровому папері.


Щоб зручно було добирати, змішувати та розчиняти фарби, художники користуються палітрою.

Палітра — це дощечка зручної форми, пластикові ванночки в коробці з фарбами чи звичайний білий папірець, на яких змішують фарби для роботи олією, аквареллю та гуашшю. Фарби наносять пензлями різних типів.

Демонстрація палітри, пензлів, творів мистецтва, що виконані у різних техніках живопису.

III. Мотивація навчальної діяльності

  • В одному королівстві жила –була Королева пензликів і було у неї 3 сина.

Одного разу на білому аркуші паперу зустрілися три сина-пензлика. Перший червоного кольору, другий синього, а третій жовтого. Вони захотіли намалювати щось гарне, але засперечалися.

Я, — говорить пензлик жовтого кольору , — розфарбовую сонце, тому що жовтий колір дарує світло і тепло! Він найголовніший!

Ні! Моя фарба головна! — заперечував пензлик синього кольору.— Якби не синій, не було б моря і неба. Де б тоді висіло ваше сонце?

Дурниці! — вигукнув пензлик червоного кольору. — Без червоного не було б ані вогню, ані квітів, ані фруктів. Він найголовніший!

Їх суперечка тривала вже довго, а аркуш паперу залишався білим.

Вашому непорозумінню легко зарадити,— посміхнулась королева пензлів.— Станьте друзями!


- Діти, а чи гарно сваритися між собою?

- Як можна уникнути сварки?

- Зараз я розповім, що необхідно зробити для того, щоб пензлики потоваришували, як всі ми. Ми їх зобразимо у вигляді дружніх діток нашого гуртка, які тримаються за руки.

Спектральне коло.

V. Пальчикова гімнастика.

(Вихованці показують майже всі слова)

У селі стояв невеликий будинок, поруч текла річка, на березі річки був човен. У будинку жили бабуся , дідусь та онучка Маша. В них було велике господарство, собака Жучка, кішка Мурка, мишка Норушка, півник, курочка, кінь та гусь Васька. Одного разу пішла Маша до лісу по дорозі зустрілася з зайчиком та побачила будинок, але на дверях був замок, замок кріпкий. Біля будинку росло велике дерево, на гілочці гніздо з пташенятами у них тихий час, але одне вилетіло з гнізда, дівчинка його спіймала в лапках був ключик, Маша відчинила двері, в будинку сидів старенький дідусь у окулярах. Він писав картини, це художник. Він подарував Маші картину, з того часу кожного тижня дівчинка ходила до старенького у ліс, щоб навчитись гарно малювати.

VІІ. Колективна гра «Колірне Коло дружби»

Керівник розкладає на столі картки (кольоровим боком донизу), один бік яких забарвлений у жовтий, синій, червоний кольори. Вихованці витягають по картці й утворюють коло. Ведучий стає в центр кола із зав’язаними очима. Він крутиться, вихованці хором промовляє лічилочку: «Три чарівні кольори — обери один для гри!» Той, на кого вказав ведучий після завершення лічилки, приєднується до ведучого у центрі кола. Разом вони показують усім свої картки. Решта вихованців мають сказати, який колір вийде, якщо змішати кольори показаних карток. Вихованець, який назве предмет, забарвлений у цей колір, здобуває картку цього кольору. Ведучий повертається в коло, а той, кого обрали, стає ведучим, і гра повторюється. Перемагає той, хто набере якнайбільше карток.

VІ . Самостійна практична діяльність .

(Звучить легка музика – « Осінній саксофон»).

(Керівник надає допомогу вихованцям).

1.  Зображення осіннього пейзажу.

2.  Показ готового зразка.

Індивідуальна робота на етапі створення ескізу.

Короткий аналіз робіт на етапі ескізу.

Робота з фарбами

Підготовка фарб до роботи (краще роботу виконувати гуашевими фарбами).

Керівник пояснює і показує дітям, як не сильно згинаючи пальці, не здавлюючи паличку, тримати пензлик між трьома пальцями в тому місці, де металічна частина переходить у дерев’яну. Знову демонструє, як правильно вмочати пензлик у фарбу, знімати зайву об краєчок баночки.

3.    Визначення основних етапів роботи.

VІІ. Підсумок заняття.

1. Бесіда.

- Що ж це за вид мистецтва - живопис?

- Яку мову має живопис?

 - Які кольори ви знаєте?

  • Як ви вважаєте, які кольори найважливіші ?

  • Чому?

  • Які матеріали та інструменти потрібні для малювання фарбами?

  1. Перегляд дитячих робіт, демонстрування кращих.

  2.  Прибирання  робочих  місць.

  3. Проголошення заняття завершеним.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
3
міс.
1
7
дн.
1
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!