Конспект заняття малювання Тема: «Незабудки для мами».

Опис документу:
Заняття розраховане на вихованців віком 6-8 років. Мета: Учити вихованців прийомів та техніці роботи з фарбами ( акварель і гуаш). Навчити малювати гуашю за допомогою ватної палички. Навчити відтворювати образи весняної природи – прекрасні квіти. • Розвивати чуття характеру силуетної форми, цілісне, емоційне бачення, продуктивну активність вихованців у роботі над композицією.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Конспект заняття

гуртка малювання

«Різнокольорові краплинки»

на тему :

Малюнок «Незабудки для мами»

Підготувала

керівник гуртка малювання

«Різнокольорові краплинки»

Будинку дитячої творчості

Нестеренко Олена Вікторівна

КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ

Дата: Місце проведення: Будинок дитячої творчості

Час проведення: 15-00

Тема: «Незабудки для мами».

Мета:

Учити вихованців прийомів та техніці роботи з фарбами ( акварель і гуаш). Навчити малювати гуашю за допомогою ватної палички. Навчити відтворювати образи весняної природи – прекрасні квіти.

  • Розвивати чуття характеру силуетної форми, цілісне, емоційне бачення, продуктивну активність вихованців у роботі над композицією, спираючись на особистий досвід естетичного сприймання краси весняних квітів. Сприяти розвитку творчої уяви, фантазії, оригінального мислення.

  • Продовжувати виховувати у дітей любов до образотворчого мистецтва, почуття прекрасного.

Обладнання заняття:

а) Для керівника: акварель, гуаш, пензлик, папір, банка з водою, технічні засоби, роздатковий матеріал.

б) Для вихованців: фарби, пензлі, палітри, банки з водою, альбом для малювання, ватні палички.

Зоровий ряд: репродукції картин В. Костецького «Квіти», Борис Клементьєв «Незабудки у кошику », малюнки з зображенням перших весняних квітів, малюнки для дидактичної гри, зразок.

Музичний ряд: запис «Вальс квітів» з балету П. І. Чайковського «Лускунчик», п’єса «Пролісок» з циклу «Пори року».

Тип: Засвоєння нових ЗУН

Форма: Фронтальна

ХІД ЗАНЯТТЯ.

ВСТУПНА ЧАСТИНА.

І.Організаційний момент. ( Створення позитивного настрою)

Встаньте, діти, ви рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Поверніться до гостей,

Привітайтесь : «Добрий день!»

(Правила поведінки та техніка безпеки на занятті).

ІІ. Актуалізація опорних знань вихованців.

1.Кросворд

Ви вже маєте певний запас знань, здобутих на попередніх заняттях. Зараз перевіримо ваші знання розгадаємо кросворд.

Будьте всі активні, друзі.
Вас чека загадка.
Якщо будете уважні –
Буде вам й відгадка.

Питання до кросворду:

1.Якщо бачиш на картині склянку чаю на столі

Чи компот в склянім графині, чи троянду в кришталі,

Може, й керамічну вазу, або грушку, або торт,

Навіть все оце відразу, знай, що це є натюрморт.

2. Якщо бачиш: на картині намальована ріка,

Чи ялинка в білій шубці, чи на полі два бика,

Може, навіть, на узліссі побудований шалаш,

Звісно ж, ця картина зветься не інакше, як пейзаж.

3. Якщо бачиш, що з картини жінка дивиться на вас,

Чи мужчина у камзолі, чи моряк, чи верхолаз,

Може, учень-першокласник, що трима в руках букет,

Знайте, діти, ця картина називається портрет.

4. Ось ти бачиш на картині: вовк з вовчицею сидить,

Лев — цар звірів — у савані з левенятами лежить

Як назвати жанр робіт цих? Жанр цей — анімалістичний.

5.Він для фарби – незамінний,

Бо художник він відмінний

Розфарбує все як треба

І малюнок є вже в тебе. (Пензлик)

6.Пензлик, аркуш та вода…
Де ж малюнок? От біда!
Що іще забув я взяти,
Щоб пейзаж намалювати? (Фарби)

7. Начерк , який малюється простим олівцем. ( Ескіз)

8. Художники, які малюють море. (Мариністи)

2.

п

е

й

з

а

ж

3.

6.

н

п

ф

і

о

л

і

в

е

ц

ь

1.

н

а

т

ю

р

м

о

р

т

р

а

т

б

л

р

и

і

7.

е

с

к

і

з

с

т

т

8.

м

а

р

и

н

і

с

т

и

ч

5.

п

е

н

з

л

и

к

и

й


2.Дидактична гра. «Я знаю»

Пропонується вихованцям назвати 5 предметів або явищ,які відповідають заданим характеристикам. « Я знаю 5 круглих предметів», «Я знаю 5 ознак весни», «Я знаю 5 теплих кольорів», «Я знаю 5 холодних кольорів», « Я знаю 5 кольорів весни».

Прийшла весна , вонадарує нам квіти. Підкажіть, які з них ви знаєте?

« Я знаю 5 весняних квітів».

3.Відео « Весняні квіти» ( Аналіз відео)

Немає нічого ніжнішого за квіти. Квіти давно і міцно увійшли в наш побут. Подарувати їх означає висловити людині свої щирі почуття поваги, любові. Квіти – добрі посередники між людьми. Вони роблять наші відношення більш щиросердними, а спілкування – більш невимушеним. Давайте ж і ми ближче познайомимося з квітами, помилуємося ними і, можливо, самі станемо трохи добрішими і мудрішими. Чи замислювалися ви про те, що квіти — також живі істоти?

м боляче, коли їх рвуть, ламають, кидають. Просто вони не можуть нам про це розповісти. Тому домовмося, що ви ніколи не ображатимете квіти.

Вправа « Знайди зайве»

На дошці є три ряди картин. Ваша задача визначити ,яка з картин зайва у кожному ряді і чому.

У І ряді – два пейзажі і один натюрморт.

У ІІ ряді - два портрета і один пейзаж.

У ІІІ ряді – два весняних пейзажі та один осінній пейзаж.

4.Робота з репродукціями.

Розгляньте репродукції картин В. Костецького «Квіти», Борис Клементьєв «Незабудки у кошику ».

Скажіть будь ласка, чим різняться ці дві картини?

Яка кольорова гама використана художниками?

Який це жанр образотворчого мистецтва?

ОСНОВНА ЧАСТИНА

ІІІ. Повідомлення теми заняття.

1.Малює хлопчик незабудку,

 Малює небо голубе,

І квіточку тендітну й ніжну.

Матусі він своїй несе!

Її життя - то незабудка,

Що скромно квітне все життя.

А в серці пам'ять добра й вічна.

Про синю квіточку добра.

Отже , ми сьогодні будемо малювати букет незабудок для мами ватними паличками.

Звучить «Вальс квітів» з балету П.І.Чайковського.

2. Легенда про незабудку .

Давним-давно жила дівчина Нельяна. Була вона неперевершеної вроди, що сотні верств навколо пройди, такої не зустрінеш. Були в неї напрочуд синьо-голубі великі очі, чарівні риси обличчя, гнучкий тополиний стан. На її виточені плечі спадали розкішні, кольору стиглої пшениці, коси. Неначе сама Афродіта дарувала їй ту неземну вроду, а річкові німфи місячними ночами чесали золоту корону її шовкових кос.

До пари їй був і наречений, якого дівчина палко кохала. Вже й мали побратися скоро, вже й рушники були вишиті для нареченого, і батьки дали згоду, та раптом — війна! Залилася сльозами красуня, забилося з розпачу серце, з невимовної туги близької розлуки з коханим затуманились блакитні очі. Раптом, на свій подив, закохані, що востаннє прощалися край саду біля червоної калини, вгледіли, що на місці, де впали дівочі сльози, розквітли маленькі голубі, наче очі коханої, чарівні квіточки.

І сказали одне одному закохані на прощання: «Не забудь мене!» — і заховали біля свого серця тендітну диво-квіточку як символ вічного кохання. Обоє зберегли вірність. Після довгої розлуки вони знову зустрілися щасливі і радісні. А поряд, як і колись, цвіли голубі зірочки тендітної рослини.

З тих пір, говорить народна мудрість, і назвали люди цю ніжну голубооку квіточку незабудкою.

3. Фізкультхвилинка.

Крізь холодну ковдру сніжну

Тягнеться підсніжник ніжний. (Потягнутися на носочках.)

Пелюстки розкрив тендітні, (Махи руками на всі боки.)

Погойдався трохи з вітром. (Хитання тулуба.)

Він листочки розгортає (Імітація.)

І життя нове вітає! (Оплески.)

4. Дидактична гра « Палітра кольорів»

Зараз пропоную уявити малюнок,який буцімто малюєте , ви повинні назвати кольори, які будете використовувати для його створення.

Тож, уявимо малюнок « Осінній ліс» ( жовтий, червоний, коричневий),

«Морський пейзаж» ( синій, фіолетовий, білий, блакитний),

«Весняний букет» ( зелений, білий, блакитний).

5. Показ зразка.(Робота над зразком)

6. Перевірка готовності до заняття.

-А щоб у нас вийшов гарний малюнок, нам потрібні на заняття простий олівець, гумка, папір, вода, акварельні фарби або гуаш, альбом, ватні палички, вологі серветки.

IV.Практична робота, /звучить мелодія/ Послідовність виконання роботи:

1.Орієнтація малюнка ( горизонтально, вертикально)

2.Розташування малюнка на аркуші.

3. Починаємо малювати з кошика. Робимо начерк олівцем: ледь видимими лініями малюємо овал ( верх кошика), потім малюємо його нижню частину і дно.

Коли кошик готовий - малюємо в ньому стеблинки квітів.

Далі працюємо гуашшю. Коричневою фарбою за допомогою товстого пензлика розфарбовуємо верх кошика. У нижній частині проводимо мазки у формі луски.

Зеленою фарбою за допомогою тонкого пензлика обводимо стебла квітів і малюємо листя.

Потім беремо світлокоричневу фарбу і накладаємо мазки між коричневою фарбою, щоб створити ефект плетеного кошика.

Далі працюємо ватною паличкою. Паличкою, а саме кінчиком, беремо жовту фарбу і ставимо крапки між стеблинками там, де ми хочемо намалювати квіти. Це серединки квіточок.

Щоб відбитки вийшли рівними і круглими, ватяну паличку потрібно тримати строго вертикально і притискати до аркуша з достатнім тиском. Тепер намалюємо незабудки. Беремо іншу ватяну паличку і опускаємо її в синю фарбу. Навколо жовтої точки-серединки ставимо 5 відбитків-пелюсток і квітка готова.

Тепер між синіми квітками додамо ще жовтих серединок і намалюємо блакитні квіточки. Щоб букет вийшов об'ємним. Домалюємо фон і малюнок для мами готовий.

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

V. Перевірка виконання робіт. Аналіз. Виставка кращих малюнків.

VI. Підсумок заняття.

- Давайте згадаємо, що ми дізналися про незабудки?

  • Діти, чи сподобалося вам заняття? Чим?

  • Які труднощі виникали при малюванні?

  • Що нового дізналися?

А за те, що ви так гарно працювали на занятті, квітка Незабудка передала вам солодощі.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток ключових компетентностей педагога Нової української школи в умовах безперервної освіти»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
30 годин
590 грн