конспект заходу "Веселі старти з математики"

Опис документу:
Веселі старти з математики (для учнів 5 – 6 класів) Мета: перевірити знання, уміння та навички з математики, спонукати до самостійної роботи; перевірити загальний рівень ерудиції; розвивати пізнавальну активність учнів, пам’ять, уміння аналізувати та логічно мислити, творчу та розумову активність, основи комунікаційного спілкування, упевненість у власних силах; сприяти гармонійному розвитку особистості учня;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Веселі старти з математики

(для учнів 5 – 6 класів)

Мета: перевірити знання, уміння та навички з математики, спонукати до самостійної роботи; перевірити загальний рівень ерудиції; розвивати пізнавальну активність учнів, пам’ять, уміння аналізувати та логічно мислити, творчу та розумову активність, основи комунікаційного спілкування, упевненість у власних силах; сприяти гармонійному розвитку особистості учня; виховувати потребу в здоровому способі життя, взаємоповагу, культуру поведінки та поваги до чесних змагань; формувати стійкий інтерес до математики.

Форма проведення: гра.

Обладнання: роздатковий матеріал, папір, ручки, таблиця для занесення результатів гри, «золоті» медалі, плакати з висловлюваннями про математику, м’ячі, музичне обладнання, свисток, кеглі.

Місце проведення: спортивна зала.

Структура заходу

  1. Організація початку заходу.

  2. Представлення команд.

  3. Старти. Подолання естафет та конкурси для вболівальників:

  • Естафета 1 «Веселий кросворд»;

  • Естафета 2 «Чарівні ребуси»;

  • Конкурс для вболівальників «Хто швидше?»;

  • Естафета 3 « Шифруємо»;

  • Конкурс для вболівальників «Прочитай слова»;

  • Естафета 4 «Співвідношення понять»;

  • Конкурс для вболівальників «Побудуй число»;

  • Естафета 5 «Конкурс капітанів»;

  • Конкурс для вболівальників «Аукціон»

  • Естафета 6 «Склади слова».

4. Підведення підсумків гри.

Хід заходу

1-й ведучий. Сьогодні будем, друзі, з вами

Царицю всіх наук вітати.

Так можем гордо і по праву

Ми математику назвати.

2 – й ведучий. Наук у світі є багато,

Їх навіть важко полічити,

Та нам їх треба добре знати,

Щоб Всесвітом оволодіти.

1 – й ведучий. До різних ми наук охочі,

Нехай ведуть нас до вершин.

Та зараз ми сказати хочем:

Наш математиці уклін!

1-й ведучий. Добрий день, поважне журі, шановні учасники й глядачі!

2-й ведучий. Сьогодні у нас своєрідний День здоров’я, і тому ми проведемо гру «Веселі старти», але не просту, а присвячену математиці.

1-й ведучий. Як і кожні «Веселі старти», наші будуть складатися з естафет. Усього їх шість. Вони різноманітні і, сподіваємося, що вам дуже сподобається гра.

2-й ведучий. У грі беруть участь команди 5 і 6 класів, у кожній команді по 6 учнів. У різних естафетах команди продемонструють свій розум та спритність, кмітливість та фантазію, уміння швидко знаходити вихід із проблемної ситуації.

1-й ведучий. За учасниками спостерігатиме журі й оцінюватиме кожний етап гри. У результаті переможе команда, яка після всіх випробувань набере найбільшу кількість балів. Виявити найкмітливіших, найрозумніших учасників люб’язно погодились: …(називає членів журі).

2-й ведучий. Шановні вболівальники, вам дозволяється брати участь у конкурсах для вболівальників, підтримувати учасників конкурсу. Забороняється викрикувати, підказувати з місця, некоректно поводитися протягом проведення конкурсів.

1-й ведучий. Отже, для початку представимо учасників наших «Стартів». Кожна команда мала підготувати:

  • назву;

  • емблему;

  • девіз.

Шановне журі, ви маєте оцінити доцільність назви, актуальність девізу, яскравість та цікавість емблеми. Максимальна оцінка за цей конкурс – 9 балів.

2-й ведучий. Отже, просимо кожну команду представити себе.

(Представлення команд)

5 кл. «Пізнайки», девіз: «З посмішкою до країни математики»

6 кл. «Всезнайки», девіз: «Щоб пілотом чи капітаном стати, математику треба твердо знати!»

1-й ведучий. Просимо журі оголосити оцінки за конкурс «Привітання».

2-й ведучий. Усі готові до старту? Тоді візьмемося до подолання естафет! Для розминки м’язів вам пропонується перша естафета, що називається «Веселий кросворд».

ЕСТАФЕТА 1

«ВЕСЕЛИЙ КРОСВОРД»

1-й ведучий. Кросворд однаковий для обох команд. На столах для кожної команди лежить сітка кросворда і перелік згаданих у ньому слів. Ваше завдання: один за одним підбігаючи до столу, відгадати будь яке слово і вписати його в сітку кросворду. Перемагає та команда, яка впорається із завданням швидше.

2-й ведучий. Команда одержує по одному балу за кожне правильно відгадане слово. Додатковий бал одержує команда, що впорається із завданням швидше.

1-й ведучий. На старт, увага, марш! (свисток)

п

р

я

м

о

к

у

т

н

и

к

ч

и

с

е

л

ь

н

и

к

р

і

в

н

я

н

н

я

д

о

д

а

н

о

к

м

н

о

ж

н

и

к

ц

и

ф

р

а

ПРЯМИЙ – ИЙ + О + КУТ+ НИК

ЧИСЛО – ЛО + ЕЛЬ + НИК

РІВНЕ – Е + ЯНА – А + НЯНЯ – НЯ

ДОДАТИ – ТИ + НОК

МНОЖЕННЯ – ЕННЯ + НИК

ЦИФЕРБЛАТ – ЕРБЛАТ + РА

Учні розгадують кросворд

Конкурс для вболівальників

«Хто швидше»

1-й ведучий. Хто з уболівальників першим підніме руку і скаже правильну відповідь, той заробить для своєї команди 1 бал.

Ведучі по черзі. ПІП І БАЛДА

У попа 10 робітників жили.

В день по одній хлібині їли.

Прогнав він десятьох робітників,

А лиш одного на роботу запросив.

Тому живе в хаті у попа – Балда.

Їсть за чотирьох,

Працює за сімох.

Скільки ж хлібин робітник

Зекономить попу допоміг? (7-4=3)

ДІД МАЗАЙ І ЗАЙЦІ

Відомий всім дідусь Мазай

Зайчат маленьких рятував.

Кількох із острівця забрав,

Решту з пеньків позабирав.

Обидві кількості – число,

З двох цифр утворено воно.

Різниця лише в тому,

Що цифри переставлено у ньому.

А ще він витягнув з води

Зайчат десяток.

Їх стало разом 43.

А скільки з острова врятовано зайчаток? (12 або 21)

2-й ведучий. Оцінки журі за 1-шу естафету «Веселий кросворд».

1-й ведучий. Ну от ми й розім’ялися. Тепер естафета на витривалість. Називається вона «Чарівні ребуси».

ЕСТАФЕТА 2

«ЧАРІВНІ РЕБУСИ»

2-й ведучий. Ребуси для обох команд однакові. На столах для кожної команди лежать малюнки з ребусами, аркуш паперу, на який потрібно записати розгадані поняття. Стартують у цій естафеті по двоє спортсменів – один ребус для кожної пари.

1-й ведучий. Команда одержує по 2 бали за кожний правильно відгаданий ребус. Додатковий бал одержує команда, яка впорається із завданнями швидше. Кожна пара виконує біг з передачею м’яча. На старт, увага, марш! (свисток)

1 слово:

2 слово:

3 слово:

Учні розгадують ребуси, після закінчення естафети журі підбиває підсумок та оголошує його командам.

Конкурс для вболівальників

«Художник».

1-й ведучий. Вибираються двоє вболівальників з різних команд. Треба намалювати фігуру кота за допомогою трикутничків. За кращий малюнок -2 бали. Хто першим виконає завдання – додатково ще 1 бал.

2-й ведучий. Оцінки журі за 2-гу естафету «Чарівні ребуси».

1-й ведучий. А тепер естафета на спритність. Називається вона «Шифруємо»

ЕСТАФЕТА 3

«ШИФРУЄМО»

2-й ведучий. Ця естафета перевірить вашу спритність під час перекладу чисел з однієї системи числення в іншу, а також ваші вміння у розшифруванні слів. На столах для кожної команди лежать завдання. Зверніть увагу, що стартують у цій естафеті по два учасники – одне завдання для кожної пари.

1-й ведучий. Команда одержує по 2 бали за кожне правильно виконане завдання. Додатковий бал одержує та команда, яка впорається з усіма завданнями швидше. Кожна пара виконує стрибки на обох ногах, тримаючись за одну руку. На старт, увага, марш! (свисток)

Завдання. Розшифруйте рядки, використовуючи таблицю для кодування, а потім складіть речення.

13

1

19

6

13

1

19

9

11

1

М

А

Т

Е

М

А

Т

И

К

А

23

1

17

9

23

32

3

18

30

22

14

1

20

11

Ц

А

Р

И

Ц

Я

В

С

І

Х

Н

А

У

К

Кодувальна таблиця

А

1

Л

12

Ц

23

Б

2

М

13

Ч

24

В

3

Н

14

Ш

25

Г

4

О

15

Щ

26

Д

5

П

16

Є

27

Е

6

Р

17

Ї

28

Ж

7

С

18

Ь

29

З

8

Т

19

І

30

И

9

У

20

Ю

31

Й

10

Ф

21

Я

32

К

11

Х

22

Учні виконують завдання, після закінчення естафети підводиться підсумок.

1-й ведучий. Оцінки журі за 3-тю естафету «Шифруємо».

Конкурс для вболівальників

«Прочитай слова»

1-й ведучий. У табличках наведені слова, пов’язані з математикою, вони можуть бути записані в будь якому напрямку по горизонталі, по вертикалі, але не по діагоналі. Кожне правильно розгадане слово додає 1 бал вашій команді.

Завдання.

Я

Н

Н

Е

М

Н

О

Ж

Т

У

К

О

М

Я

Н

И

К

П

Р

І

В

К

О

Д

Р

І

З

2-й ведучий. Тепер ми знаємо, хто з вас найспритніший. Наступна естафета – на влучність. Називається вона «Співвіднеси слова».

ЕСТАФЕТА 4

«СПІВВІДНОШЕННЯ ПОНЯТЬ»

1-й ведучий. Ця естафета покаже найвлучнішу команду. Ваше завдання – з’єднати поняття та його визначення (розшифровку). На столах команд лежать завдання у вигляді таблиці. Потрібно комірку з назвою поняття у лівій частині таблиці з’єднати з його розшифровкою в правій частині таблиці.

Один за одним підбігаючи до столу, з’єднати назву поняття з його визначенням і внести букву у бланк відповідей. Перемагає команда, яка впорається з естафетою найшвидше і найбільш правильно.

2-й ведучий. Команда одержує по 1 балу за кожне правильно співвіднесене поняття. Додатковий бал одержує команда, яка впорається з усіма завданнями найшвидше.

1-й ведучий. Кожен учасник виконує біг із веденням м’яча. На старт, увага, марш! (свисток)

Математика

А

Прилад, за допомогою якого вимірюють кути

Лінійка

Б

Частина прямої, яка має початок і кінець

Натуральні числа

В

Прилад, за допомогою якого будують коло

Відрізок

Г

Прилад, за допомогою якого будують відрізок

Транспортир

Д

Наука про числа та дії над нами

Циркуль

Е

Числа, які використовуються при лічбі предметів

Бланк відповідей

1

2

3

4

5

6

Д

Г

Е

Б

А

В

1-й ведучий. Оцінки журі за 4 естафету «Співвідношення понять».

Конкурс для вболівальників

«Побудуй число»

1-й ведучий. З кожної команди треба по 4 вболівальники. На одяг кожного приколюються цифри від 0 до 3. Завдання: побудувати задані числа: 2310; 1023; 2130; 3102. За кожне правильно побудоване число команда отримує додатковий 1 бал.

2-й ведучий. Тепер ми знаємо, хто з вас найвлучніший. Наступна естафета називається «Конкурс капітанів».

ЕСТАФЕТА 5

«КОНКУРС КАПІТАНІВ»

1-й ведучий. Капітанам потрібно скласти за 2 хвилини чим найбільше слів зі слова математика. Додатковий бал одержує команда, чий капітан складе найбільше слів. На старт, увага, марш! (свисток).

Конкурс для вболівальників

«Аукціон»

1-й ведучий. Назвати прислів’я, приказки, які містять числа або математичні терміни. За кожне прислів’я – 1 бал.

Капітани виконують завдання, після закінчення естафети підводяться підсумки.

2-й ведучий. Оцінки журі за 5 естафету «Конкурс капітанів».

2-й ведучий. Отже , шановні учасники, що там попереду? А попереду у нас фініш, тобто фінішна пряма. І на цій фінішній прямій – остання естафета, яка називається «Склади слова».

ЕСТАФЕТА 6

«СКЛАДИ СЛОВА»

1-й ведучий. Пам’ятаєте у першій естафеті ви розгадували кросворд, а там деякі комірки та літери були залиті іншим кольором (виділені). Тепер на цій фінішній прямій потрібно всією командою з виділених літер скласти слова. Кожне слово виділено іншим кольором.

2-й ведучий. Виграє фінішну пряму команда, яка швидше розгадає це всім знайоме висловлення. Команда одержує 5 балів за правильно виконане завдання. Додатковий бал одержує команда, що впорається із завданням швидше.

1-й ведучий. Учасники команд стають ланцюжком, тримаючись за одну руку. Таким чином треба виконати біг. На старт, увага, марш! (Свисток).

Відповідь . Волинь моя, краса моя.

Учні виконують завдання після закінчення естафети підводяться підсумки.

2-й ведучий. Ми пройшли останню естафету. Надамо шановному журі слово. Нехай стане відомою назва команди, яка першою піднялася сходами перемоги.

1-й ведучий. Дві команди добре грали,

Хоч без досвіду гравці.

Відповіді показали,

Що обидві – молодці!

2-й ведучий. Та показує рахунок,

Що одна з команд сильніша,

І з наук твердим гранітом

Впоралась вона спритніше.

1-й ведучий. Оплесками переможців

Дружно будемо вітати.

Їм – солодкий приз – медалі,

Щоб вони про це згадали.

2-й ведучий. І команді другій також

Ми дамо призів таких,

Але інші це медалі,

Бо діаметр менший в них.

1-й ведучий. Тож прийміть від нас на пам’ять

Ці медалі «золоті».

Вам бажаємо удачі

І в навчанні, і в житті.

Література

  1. Математика після уроків. Тиждень математики/ Упорядн. І.С.Маркова – Х.: Вид. група «Основа», 2006. – 176 с. – (Б-ка журн. «Математика в школах України»).

  2. Позакласні заходи з математики. 5-8 класи/ Упоряд. В.Морачова, І.Соколовська. – К.: Ред. загальнопед. газ., 2004. – 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу»)

  3. Богданович М. Математичні віночки. – К.: Веселка, 1983.

  4. Інформатика. – К.: Шкільний світ, №40, 2009.

  5. Дасюк Ірина. Ребуси (інтернет-ресурси)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн