Конспект заняття до дня захисту тварин для дітей середнього дошкільного віку Тема: "Добро починається з тебе"

Опис документу:
Уточнити і розширити уявлення дітей про кішку і собаку як домашніх тварин і друзів людини, продовжувати знайомити дітей з різноманітним світом тварин; формувати уявлення про особливості догляду за ними; розширити знання дітей про котів і собак та їх значення для людини; закріпити знання про домашніх тварин; закріплювати знання правил поведінки з бездомними тваринами; розвивати пізнавальну активність; виховувати гуманне ставлення до домашніх тварин: почуття відповідальності

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Конспект заняття до дня захисту тварин для дітей середнього дошкільного віку

Тема: "Добро починається з тебе"

Мета: уточнити і розширити уявлення дітей про кішку і собаку як домашніх тварин і друзів людини.

Програмовий зміст: продовжувати знайомити дітей з різноманітним світом тварин; формувати уявлення про особливості догляду за ними; розширити знання дітей про котів і собак та їх значення для людини; закріпити знання про домашніх тварин; закріплювати знання правил поведінки з бездомними тваринами; розвивати пізнавальну активність; виховувати гуманне ставлення до домашніх тварин: почуття відповідальності за тих, кого приручили, співпереживання, бажання допомогти; виховувати емоційно – позитивне, відповідальне ставлення до тварин; вчити моделювати ситуації; викликати почуття жалю милосердя до тварин бажання, робити добрі вчинки; розвивати мовленнєві вміння, мислення, увагу; виховувати інтерес до природи та бажання піклуватися про домашніх тварин.

Матеріал та обладнання: лист, розрізні картинки (Кішки і собаки); схема опису "Розкажи-ка", фотографії домашніх тварин (котів і собак); презентації «Породи котів» і «Породи собак»; іграшки кішка і собака; палички Кьюїзененра,рахувальні палички, конструктор ЛЕГО, мнемо-книга про котів та собак;д\гра «Зоологічне лото», д\гра: «Правила поводження з тваринами», вірш В. Токмаковой, ілюстрації до гри «Страва для друга», .

Хід заняття.

I. Організаційний момент.

Привітання:

В цій кімнаті друзі всі: (три хлопки)

Я і ти, і ми, і ви. ( три хлопки)

Добрий день, тому, хто зліва. (поворот наліво)

Добрий день, тому, хто справа. ( поворот направо)

Ми - одна сім'я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)

- Діти, до нас вранці приходив листоноша і приніс лист. Його написав доктор Айболит, ви пам'ятаєте хто такий лікар Айболит (відповідь дітей)

(Вихователь відкриває лист.)

- Діти! та тут картинки, але зовсім не зрозуміло що на них зображено. Давайте ми їх з вами дістанемо, складемо і подивимося що у нас вийде. (Діти складають картинки, на одній з картинок коти, на інший собаки).

- Хто зображений на твоїй картинці? (Кішка.)

- А на твоїй картинці? (Пес.) і т. д.

- Правильно, діти, коти і собаки. Ми сьогодні поговоримо про них.

Вихователь показує дітям ілюстрації із зображенням кішки і читає вірш

В. Токмаковой.

Це нічия кішка,

Імені немає у неї.

У вибитого вікна —

Яке їй тут життя!

Холодно їй і сиро,

У кішки лапка болить,

А взяти її в квартиру

Сусідка мені не велить.

Давайте подумаємо разом, що було далі? (Діти придумують разом з дорослим кінець історії і вибирають кращий варіант.)

Дорослий пропонує послухати іншу історію про кошеня і читає вірш

Е. Благининой:

Я знайшла в саду кошеня.

Воно нявкало тонко-тонко,

Воно -нявкало і тремтіло.

Може бути, його побили

Або саме воно втекло?

День з ранку стояв непогожий,

Калюжі сірі скрізь.

Так і бути, звір нещасний,

Допоможу твоїй біді!

Я взяла його додому,

Нагодувала досита.

Скоро стало кошеня моє —

Чудо просто!

Шерсть — як оксамит,

Хвіст-трубою.

До чого хороше собою!

Бесіда:

- Що відчувала дівчинка, коли побачила кинуте кошеня? (Жалість, співчуття.)

- Давайте всі покажемо обличчя дівчинки, яка знайшла кошеня.

Як відчував себе кинуте кошеня? (Жалібно нявкав, тремтіло. Йому було страшно і холодно.)

- Давайте всі разом покажемо кинуте кошеня. (Дорослий звертає увагу на точну передачу образу загубленого кошеня.)

Як дівчинка допомогла кошеняті?

- Яким стало кошеня після того, як дівчинка взяла його додому? (Веселим, доглянутим, здоровим.)

Рольова гімнастика: показати за допомогою міміки і пантомимики, як кошеня:

спить, згорнувшись клубочком; прокидається; лакає молоко; чухається; випрошує ласий шматочок.

Вправа-релаксація " чудовий сон кошеняти»

Діти лягають по колу на спину, руки і ноги вільно витягнуті, злегка розведені, очі закриті. Включається тиха, спокійна музика, на тлі якої ведучий повільно вимовляє: "маленьке кошеня дуже втомився, набігався, награвся і приліг відпочити, згорнувшись в клубочок. Йому сниться чарівний сон: блакитне небо, яскраве сонце, прозора вода, сріблясті рибки, рідні обличчя, друзі, знайомі тварини, мама говорить ласкаві слова.

Чудовий сон, але пора прокидатися. Кошеня відкриває очі, потягується, посміхається».

Ведучий розпитує дітей про їхні сни, що вони бачили, чули, відчували?

Діти, а у кого вдома є домашня тварина?

Схема опису «Розкажи – ка» (домашні тварини)

Діти показують свої фотографії домашніх тварин і розповідають про них, чи люблять діти з ними грати; як доглядають за своїми тваринами.

- А які породи котів ви знаєте? (Відповіді дітей)

- Існує дуже багато порід і я зараз вам покажу деякі з них.

Презентація "Породи котів"

- Хлопці, ви нічого не чули? Мені здалося, що хтось нявкає. Хто ж це?

(Кішка!)

(Вихователь дістає іграшку кішку)

- А як ви думаєте, чому вона так жалібно нявкає? (Їй сумно, самотньо)

- Може бути ми їй зможемо допомогти? (Відповіді) А як? (Пограти з нею і т. д.)

(Діти повторюють рухи за вихователем відповідно до тексту).

Фізкультхвилинка "Кішка".

Ось віконце розкрилося (руки в сторони)

Вийшла кішка на карниз. (імітація м'якої, граціозної ходи кішки)

Подивилася кішка наверх, (закинути голову, подивитися вгору)

Подивилася кішка вниз. (опустити голову, подивитися вниз)

Ось наліво повернулася, (повернути голову наліво)

Проводила поглядом мух. (повернути голову направо)

Потягнулася, посміхнулася (відповідні рухи і міміка)

І сіла на карниз.

- А чи знаєте ви котячу мову? (Відповідь)

1. Кішка Ласкаво муркоче-що це означає?

(Це означає, що у кішки гарний настрій)

2. Кішка нявкає-що це означає?

(Кішка або вітає вас, або щось просить)

3. Кішка треться об ноги - що це означає?

( Кішка говорить вам «спасибі», а може, щось у вас просить)

Ось і наша гостя кішка "Муся" говорить вам спасибі, тепер у неї теж є друзі - це ви.

- А які породи собак ви знаєте? (Відповіді дітей)

Презентація "Породи собак"

- Чи буває таке, коли у домашніх тварин немає господаря? (Було.)

- Хто тоді про них піклується? (Ніхто.)

- Де ж вони живуть? (На вулиці, в притулку).

- Значить, у них немає дома. Як можна одним словом сказати про тварину, у якого немає дома? (Бездомний.)

- Ой, хлопці мені здається я знову щось чую, на цей раз хтось скиглить (Собачка)

- А як ви думаєте, що це означає? (Їй сумно)

- А чому?(Відповіді) Може бути у неї теж немає вдома? (Відповідь)

- А як можна їй допомогти? (Побудувавши)

- Діти, давайте прямо зараз побудуємо будку для нашої собачки. А ось і будівельний матеріал (палички Кьюїзенера, конструктор ЛЕГО, рахувальні палички).

Гра з будівельним матеріалом " Будуємо хатинку для собачки».

- Молодці, хороший будиночок вийшов, тепер у нашої гості теж є свій будиночок.

Дидактична гра «Правила догляду за тваринами»

Хід гри: дитина, отримавши сюжетну картинку, на одній з яких зображено дотримання правил, а на іншій - порушення, добирає до них фішку зеленого кольору - "правильно" та червоного - " неправильно "; потім разом з вихователем та іншими дітьми обговорює ситуації.

Ігрова вправа «Собака-поводир»

  • Собаки творять чудеса: витягують людей з вогню, води, літають в космос, служать на кордоні. А є і собаки, які допомагають жити і пересуватися. Це дуже розумні тварини, вони дбайливо ставляться до своїх господарів, у яких немає зору. Хочете спробувати, як вони допомагають людям?

Діти розбиваються на пари, встають один за одним, руки стоїть ззаду — на плечах «поводиря», очі зав'язані хустинкою. Завдання «поводиря» — походити по кімнаті, обійти перешкоди, піклуючись про свого напарника. Потім діти змінюються ролями.

- Діти, як ви думаєте чи можна чіпати бездомну кішку або собаку? (Ні)

- Чому? (Відповіді дітей)

Навіть домашня кішка або собака може подряпати і вкусити свого господаря, якщо він буде з нею погано звертатися.

- А ще, лікар Айболит нам надіслав правила поведінки при спілкуванні з тваринами, давайте ми їх з вами згадаємо.

Дидактична гра «Правила поведінки при спілкуванні з собаками та котами»

У собак головна їхня зброя гострі ікла і зуби, лапи з кігтями. Ікла вони оскалюють під час загрози. При загрозі собаки гарчать, скалять ікла, присідають на лапи, готуючись до стрибка, тому:

- Не можна дражнити собак, махати на них руками, замахуватися палицями, кидати в них камінням.

- Не можна тікати від собаки, вони думають, що ви видобуток і полюють і біжать за вами.

- Не можна чіпати собаку коли вона їсть, а тим більше віднімати у неї їжу-кістки.

- Собака агресивна коли у неї є цуценята, вона їх захищає.

Правила поведінки при спілкуванні з котами:

Коти теж небезпечні, вони теж походять від диких кішок. У кішки є гострі кігті – якими вони дряпаються і зуби – якими вони можуть вкусити.

не можна, як і собак дражнити, ознаки агресії кішки нявкання і шипіння, а так само оскал.

І не забувайте, що після спілкування з тваринами потрібно мити руки з милом".

Ваш Лікар Айболит.

Гра «Обід для друга»

Із запропонованих продуктів — сосиски, ковбаса, хліб, морква (на столі може лежати все що завгодно), потрібно викласти на тарілці оригінальну страву для песика та котика.

Підсумок заняття.

- Чому деякі домашні тварини стають бездомними?

- Чим можна допомогти бездомним тваринам?

- Які правила безпеки при поводженні з тваринами ви запам'ятали?

- У висновку я хочу ще раз вам нагадати про те, що треба дотримувати правила безпеки при спілкуванні з тваринами. Не треба ображати тварин на вулиці. А якщо у вас вдома є якісь тварини, то необхідно про них постійно піклуватися, тоді вони будуть вас любити.

Сьогодні всім хочу сказати –

Тваринам треба допомагати,

Ділитися з ними їжею,

А краще прихистити!

Чотириногий друг вас буде

Все життя своє любити!

8

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
1
міс.
2
4
дн.
1
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!