Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання
»

Конспект виховної години на тему "Толерантність"

Виховна робота

Для кого: 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас

16.03.2021

150

10

0

Опис документу:
Тема. Толерантність. Мета. Дати учням уявлення про толерантність, сприяти розумінню толерантності як цінності сучасної людини, формувати повагу і визнання до себе та інших людей; розвивати навички терпимого ставлення до інших людей;вміння працювати в групах; виховувати чуйність, терпимість і небайдужість у взаєминах в групі, суспільстві.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Година спілкування

4 клас

Тема. Толерантність.

Мета. Дати учням уявлення про толерантність, сприяти розумінню толерантності як цінності сучасної людини, формувати повагу і визнання до себе та інших людей; розвивати навички терпимого ставлення до інших людей;вміння працювати в групах; виховувати чуйність, терпимість і небайдужість у взаєминах в групі, суспільстві.

Обладнання : ЛЕГО, пазли, матеріал для гри «Шифрувальник», слова, записані на окремих листках, вирізані дитячі долоньки, малюнок нашої планети, презентація, мультфільм.

Структура уроку:

І. Організаційний етап.

привітання

ІІ. Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань.

Вчитель . Діти, зберіть цеглинки лего, будь ласка ?

А тепер об’єднайтесь за кольорами.

Діти займають відповідні місця

«Які ми різні»» .

(робота з аркушем А4)

- Подивіться, чи увсіх однако вийшло ?

- Чому ?

- Подумайте і скажіть, який висновок ми можемо зробити після

Виконання цієї вправи? (Усі люди різні).

- А що у вас спільного?

Вірно, спільне те, що ви однокласники, навчаєтеся в 4-А класі, живете в Кушугумі і вчу вас я. Хочу сказати, що ваш клас – це маленька родина.І хоч ми всі дуже різні, мені хотілося б, щоб серед вас панували добро, повага, взаєморозуміння, не було сварок,щоб ви розуміли один одного. Що для цього потрібно?

Оголошення теми

«Шифрувальники ».

1. Гра «Шифрувальники ».

23 19 16 7 21 1 18 23 18 12 22 23 31

Молодці. Це слово ТОЛЕРАНТНІСТЬ.

Що означає це слово?

Зберть пазли з весняними квітами та звороті ви знайдете значення цього слова.

2. Визначення значення слова «толерантність».

Давайте дізнаємося про значення слова «толерантність».

Ви досліджувалице слово. (По групам)

Слово «толерантність» в різних мовах означає:

1 група:в англійській — готовність бути терпимим;

2 група:у французькій — терпиме ставлення до людини,

3 група:у китайській — великодушнее ставлення до інших;

4 група:в арабській — милосердя, терпіння, співчуття;

5 група:в українській — уміння прийняти іншу людину такою, якою вона є.

Отже толерантність — це терпимість і повага до інших людей, які мають не такі, як у тебе, погляди, думки, звичаї, стан здоров’я, спосіб життя тощо.

«Обери позицію» .

Толерантні ( позитивні) та інтолерантні ( негативні) якості людини. Вам слід прочитати слово і обрати відповідну позицію.

( У кожної дитини листочок зі словом, дітям слід обрати відповідний колір лего та зайняти позицію).

Якості Якості

толерантної людини інтолерантної людини

Доброта, злість, повага, хитрість, взаємоповага , ненависть, людяність, егоїзм, довіра, нетерпимість, розуміння, непорозуміння, чуйність, байдужість, доброзичливість, жадібність, милосердя, глузування, терпимість, прощення, мудрість.

«Корисні підказки»

Спробуйте скласти правила толерантного спілкування

1.Треба вчитися розуміти один одного

2.Поставити себе на місце іншого.

3. Вчитися слухати іншого.

1.Будь завжди уважним.

2. Проявляй терпіння.

3. Умій аргументувати свою думку.

4. Будь милосердним.

5. Не ображай свого співрозмовника.

А ще є один секрет. Про нього ви дізнаєтесь з відео

Пропоную переглянути мультфільм « Корисні підказки. Як зрозуміти іншого»

https://www.youtube.com/watch?v=iovMqYW4iIU

Тож який секрет? (Випромінюй світло)

Дійсно, ми всі різні. У кожного з нас є як позитивні риси характеру, так і негативні, різні вподобання. Ми повинні про це памятати.

Зробивши добро, людина сама стає кращою, чистішою, світлішою. Якщо ми будемо уважні до будь-якої людини, з якою вступаємо у взаємодію, чи то випадковий перехожий або друг, - це і буде прояв доброти.

Відпочинок «Зебра»

«Ввічлива».

- Кожна людина хоче, щоб до неї добре ставилися, привітно розмовляли, любили і поважали, говорили теплі слова. Перевіримо, чи знаєте ви їх!

(на картках записані слова ввічливої людини, але літери в них переставлені місцями)

Добрий день Дякую Будь ласка

Пробачте До побачення

Розбір ситуацій

Ваше завдання, проаналізувати ситуації, обрати свій варіант відповіді і пояснити його.

Ситуація 1

Дмитро має не типову для хлопця зачіску – занадто довге волосся. Як поводитися тим, кому такий стиль не подобається?

Варіанти:

  • Постійно демонструвати своє негативне ставлення, в різкій формі рекомендувати змінити зачіску.

  • Виходити з того, що людина має право на самовираження і може робити будь-що зі своїм власним волоссям.

  • Вимагати слідувати загальному стилю одягу та зачіски на заняттях у навчальному закладі.

Ситуація 2

Вікторія часто пропускає заняття без поважних причин. Як ставитись до цього?

Варіанти:

  • Засуджувати вчинки дівчини.

  • Вважати, що це – особиста справа Вікторії і не втручатися.

  • Із розумінням ставитись до проблеми Вікторії, поступово заохочувати її до навчання.

Ситуація 3

Вадим постійно виявляє неповагу до інших, грубість до своїх товаришів. Як бути?

Варіанти:

  • Прагнути уникати спілкування з Вадимом.

  • Відповісти грубістю на грубість.

  • «Ковтати» образи і проводити з учнем роз'яснювальну роботу.

Ситуація 4

Микола захоплюється вишивкою (і у нього дуже добре виходить), але це не типове для хлопця захоплення. Як поводитися тим, хто це не схвалює?

Варіанти:

  • Постійно демонструвати своє негативне ставлення, в різкій формі рекомендувати змінити захоплення.

  • Виходити з того, що людина має право на самовираження і може робити будь-що у свій вільний час .

  • Вимагати слідувати загальним захопленням (грати у футбол, займатися боксом)

Ситуація 5

У Назара проблеми зі здоров’ям (він не може ходити), пересувається на інвалідному візку та його приділяють завжди більше уваги. Яке твоє ставлення до цієї ситуації?

Варіанти:

  • Прагнути уникати спілкування з Назаром.

  • Постійно демонструвати своє негативне ставлення.

  • Хлопець не винен у цій ситуації, треба допомагати таким людям ібути терпимими.

Вчитель . «Милосердя».

- Ви, напевно, зустрічали на вулиці, в магазині, лікарні, транспорті людей з особливими потребами, які мають проблеми зі здоров’ям – сліпі, глухі, німі, інваліди на візках.

   Ось про такудівчинку, яка мала фізичні вади, написав оповідання В.Сухомлинський «Горбатенька дівчинка». (Підготовлені діти читають оповідання за особами.)

-        Як клас зустрів незнайомку?

-        Як почувала себе дівчинка, коли потрапила туди, де вона «не така, як усі».

-        Чому так хвилювався вчитель?

-        Який іспит витримали діти?

Вчитель.

Не глузуйте з тих людей, не ображайте їх, намагайтесь надати їм посильну допомогу, проявляйте толерантність, любов, терпіння.

  • А чи добре ви знаєте один одного?

Гра «Кубик завдань»

Учні кидають кубик та виконують завдання.

  1. 1. Що таке толерантність?

  2. 2. Які толерантні якості ви знаєте?

  3. 3. Назви чесноти свого товариша.

  4. 4. Зроби комплімент сусіду (сусідці).

  5. 5. Чого ти точно не будеш робити у майбутньому?

  6. 6. Я бажаю всім….

Вчитель . «Підсумкова».

1. Гра « Чарівна рука »

Дітки отримують вирізану долоньку. Пропоную написати на кожному пальчику свої якості толерантної дитини. А на долоні – імя. Розмістити долоньки навколо сонечка.

  • Подивиться на символи толерантності? Так, символом є рука людини, яку ми можемо простягнути всім, хто нас оточує. І тому ми невипадково провели цю вправу.

 

3.Пісня « А я бажаю вам добра»

https://www.youtube.com/watch?v=D2lF81og_dk&list=RDD2lF81og_dk&index=1

23 19 16 7 21 1 18 23 18 12 22 23 31

__________________________________________________________________________________________

23 19 16 7 21 1 18 23 18 12 22 23 31

__________________________________________________________________________________________

в англійській — готовність бути терпимим;

у французькій — терпиме ставлення до людини,

у китайській — великодушнее ставлення до інших;

в арабській — милосердя, терпіння, співчуття;

в українській — уміння прийняти іншу людину такою, якою вона є.

Доброта злість повага хитрість взаємоповага ненависть людяність егоїзм довіра нетерпимість розуміння непорозуміння чуйність байдужість доброзичливість жадібність милосердя глузування терпимість прощення мудрість

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.