Конспект заняття: "Я і моя сім'я"

Опис документу:
Тема сім'ї надзвичайно актуальна, адже через сімейний інститут відбувається інтеграція дитини в соціум. Саме сім'я, у дітей ранього віку, закладає фундамент майбутньої особистості, формує характер. Дитина набуває перших мовленнєвих умінь в сім'ї. Конспект формує уявлення про сім'ю як про людей, які живуть поруч, люблять один одного,піклуються одне про одного. Розповідається про обов'язки членів сім'ї, формує бажання допомогти їм.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: МОЯ СІМ'Я, МОЯ РОДИНА

Мета: формувати уявлення дітей про сім'ю, членів сім'ї (тато, мама, дитина) в основних видах хатньої роботи (прибирати, прасувати, готувати їжу); вчити дітей розглядати сюжетний малюнок, розуміти його зміст; формувати уміння складати розповідь, за допомогою вихователя; виробляти навички вимови трискладових слов; розвивати зв'язне мовлення, увагу; спостережливість, виховувати доброзичливість, почуття любові і поваги до своїх рідних.

Словник: сім'я, мама, тато, дідусь, бабуся, донька, синок ,діти.

Матеріал: макет будиночка, родинні фотографії, сюжетні картинки, ілюстрації, іграшковий равлик.

Хід заняття

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Психогімнастика Доброго ранку

Доброго ранку, сонечко золоте!

Доброго ранку, небо голубе!

Доброго ранку українській сім'ї!

Доброго ранку багатій землі

В и х о в а т е л ь. Діти, до нас сьогодні завітав один з найдавніших жителів нашої землі. Пропоную відгадати про нього загадку.

Онде гість наш повзе,

Свою хатку везе.

Хатка в гостя чудна –

На спині вона.

Коли він відпочиває,

Ріжки й ніжки в ній ховає.

К.Перелісна

В и х о в а т е л ь. Демонструє іграшкового равлика та підводить до того що кожна дитина повинна мати свою домівку.

ОСНОВНА ЧАСТИНА

1)Бесіда з дітьми про домівку, родину.

-У равлика домівка завжди із собою. І в усіх лісових звірів, пташок, комашок є свої домівки (можна поміркувати про домівку зайчика, ведмедя, горобчика, бджілки).

-А у вас малята є домівки? Хто ще живе з вами? Та як називаються людей які живуть разом, люблять один одного і піклуються один про одного.

Мама, тато, дід, бабуся –

Всіх назву, не помилюся.

Старший брат, сестра і я –

Отака у нас… (сім'я).

-Діти, кожна людина з народження має сім'ю. Сім'ї бувають різні: великі і маленькі.Скажіть, що ж таке сім'я? Чи могли б люди жити без сім'ї, родини? (Припущення дітей).

2) Дидактична вправа Назви ім'я

- Діти, погляньте, що з'явилося у нашій групі?(Будиночок із фотографіями сімей)

- Чиї сім'ї живуть в цьому будиночку?

- Кожен бере фотографію своєї сім'ї. (Діти називають членів сім'ї та їх обов'язки).

-Хто це? Як його (її) звуть? Що він (вона ) вдома робить?

3) Дидактична гра "Хто що робить?" або Я скажу, а ти покажи

Діти за допомогою вихователя та ілюстрації відповідають на запитання.

З метою активізації мовлення:

-Бабуся – порається по господарству, пече пиріжки, пере одяг, в'яже светр, шкарпетки, читає казку, бавить онуків.

-Мама – готує їсти, прасує, прибирає, виховує дітей.

-Тато – їздить на машині, ремонтує стільчик, ходить на роботу, допомагає мамі.

-Дідусь – допомагає бабусі, татові, оре город.

-Сестра – ходить у школу, читає, допомагає мамі та бабусі.

-Брат – навчається, грається із сестричкою, допомагає татові й дідусеві, виносить сміття.

В и х о в а т е л ь. Продемонструйте наскільки ви допомагаєте батькам?

4) Фізкультхвилинка Працьовиті долоньки

Працьовиті долоньки (діти виставляють долоньки)

Гарно в сім'ї працювали.

Стіл для гостей накривали.

Перед тим пил повитирали (імітаційні рухи).

Килим чисто підмели (імітаційні рухи).

Лад у хаті навели.

З гостями гуляли їх випроводжали (імітаційні рухи).

З татусем футбол пограли (імітаційні рухи).

Тай спочити прилягли (імітаційні рухи, нахили тулуба, долоньки човником біля лівого, правого вушка, закрили очі).

Ось так подушки всі перебили (змахують долоньками і виконують нахили тулуба в сторони).

Ще й братика у ліжечко вложили (імітаційні рухи).

Тай тихенько на носочках ходили (ходьба на носочках).

5) В и х о в а т е л ь : Cім'ю шанували з давніх пір. Тож народ склав багато прислів'їв, приказок про сім'ю, родину, матір.

- Дерево тримається корінням, а людина сім’єю.

- Дружна сім’я не знає печалі.

- Мати всякого діла голова.

- Мати годує дітей, як земля людей.

- Людина без сім’ї, що дерево без плодів.

- Любов матері і на відстані гріє.

- Той добре серце має, хто слабшого захищає.

- Без сім’ї нема щастя на землі.

- Діти – окраса дому.

- Яке дерево, такі й віти, які батьки, такі й діти.

Як ви розумієте ці прислівя? (Відповіді дітей).

6) Дидактична гра "Плещемо в долонечки"

Діти вимовляють дво та трискладові слова і плещуть в долоньки : ма-ма, ма-тін-ка, ма-му-ня, та-то, та-ту-сик, ба-ба, ба-бу-ня, ді-ду-ню, ді-ду-сик.

7)Пальчикова гра Моя сім'я. На кожен рядок діти загинають пальчик.

Перший пальчик- наш дідусь,

Другий пальчик – то бабуся,

Третій пальчик – наш татусь,

А четвертий - то матуся,

А мізинчик – я – малюк.

Заховався я отут.

- Молодці, добре, всі впоралися.

8) Дидактична гра ”Як ми відпочиваємо вдома?“

-Як ви святкуєте свята всією родиною? (Відповіді дітей). З метою закінчення речення дієсловами теперішнього, минулого, майбутнього часу. Вихователь підсумовує що загальновідомі свята та родинні традиції зміцнюють стосунки дорослих та дітей. Пояснює що всі сім'ї повинні бути дружними, веселими, любити один одного, допомагати.

В и х о в а т е л ь: Ви найщасливіші діти на світі, тому що у ваших сім'ях люблять один одного. Нашому равлику дуже сподобались ваші розповіді, про веселу і дружню родину, про вашу домівку і він обов'язково розповість про нашу зустріч своїм друзям. А тепер, пропоную, послухайте віршик про рідний дім.

РІДНИЙ ДІМ

Хай живе наш рідний дім!

Тепло й затишно у нім.

Тут і тато, тут і ненька,

І бабусенька рідненька,

І веселий наш дідусь

Крутить пишний сивий вус.

(Є.Желєзняков)

ПІДСУМОК

- Хто живе в нашому будиночку? Як назвати одним словом? (Відповіді дітей)

-Ви сьогодні принесли фотографії своєї сім'ї. І тепер ми з вами оформимо виставку Родина – любов моя і гордість”.

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»