Конспект заняття " Гончарна майстерня з свинкою Пеппою"

Опис документу:
Поглиблювати знання дітей про гончарне мистецтво, способи виготовлення традиційного керамічного посуду в Україні, предмети національного побуту. Поповнювати лексичний запас назвами посуду: горщик, миска, глечик, куманець, кухоль, макітра, барильце. Продовжувати формувати навички ліплення з глини пластичним способом. Вчити передавати характерні ознаки птаха, його форму, дотримуватися пропорцій. Закріплювати прийоми згладжування поверхні виробу пальцями.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема : гончарна майстерня з свинкою Пеппою

Мета : Поглиблювати знання дітей про гончарне мистецтво, способи виготовлення традиційного керамічного посуду в Україні, предмети національного побуту. Поповнювати лексичний запас назвами посуду: горщик, миска, глечик, куманець, кухоль, макітра, барильце. Продовжувати формувати навички ліплення з глини пластичним способом. Вчити передавати характерні ознаки птаха, його форму, дотримуватися пропорцій. Закріплювати прийоми згладжування поверхні виробу пальцями.

Розвивати дрібну моторику, координацію рухів, творчу ініціативу. Підсилювати задоволення дітей від результатів діяльності шляхом заохочення, схвалення, наголошення на значущості їхніх зусиль. Виховувати патріотичні почуття на основі ознайомлення з народним мистецтвом рідної країни. Стимулювати інтерес і повагу до народної творчості, бажання берегти національну культуру.

Матеріал: глиняний посуд: глечик, горщик, макітра, миска, кухоль, куманець, іграшки; глина, дощечки для роботи, стеки, вода, серветки з тканини.

- Я всміхаюсь сонечку!

Діти - Здрастуй золоте!

- Я всміхаюсь квіточці!

Діти - Хай вона цвіте!

- Я всміхаюсь дощику!

Діти - Лийся мов з відра!

- Гостям посміхаюся

Діти - Зичу всім добра!

Дітки , подивіться кого я зустріла сьогодні по дорозі дитсадочка, хто це? Свинка Пеппа

Давайте привітаємося з нею. Пеппа принесла вам подарунок це мультфільм. Ви ж любите мультфільми?

Сідайте зручніше.

Мультфільм Свинка Пеппа Гончарна майстерня

Бесіда за мультфільмом.

  • У яку гру гралися Пеппа і Зоя? Чаювання

  • Що вирішили зробити Пеппа і Зоя? Сервіз

  • З чого вони хотіли зробити сервіз? З пластиліну

  • Чи вийшло це в них? Ні,

  • А чому?

  • До кого тоді звернулися діти ? діти звернулися до пані Зебри

І пані Зебра повела їх до майстерні

  • З якого матеріалу запропонувала зробити сервіз пані Зебра? З глини

  • Ви пам’ятаєте як називається людина що робить виготовляє вироби з глини?

Глина в кого ожива?

Творить з нею хто дива?

В нього посуд ніби жар,

Ну, звичайно ж, це…. (гончар)

Гончар- це дуже давня і шановна професія. Раніше в кожному селі був свій гончар.

  • На чому робила чашку мама Зебра? На гончарному крузі

  • Пеппа зуміла зробити чашку на гончарному крузі ? Ні, тому пані Зебра запропонувала зробити чашку іншим способом

  • Всі малюки зробили чашку , а Джоржд? Джордж зробив динозавра

  • Після того я були виліплені всі чашки . що з ними треба зробити? Обпалити в печі

  • А навіщо ? Щоб глина стала твердою

  • Після цього дітки розфарбували сервіз у яскраві кольори

  • А що діти забули зробити? Чайник

  • Що замінило чайник дітям?

Ви були дуже уважні

А тепер давайте з вами трішки розімнемося.

Фізкультхвилинка

Потягнуся для забави

Піднімаю руку праву

А за нею слідом ліву

Поросятко не лініве

Нахиляюсь раз і два

Закрутилась голова

Руки вгору, руки вниз

(Піднімання та опускання рук.)

І легесенько прогнись.

(Прогнутись.)

Покрутились, повертілись,

(Повороти тулуба в сторони.)

На хвилинку зупинились.

Поросятко пострибало,

(Стрибки на місці на обох ногах.)

Раз присіло, другий встало

(Присідання.)

Вдих глибокий раз, два, три...

(Вправа на вентиляцію легенів.)

Знову грати почали.

А ще Пеппа хоче вас запросити до незвичайного музею посуду. Сідайте на свої місця

В кожному музеї є екскурсовод . я доросла , тому дозвольте екскурсоводом буду я.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ

Слайд 1

У різних куточках України є свої традиції по виготовленню виробів з глини. І від назв цих міст і сіл виникли назви видів кераміки. На Полтавщині є містечко Опішня, а на Івано- Франківщині – місто Косів. Ми бачимо глину яка буває різного кольору, гончарний круг( гончар без круга, як

рослина без цвіту), та піч для випалу виробів

Слайд2

Ось гончар за роботою. Що і казати, нелегка це справа. Дуже багато потребує вона терпіння і

вміння.

Слайд3

Село Опішня, що на Полтавщині, прославилося своїми розписами на увесь

світ. Для Опішнянського розпису характерні пишний

рослинний орнамент червоного, зеленого, білого, коричневого і чорного кольорів.

Саме вони надають опішнянським розписам неповторності, казковості та чарівності.

Також опішнянському розпису притаманне чорне та біле

обведення візерунків і контурів.

Слайд4

Глечик - Біля тіла- вухо, голови не маю,

Молоко, сметану, квас, добре зберігаю. ( глечик)

В якій казочці зустрічаеться глечик?

Слайд 5

Куманець

А я- чудо із чудес.

Мене знає рід увесь,

Бо я хлопець- молодець-

Опішнянський куманець.

Куманець - традиційний український святковий посуд для напоїв у

вигляді великого бублика з носиком і ручкою на основі-підставці.

Слайд 6

Миска

Слайд7

Барильце

Слайд8

Горщик - посуд, у якому господиня варила їжу -- борщ,

кашу. Горщик накривали покришкою і ставили у гарячу піч.

Як у піч мене несуть ,

В мене овочі кладуть,

Ще й водички наливають,

Шусть у піч- і борщик мають.

Косів

Івано-Франківщині є чудове місто Косів. Тутешні майстри розпису по

кераміці та дереву бережуть і використовують гуцульські мотиви. У цьому розписі

переважають коричневі барви в поєднанні з жовтуватими та зеленими

кольорами на білому фоні. Основні елементи косівського розпису – квіти,

візерунки, що переходять у геометричний орнамент; птахи та зображення

людей у національному гуцульському одязі. Основні елементи косівського розпису

це квіти, пелюстки, листки-завитки, крапки та лінії-мережива.

Горнятка –двійнятка

Звідки ви взялися,

Горнятка-двійнятка?

З гончарного круга

Зійшли ми спочатку.

А потім нам пензель

Боки розписав

І жар у печі

Своїм духом обдав.

Свищики

А коли в гончара залишався невеличкий шматочок глини, то він робив з нього іграшки для дітей.

З глини виліплений птах

Весело співає так!

Лиш до рота піднеси

І дмухни- як засвистить!

Свищики розписують так само, як і посуд, тільки більш дрібним і

простим орнаментом.

Ось ми з вами побували у віртуальному музеї посуду , а тепер давайте повернемося до дитсадка і подивимося справжній посуд.

  • - Із чого ж виготовлені ці вироби? З глини. Як називають посуд , що виготовлений з глини

( глиняний). А ще бо глиняний посуд, а ще глиняний посуд який обпалений в печі називається керамічний.

  • Як же називається цей посуд? ( глечик, макітра, горщик, куманець,

таріль).

  • Як ми можемо сказати про цей посуд , який він? ( глиняний,

блискучий, гарний, красивий, великий, розписний, новий, старовинний,

український, казковий, красивий).

  • Молодці! Давайте пограємо в гру « Який посуд зник?»

Які ж ви молодці! Знаєте, як звуться різні предмети глиняного посуду.

Дорослі дбають про те щоб зручно готувати їжу і ліплять посуд. А ви дітки і любите гратися так ?

А ви хотіли б стати гончарами і виліпити іграшку?

Давайте виліпимо пташку.

Показ виконання роботи.

Скачайте стовпчик так, щоб один кінець був трішки товщий від іншого. Зігніть , щоб тонша частина була меншою від товщої. Легенько притисніть пальчиками навколо вузької частини, біля самого згину, щоб виділити голову та шию. Голівку відігнемо вперед, відтягніть пальцями дзьобик.

Тепер більш товсту частину прищипнемо пальчиками хвостик пташечці( чотири вгорі і один знизу )

Потім пташку залишимо на підставочці. Тепер візьмемо шматочок глини, поділимо навпіл. І зробимо крило. Візьміть шматочок глини і прищипуючи та притискаючи , надайте форму крапельки. Коли крило готове прикріпляємо його до тулуба і примазуємо. Так само зробимо друге крило. За допомогою стека можна зробити оченята та прикрасити хвостик пташки.

Правила роботи під час ліплення

  • підкоти рукава

  • одягни фартух

  • працюй лише на дощечці

  • не розкидай шматочки глини

  • витирай руки серветкою

  • мий руки після роботи.

А ще перед роботою потрібно розігріти пальчики

Разом ліпимо дива

Наша глина ожива

(вільні рухи пальцями)

Ось мої помічник и

Дуже спритні та гнучкі

(діти дивляться на розкриті долоні)

Поверни їх так і сяк

Це зробити може всяк

(повертають кисті вправо – вліво)

Тверду глину розмочу

(вдають що ллють воду на глину)

Круг гончарний розкручу

(кругові руки руками)

Постукали , покружляли

(стукають по столу, роблять колові рухи кистями)

Працювати забажали.

Ось тепер ми готові до роботи. Беріть свої шматочки глини, потримайте їх у долоньках. Ліплячи пташку, думайте про того кому хотіли б її подарувати.

Гарні вийшли в нас пташки

Ми ліпили залюбки:

Тулуб, дзьобик, голова.

Хвостик, очі. Крилець два.

Ви гарно попрацювали. І поки наші пташки сохнуть у мене для вас є сюрприз, ось такі свищики.

5

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Малюк у світі економіки та фінансів»
Часнікова Олена Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.