Конспект заняття для середньої дошкільної групи « В гостях у Країни цікавинок».

Опис документу:
Продовжувати фор¬мувати у дітей знання про такі екологічні фактори, як повітря І вітер; вчити дітей встановлю¬вати прямі то обернені залеж¬ності між явищами в природі, бачити причини змін, що відбуваються в процесі досл¬іду; продовжувати вчити дітей спостерігати, мислити, роби¬ти самостійні висновки; закріплювати знання про не¬обхідність повітря для людей, тварин, рослин; сприяти роз¬витку зв'язного мовлення.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Конспект заняття для середньої дошкільної групи « В гостях у Країни цікавинок»

Мета:продовжувати формувати у дітей знання про такі екологічні фактори, як повітря І вітер; вчити дітей встановлювати прямі то обернені залежності між явищами в природі, бачити причини змін, що відбуваються в процесі досліду; продовжувати вчити дітей спостерігати, мислити, робити самостійні висновки; закріплювати знання про необхідність повітря для людей, тварин, рослин; сприяти розвитку зв'язного мовлення.

Обладнання: аркуш цупкого паперу, пір'їна. миска э водою, паперовий кораблик, склянка, пляшка з вузькою шийкою, дві однакові за розміром і формою прозорі пляшки з пробками.

Хід заняття :

Діти сьогодні у нас нова зустріч з Всезнайкою, нова подорож у чарівну Країну цікавинок . На нас чекають нош завдання.

Перша загадка для вас.

Крил « не має. скрізь літає, та ще й куряву здіймає ».

Так. Це — вітер. А що таке вітер ? Правильно, це рух повітря.

Сьогодні ми знову поговоримо про повітря та впер. Ми не бачимо повітря, його властивостей але можемо дізнатися про них за допомогою дослідів.

Я зараз покладу на стіл пір'їну, змахну аркушем цупкого паперу. Я доторкнулася до пера? Ні , а чому воно впало на підлогу? Аркушем я привела а рух повітря і воно здуло пір'ячко на підлогу

у миску з водою я опускаю паперовий кораблик. Подивимося, він не рухається. Ложкою я роблю рухи по воді. Що сталося з корабликом? Він рухається. А що зумовило його рух? Рух води.

Стежте уважно за тим, що відбуватиметься зараз Я змахую над корабликом цупким папером. А що зараз зумовило рух кораблика?

Отже, вітер — це рух повітря.

Повітря е всюди. Ми маємо змогу зараз у цьому пересвідчитись Я беру порожню склянку, повертаю м отвором донизу, починаю повільно опускати склянку у воду. Вода наповнює тільки незначну частину склянки. Що заважає П наповнити склянку?

А тепер ми нахиляємо склянку, опускаємо »1 у воду: склянка занурюється і тоне.

Чому так сталося? Повітря вийшло зі склянки і поступилося місцем воді.

Я пропоную перевірити, чи є повітря в цій пляшці. Беремо пляшку з вузькою шийкою і занурюємо у воду. Що ви бачите і чуєте? Так, повітря виходить з пляшки великими бульбашками, які досягають поверхні та з шумом лопаються.

Який висновок з цього можна зробити? Так. повітря є всюди

Дихають повітрям рослини. тварини, а також і ми з вами Покладіть руку на свій животик. Що ви відчуваєте? А тепер закрийте ротик, зажміть носик. Що вам хочеться зробити як найшвидше? Чому? Чи може людина довго знаходитися без повітря?

Людина че може жити без повітря. Зараз ми виконаємо кілько вправ на дихання.

Всезнайко запитує, чи виникає у вас потреба перенести в банці якусь тваринку — хом’ячка, або рибку? Яку кришку ви взяли б, аби закрити банку—з отвором чи без? чому?

А чому не можна ховати в коробочках різних комах, дрібних тваринок?

Зараз ми перевіримо, що важче — вода чи повітря. Візьмемо дві однакові пляшки. Одну з повітрям закриємо пробкою, у другу наберемо води і також закриємо пробкою. Обидві пляшки ми одночасно опустимо у воду. Що сталося? Що важче?

Отже, повітря є всюди. Рух повітря — це вітер. Повітря легше, чим вода.

Всезнайко звертається до вас. пропонує послухати уважно вірш М. Познанської про вітер і визначити, який це впер.

Вітер, вітер пустотливий

Залетиш до нас у сад,

Оббиває груші й сливи,

Трусить яблуні підряд,

Хустиночку в Марусі

На голівці розв'язав,

Свиснув дівчинці у вусі

І нічого не сказав,

Перебіг, упав на квіти,

На траві лишив сліди,

Неслухняний сердитий

Хто просив тебе сюди?

Діти, який вітер описаний у вірші?

А який ще вітер ви знаєте? ( Лагідний теплий, спокійний. привітний.)

На цьому наша зустріч з Всезнайком не закінчується. Ми чекатимемо інших завдань від нашого доброго знайомого і ще не раз помандруємо в чарівну Країну цікавинок.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація інклюзивного середовища в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.