Сьогодні о 18:00
Кабінет психолога:
«
Здатність до саморегуляції – основа духовного розвитку. Нові інструменти й підходи
»
Взяти участь Всі події

Конспект заняття для старшої групи на тему: "Бережімо природу!"

Екологія

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

27.03.2020

5558

344

0

Опис документу:
Програмовий зміст: формувати екологічно доцільну поведінку у природі, здатність піклуватися про навколишнє середовище; закріпити навички бережливого ставлення до лісу, степу, всього живого; розвивати спостережливість та уважність, оцінювальні навички щодо дій однолітків у природі, бажання піклуватися про природнє оточення; виховувати бережливе ставлення до природи.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Конспект заняття

Тема: Бережімо природу!

Вікова група: старша

Програмовий зміст: формувати екологічно доцільну поведінку у природі, здатність піклуватися про навколишнє середовище; закріпити навички бережливого ставлення до лісу, степу, всього живого; розвивати спостережливість та уважність, оцінювальні навички щодо дій однолітків у природі, бажання піклуватися про природнє оточення; виховувати бережливе ставлення до природи.

Матеріали: картинки із зображенням природи, слайд-шоу (про результати забруднення природного середовища людиною), художнє слово про природу, зразок педагогічної ситуації.

Хід заняття

  • Діти, послухайте вірш:

Пісні степу
Ходить сонний ранок по траві
І вітає квіти степові:
Ковилу, горицвіт, воронець,
Молочай, волошку і чебрець.

А вгорі над нами – ось поглянь:
Будить жайвір піснею катран,
Залізняк, безсмертник деревій,
Материнку, м´яту, звіробій.

Ллється пісня з неба до землі,
До гнізда, де жайвори малі,-
Щоб тоді, як виростуть вони,
Не забули батьківські пісні;
Щоб тоді, як полетять на Крим,
Не співали голосом чужим.

Ці небесні співи, синя вись
В мою душу теж перелились.
Тільки як мені цю благодать,
Як це хвилювання передать?

Я прийшов додому, фарби взяв,
Жайвора і степ намалював,-
Степ, який піснями навесні
Розбудив художника в мені.
А.Качан

- Діти, ми живемо у дуже прекрасному світі, серед чудової природи. Сьогодні ми будемо говорити про природу, про дбайливе ставлення до природи та про її захист.

- Діти, що таке природа? За що ми її любимо?

- Пригадаймо, як ми ставимося до всього живого на землі? Чи можна кривдити рослини та тварини? Чому?

- Природа ̶ це не тільки ділянка закладу дошкільної освіти. Це і ліси, і луки, і ріки, і гори, і все, що там живе і росте. Давайте поговоримо про ліси та степи. Чому ми говоримо, що Ліс ̶ це наше багатство? Що росте у лісі, степу?

- Хто живе у лісі? Хто живе в степах?

- Хто піклується про ліс та степ?

- Відповіді дітей.

- Як лісівники дбають про ліс?

- Яку користь дають ліси та степи людям та тваринам?

- Давайте розглянемо із вами серію картинок і зіграємо дидактичну гру «Назви одним словом». Я показую вам картинку, а ви маєте одним словом відповісти на моє запитання, розглянувши картинку.

- І так, ліс дає нам (картинка лісу) змогу дихати вільно, чистим… (повітрям).

- Ліс та степ є домівкою кожного його мешканця, зокрема (картинка тварин)… (тварин).

- У лісі росте чимало (картинка рослин)… (рослин).

- У лісі ми збираємо і гриби, і ягоди, і.. (картинка квітів)…

- Молодці, діти. Так, ліс ̶ це і чисте свіже повітря, і волога, і будівельний матеріал. Ліс ̶ це і дрова. Ліс ̶ це і ягоди, і гриби, і горіхи, тому ліс, степ потрібно берегти і охороняти.

- Діти, але є люди, які не всі по-справжньому люблять і бережуть природу. Є люди, які вирубують цінні дерева, вбивають рідкісних тварин. А скільки шкоди приносять лісі туристи! Ламають гілки дерев, рвуть квіти, залишають після себе сміття, палять багаття і забувають або не хочуть їх загасити, від чого може виникнути пожежа. Є люди, які вміють лише шкодити природі, зовсім не піклуються про неї. А ви бережете природу? Вмієте піклуватися про неї? Зараз ми це перевіримо.

Педагогічна ситуація. – Діти, одного разу до лісу пішло троє друзів. Маринка милувалася природою, розповідала про те, як вона любить пташок, могутні дерева. Дмитрик почав говорити, як любить гуляти на природі і ламав гілки, грався ними, як шаблями. Сашко почувши мову друзів і оцінивши дії друзів, тихо сказав: « Я теж люблю природу, але не так, як ви. Я не говорю про свою любов до природи, я просто саджаю з дідусем нові дерева, поливаю з мамою квітники, роблю годівнички із татом для птахів на зиму. Я ніколи не дозволяю собі зірвати квітку, яких мало на нашій планеті, образити дерево – зламавши його гілку. І тобі, Дмитрику, забороняю ламати гілки. Чуєш мене? Забороняю. Дереву боляче. Якби тобі от так крутили і ламали руки, як ти робиш з гілками? Як тобі було б?» Дмитрик і Маринка задумались. А як ти любиш і бережеш природу?

(Обговорення ситуації з дітьми, дискусія щодо необхідності бережливого ставлення до природи).

  • А зараз трішки відпочинемо.

  • Раз! Два! Час вставати:
    Будемо відпочивати.
    Три! Чотири! Присідаймо,
    Швидко втому проганяймо.
    П'ять! Шість! Засміялись,
    Кілька раз понахилялись.
    Зайчик сонячний до нас
    Завітав у вільний час.
    Будемо бігати, стрибати,
    Щоб нам зайчика впіймати.
    Прудко зайчик утікає
    І промінчиками грає.
    Сім! Вісім! Час настав
    Повернутись нам до справ.

  • А зараз перегляньмо слайд-шоу про діяльність людини у природі. Вам потрібно уважно подивитися усі слайди і відповісти на наступні запитання: « Чи бережливо люди ставилися до природи? До чого призвели їхні дії? Як потрібно поводитися з природою та у природі?».

(Показ слайд-шоу із зображеннями викидів сміття у лісах, парках, скверах, річках, біля дитячих майданчиків, масової вирубки лісів, наслідки пожеж у природі та ін.. Обговорення за запропонованими запитаннями).

Дидактична гра «Про що мріє природа?»

  • Кожен з нас має сою таємну, заповітну мрію. А про що мріє наша природа, ви думали про це? Давайте уявимо її мрії. Діти одягають наголівники якось представника живої природи і висловлюють свої думки. (Наприклад, квіти мріють про дощ і щоб їх не рвали діти для букетів, які так швидко їм набридають; білочка мріє про дерево, яке не згорить від вогню, який залишили необережні туристи тощо).

(Висловлення думок дітьми, обговорення).

  • Ось ми з вами можемо підвести підсумки нашого заняття:

  • Чи потрібно берегти природу?

  • Чому?

  • Як ми можемо зберегти нашу природу?

  • Природу потрібно берегти щодня чи інколи? Чому?

  • Молодці, тепер ви будете берегти природу та піклуватися про неї щодня, вчитимете цього своїх друзів. Найактивнішими сьогодні були (імена дітей), молодці.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.