Конспект заняття "Дивовижні властивості води"

Опис документу:
Ознайомити дітей з властивостями води: без кольору, прозора, без запаху, без смаку; вдосконалювати знання дітей про значення води в житті людини; навчати дітей навичкам проведення лабораторних дослідів: (закріплювати вміння працювати з посудом, дотримуватися необхідних заходів безпеки, вчити користуватися піпеткою); розвивати спостережливість; виховувати бажання берегти водні ресурси нашої країни.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Конспект заняття з ознайомлення з довкіллям

Тема: «Дивовижні властивості води»

Вихователь ДНЗ №8 Гасанова А.С.

Мета: ознайомити дітей з властивостями води: без кольору, прозора, без запаху, без смаку; вдосконалювати знання дітей про значення води в житті людини; навчати дітей навичкам проведення лабораторних дослідів: (закріплювати вміння працювати з посудом, дотримуватися необхідних заходів безпеки, вчити користуватися піпеткою); розвивати спостережливість; виховувати бажання берегти водні ресурси нашої країни.

Матеріал для заняття: прозорі стаканчики, піпетки, камінці, картинки, молоко, гуаш, ватяні палички, миючий засіб, схеми, соломинки, фартушки, ложечки.

 Хід заняття

Малята, сьогодні у нас незвичайне заняття. Я хочу запросити вас в чарівну лабораторію. Що роблять у лабораторії? Правильно, проводять досліди. Але, щоб потрапити в лабораторію і дізнатися тему нашого заняття, нам треба відгадати  загадки. 

Спробуй, друже, відгадати,

Що за стрій у небесах:

Чи клубки пухкої вати,

Чи то пір’я з крупних птах,

Чи біжить овець отара?

Ні, пливуть це білі …

Відповідь (Хмари)

 

Хтосьвідкрив на небі душ,

Повно на землі калюж.

І на нас водиця л’ється.

Як це явище зоветься?

Відповідь (Дощ)

 

Вранці намистинки заблищали,

Всю траву собою заткали.

А пішли шукати їх вдень

Шукаємо, шукаємо - не знайдем.

Відповідь (Роса)

Як ви гадаєте, що поєднує всі ці явища?

Так, сьогодні ми поговоримо про воду, її властивості та про значення води.

Яка буває вода? (Тепла, гаряча, холодна, прісна, прозора, газована тощо).

Що вода робить? (Тече, ллється, дзюрчить, розтікається, капає, замерзає, тане)

Для чого вода потрібна людині? (Пити, митися, купатися, готувати їжу, прати, поливати рослини, мити посуд тощо).

Розкажіть де живе вода. (У річках,морях,озерах,струмках,колодязі)

Як ви вважаєте, чи скрізь вода однакова? (Ні)

Правильно, вода у природі може бути прісною й солоною.

Як ви розумієте слово «прісна»? (Це вода без смаку і запаху)

Ось подивіться, що в мене є, чи знаєте ви що це? (Глобус)

Що таке глобус? (Глобус- це маленьке зображення нашої планети Земля,ось такою нашу планету видно із космосу)

Як ви думаєте,що зображено блакитним кольором?

А що зеленим?(Сушу,землю,де нема води)

Подивіться уважно,чого більше- води чи суші?

Основна маса води міститься в морях,океанах. Там вода гірко- солона. Хто був на морі,той напевно відчув цей смак. Зараз ми розглянемо ілюстрації,  я вам покажу , де в природі є вода і які вона має властивості.

-Що зображено на ілюстрації? (Річка)

-Яка там вода? (Прісна, проточна)

– Що зображено на ілюстрації? (Струмочок)

– Яка там вода? (Прісна, проточна)

– Що зображено на ілюстрації? (Озеро)

– Яка там вода? (Прісна, стояча)

 -Що зображено на ілюстрації? (Море,океан)

– Яка там вода? (Гірка, солона)

-Що зображено на ілюстрації? (Болото)

– Яка там вода? (Стояча, тухла)

 -Що зображено на ілюстрації? (Калюжа)

Яка там вода? (Стояча, брудна)

Фізкультхвилинка «Ходять крапельки по колу».

Вихователь каже, що вона мама Хмаринка, а діти-Крапельки, і їм пора відправлятися в дорогу.

( Звучить музика, що нагадує звуки дощу. Крапельки стрибають, розбігаються, танцюють.)

 Полетіли краплинки на землю. Пострибали, пограли. Нудно їм стало поодинці стрибати.  Зібралися вони разом і потекли маленькими веселими струмочками (крапельки складають струмочки, взявшись за руки).

Зустрілися струмочки і стали великою річкою (крапельки з'єднуються в один ланцюжок).

Пливуть крапельки в великій річці, подорожують. Текла-текла річка і потрапила у великий-превеликий океан(діти стають в хоровод і рухаються по колу).

 Плавали-плавали крапельки в океані, а потім згадали, що мама Хмаринка наказала  додому повернутися.  А тут як раз сонечко пригріло. (З'являється сонечко, танцює.)

 Стали крапельки легкими, потягнулися вгору (присівші крапельки піднімаються, потім витягують руки вгору).

 Зникли вони під променями сонечка, повернулися до мами Хмаринки. Молодці, крапельки, добре себе вели, перехожим за комір не залазили, не бризкалися. Тепер побудьте зі мною, я без вас скучила.

Я запрошую вас у чарівну лабораторію, де ми будемо проводити досліди і дізнаємося про властивості води, тобто яка вона вода?

(Діти сідають за столи)

Дослід 1 «Вода не має смаку»

Як ви вважаєте, чи має вода смак?

Спробуйте воду із склянки, який у неї смак? (відповіді дітей)

А тепер додайте в склянку з водою цукру

 Що змінилося? (Вода стала солодка). Ми змінили смак води.

Висновок: вода не має смаку.

На фланелераф виставляється схема.

Дослід 2 «Вода не має запаху»

Як ви вважаєте, чи має вода запах?

Понюхайте воду в склянці. Як вона пахне? (відповіді дітей )

Тепер додайте у воду ванілін, перемішайте ложечкою і знову понюхайте. Що сталося з водою? (вода змінила запах, пахне ваніліном).

Висновок: вода не має запаху.

На фланелеграф виставляється схема.

Дослід 3 «Вода без кольору, прозора».

Як ви вважаєте, чи має вода колір?

Як ви гадаєте, що станеться з водою , якщо додамо в неї фарбу? (додаємо, перемішуємо). Що змінилося? (вода змінила колір). Розчинилася фарба? (фарба розчинилася і змінила колір води).

Давайте тепер порівняємо воду і молоко. В обидві склянки покладемо камінці. В якій склянці ми бачимо камінці? (відповіді дітей).

Висновок: вода не має кольору, вона прозора.

Гра-експерименти «Кольорове молоко»

1. Налийте молоко в тарілку.

2. Додайте в нього кілька крапель фарби. Намагайтеся робити це акуратно, користуйтеся піпеткою, щоб не рухати тарілку.

3. А тепер хочете вірте, хочете ні, але ми змусимо молоко рухатися з допомогою звичайного миючого засобу! Візьміть ватяну паличку, занурте її в миючий засіб і доторкніться нею до центру тарілки з молоком. Подивіться, що станеться! Молоко почне рухатися, а фарба перемішуватися. Справжній салют в тарілці!

Підсумок заняття

 Запитати  дітей, чим вони займалися, що нового дізналися про воду, чи сподобалося їм заняття, і що сподобалося найбільше?

Чи має вода смак?

Чи має вода запах?

Чи має вода колір?

Чи можуть люди обходитися без води?

5

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Акція «Методичне літо»
Призовий фонд 50 000 грн!
Взяти участь

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
1
міс.
1
0
дн.
0
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!