Конспект заняття для дітей середнього дошкільного віку по валеології "Очі - це дзеркало душі"

Опис документу:
Мета: виховувати в дітей свідомість того, що людина частина природи, встановлювати гармонійні взаємини з природою; показати дітям розмаїття і складність навколишнього світу, що сприймається на око; закріпити знання про орган зору; сприяти профілактиці й усуненню шкідливих звичок; формувати знання про збереження зору; вчити дітей розуміти, що людина хворіє тоді, коли не береже своє здоров’я. Продовжувати формувати у дітей культурно-гігієнічні навички як важливий засіб зміцнення фізичного здоров’я

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Конспект заняття

«Очі – це дзеркало душі»

(середня група)

Підготувала

Вихователь Кондратович А.М

Мета: виховувати в дітей свідомість того, що людина частина природи, встановлювати гармонійні взаємини з природою; показати дітям розмаїття і складність навколишнього світу, що сприймається на око; закріпити знання про орган зору; сприяти профілактиці й усуненню шкідливих звичок; формувати знання про збереження зору; вчити дітей розуміти, що людина хворіє тоді, коли не береже своє здоров’я. Продовжувати формувати у дітей культурно-гігієнічні навички як важливий засіб зміцнення фізичного здоров’я. Розвивати емоційну сферу у малят. Створювати умови для позитивних емоцій дитини, гармонійного розвитку. Формувати здорові взаємини у колективі, виховувати почуття взаємодопомоги, дружби; розвивати мислення, мовлення, пам’ять, увагу.

Матеріал: демонстраційний -мультимедійний процесор, презентація на задану тему; роздатковий - картки зеленого та червоного кольору, дзеркальця та зображення дитячого обличчя хлопчика та дівчинки, олівці для кожної дитини.

Хід заняття.

Діти разом з вихователем стоять у колі на килимку.

Психогімначтика : «Я всміхаюсь».

Я всміхаюсь сонечку:

  • Здрастуй, золоте,

Я всміхаюсь квіточці:

  • Хай вона росте!

Я всміхаюсь дощику:

  • Лийся, мов з відра!

Друзям усміхаюся –

Зичу їм добра!

Вихователь: Дітки, я сьогодні так поспішала до вас, що десь по дорозі загубила «цікавинку – байку». Про що вона була не пам’ятаю, пам’ятаю лише загадку про головного героя. Допоможіть відгадати.

На дереві все грається,

угору піднімається,

Кривляється, чіпляється,

на хвостику гойдається,

А зветься це малятко —

веселе… (мавпенятко).

Вихователь: так , молодці, дітки, це дійсно мавпенята, та про одну мавпочку буде сьогодні історія цікава…

До старості мавпа очима слабка стала,

Та від людей вона чувала,

Що це зло вже не такої сильної руки…

що треба купити окуляри.

Їх вона спів дюжини придбала

Та крутить ними то так, то сяк:

То до голови притисне, то на хвіст одягне,

То їх понюхає, то їх лизне…

Не діють вони аніяк:

  • От лихо! – в зойк вона, – і той дурний, як пень,

Хто слухає людських тих теревень:

Про Окуляри набрехали люди ті.

Вихователь: підкажіть, дітки, куди треба вдягати окуляри? Навіщо вони взагалі потрібні людям? А чи хочете дізнатися, що треба робити, щоб ніколи не довелося користуватися окулярами?

Поговоримо з вами про очі. Навіщо вони потрібні людині? Що ми можемо бачити із заплющеними очима? Дослід: вихователь просить закрити очі та показує різні предмети, запитуючи . що зараз бачить дитина?

Відповіді дітей.

Очі кожної людини мають різну форму та колір, подивіться на очі свого товариша поруч та скажіть, якого вони кольору.

Д/впр: «Які очі у твого товариша?»

Мета: поширювати знання про різні форми та кольори очей, виховувати вміння слухати один одного, давати можливість висловлюватися, спостерігати, продовжувати відповідати на запитання вихователя повним реченням.

Кажуть у народі «Очі – це дзеркало душі!», по очах можна дізнатися про душевний стан кожної дитини.

Д/впр: «Покажи емоцію»

Мета: вправляти в умінні зображувати емоцію мімікою обличчя, виховувати творчу уяву.

Вихователь пропонує за допомогою очей показати: радість, сум, подив, злість. Покажіть, будь-ласка, який у вас зараз настрій?

Вихователь. Ось бачите, дивлячись на ваші очі, я відразу можу визначити ваш настрій, і відповідно реагувати. Мені приємно, що у вас зараз радісний настрій.

Кожен день, щохвилини наші оченята знаходяться у напрузі, тому їм звісно потрібні помічники та захисники. Брови – одні з них. Знайдіть їх у себе на обличчі, пригладьте . Навіщо людям потрібні брови? (Щоб краплі води або поту не потрапляли до очей). А яка робота повік, вій? (Вони захищають очі від вітру, пилу, бруду і пошкоджень).

Дослід.

Вихователь. Поверніться лицем до товариша і плесніть в долоні у нього перед лицем. Що зробив товариш? Чому він зажмурив очі? (Повіки захистили очі). Отже, брови, вії, повіки є захисниками очей.

Давайте пригадаємо віршик про те, як ми можемо тренувати наші оченята.

Вихователь. Давайте пригадаємо вірш про те, як треба доглядати за очима.

Щоб зір хороший мати,

Треба очі тренувати.

Подивитись вліво-вправо,

Вверх і вниз, а ще ласкаво

Усміхнутися гарненько

І закліпати швиденько.

Потім трішки відпочити –

Все спочатку повторити.

Але треба тренувати не лише очі, а давати відпочивати і всьому тілу, адже «В здоровому тілі – здоровий дух».

Фізхвилинка:

Встало вранці ясне сонце

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Будем разом присідати,

Сонечко розвеселяти.

Встали – сіли, встали – сіли,

Бачите як звеселіли.

Стало сонце танцювати,

Нас до танцю припрошати

Нумо разом, нумо всі

Потанцюєм від душі.

Давайте пригадаємо правила збереження зору. Чого не можна робити та що корисно для зміцнення та поліпшення зору.

Д /впр: «Корисно чи ні?»

Мета: поширювати знання дітей про здоровий спосіб життя, гігієнічні навички під час догляду за очима, виховувати бережне ставлення до них.

Діти плескають у долоні, якщо на слайді зображене корисне для очей, і навпаки – зображують «хрест» руками, якщо шкідливе.

1. Не можна брудними руками терти очі.

2Не можна гратися гострими предметами.

3 треба вмиватися та проводити різні гігієнічні процедури.

4 Займатися спортом та перебувати на свіжому повітрі.

5 Довго та близько дивитися телевізор чи комп’ютер.

6 Вчасно давати відпочивати очам та всьому організму в цілому – лягати спати.

7 вживати сповненні вітамінами овочі та фрукти.

Кожний по-різному виконує ці правила, тому ми з вами такі різні.

А щоб ще в цьому переконатися на нас чекає робота за столами.

Я вам нагадую, що олівці є теж гостренькими, тому обережно з ними поводимося під час роботи, вони в нас лише для малювання, а не для ігор.

Д /впр: «Яким я себе бачу?»

Мета: вправляти в умінні аналізувати свою зовнішність у дзеркальному відображенні, підводити дитину до висновків та вчити переносити свій образ на папір, виховувати естетичний смак та акуратність. (діти домальовують те, чого не вистачає на малюнку: колір очей, брови, вії і т.д)

- Діти, тож скажіть мені, як ви гадаєте, що мавпочка робила не так зі своїми очима, що стала погано бачити? Чи що зовсім певно не робила? (підсумовуємо правила поводження з очима).

Вихователь. Тож, дітки, для наших очей є спеціальні вправи, які зміцнюють зір.

(Діти виконують разом із вихователем вправи).

В.П. – сидячи. Заплющити очі і порахувати до десяти.

В.П. – сидячи. Швидко покліпати очима.

В.П. – сидячи. Подивитися вверх – вниз, вправо – вліво.

В.П.- сидячи. Подивитися на долоньку і вдаль.

Вихователь. Якщо дотримуватися цих правил та вправ, очі будуть здоровими.

І наостанок хвилинка «Цікаво знати»:

  • Хоча наш ніс і вуха, продовжують рости протягом всього нашого життя, наші очі залишаються такого ж розміру як при народженні.

  • З відкритими очима чхнути просто не вийде

  • Кози, вівці мають прямокутні зіниці.

  • У кішки очі світяться у темряві через те, що у неї під сітківкою знаходиться спеціальна відбивна оболонка. Вона дозволяє тварині бачити навколишні предмети при освітленості в шість разів меншою, ніж потрібно людині.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
3
міс.
1
5
дн.
0
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!