Конспект виховного заходу - гра-екскурсія «Подорожуємо Україною»

Виховна робота

Для кого: 1 Клас, 2 Клас

15.04.2021

311

4

0

Опис документу:
Це підсумкове заняття для учнів 1 класу, повторення вивченого та закріплення знань. Мета: поглибити знання учнів про нашу державу - Україну; прищеплювати любов до рідного краю; формувати комунікативну компетентність.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Гра-екскурсія «Подорожуємо Україною»

(1 клас)

Мета: поглибити знання учнів про нашу державу - Україну; прищеплювати любов до рідного краю; формувати комунікативну компетентність.

Хід гри

І. Організаційний момент. Вступна частина

Вихователь: Любі діти, сьогодні ми з вами поведемо розмову про найдорожче серцю кожної людини – про Батьківщину. Україна живе у серці кожного українця. Любити, знати історію та звичаї своєї Батьківщини - святий обов’язок усіх її жителів. Ми з вами будемо подорожувати на чарівному потязі, але не просто подорожуватимемо, а будемо гратися на кожній зупинці. Ви готові? Тоді вирушаємо!

Україна - рідний край.
Поле, річка, зелен гай.
Любо стежкою іти.
Тут живемо я і ти.

ІІ. Основна частина.

Відправляємося зі станції «Клас» до першої зупинки під назвою «Прислів’я».

Зупинка №1: «Прислів’я»

Вихователь: Перевіримо, як добре ви знаєте українські прислів’я? Я буду зачитувати початок, а ваша задача, продовжити прислів’я, хто знає продовження підіймає руку:

1. Хліб, сіль їж, а правду… (ріж).

2. Всюди добре, а вдома… (найкраще).

3. Слово не горобець… (вилетить не спіймаєш).

4. Друга легше знайти, ніж… (зберегти).

5. Сім раз відмір, один раз… (відріж)

5. Гостре словечко коле… (сердечко).

6. Хочеш їсти калачі… (не сиди на печі).

7. З миру по нитці – голому… (сорочка)

8. Без верби і калини нема… (України).

Зупинка №2: «Віночок».

Вихователь: Подивіться, будь ласка, на квіти, які зображені на малюнку. Вам треба назвати квіти, які вплітаються у віночок.

Зупинка №3: «Скоромовки»

Вихователь: А зараз пропоную позмагатися у читанні скоромовок. Ми їх вчили раніше, пам’ятаєте? Вам потрібно якнайшвидше вивчити її і вимовити скоромовку чітко та швидко.

1. Бурі бобри брід перебрели,

Забули бобри забрати торби.

2. Лежить п’ять п’ятаків.
На кожному п’ятаку
Ще по п’ятаку.

3. Хитру сороку спіймати морока,

А на сорок сорок – сорок морок.

4. На дворі трава, на траві дрова.

Зупинка №4: «Загадки»

Вихователь: А зараз пропоную позмагатися у відгадуванні загадок. Той хто знає відповідь, підіймає руку.

1. Сам у церкві не буває, а других туди зазиває. (Дзвін)

2. Маленький, сіренький, по гаях літає, уночі співає. (Соловей)

3. Які ноги заввишки, такий ніс завдовжки. (Лелека)

4. Як дерево називається, що влітку в білий пух одягається? (Тополя)

5. Воно належить мені, але інші вживають його частіше за мене. (Ім’я)

6. У вінку зеленолистім, у червоному намисті,

Видивляється у воду на свою хорошу вроду. (Калина)

7. Проливала дрібні сльози молода дівиця.

Полоскала довгі коси у чистій водиці. (Верба)

8. Одного батька і одної матері дитина, а нікому з них не син. (Дочка).

9. Хто завжди правду каже? (Дзеркало)

10. Дає здоров’я - спорт. Вагу - солодкий торт. Мед - працьовиті бджоли. Знання глибокі… (Школа)

Зупинка №5: «Музична» - на цій зупинці ми з вами трохи відпочинемо: потанцюємо та поспіваємо - фізкультхвилинка «Добро».

Зупинка №6: «Чомусики»

Вихователь: А зараз бліц-опитування, я зачитую запитання, а той хто знає відповідь, знову ж таки підіймає руку.

Запитання:

  1. Державна мова України? (українська)

  2. Столиця України (Київ)

  3. Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Пасхою, як засіб від злих сил. (Верба)

  4. Кущ, оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (Калина)

  5. Поширене в Україні дерево, з яким в українських народних піснях і переказах порівнюють струнких дівчат.(Тополя)

  6. Чим прикрашають голову українські дівчата. (Вінок)

  7. Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (Рушник)

  8. Державні символи України (Герб, гімн, прапор)

  9. Як називається основний закон України? (Конституція)

  10. Як називався начальник козацького війська? (Гетьман).

  11. Як називається найвища вершина Карпат? (Говерла)

  12. Назвіть найбільші міста України? (Запоріжжя, Дніпро, Харків, Вінниця, Львів, Одеса…)

  13. Назвіть велике зібрання творів Т. Шевченка. (Кобзар)

  14. Що означає слово «козак»? (Вільна ,незалежна людина)

  15. Без чого зникає народу? (без мови). 

  16. Український народний танець? (гопак).

  17. Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє свято. (Писанка)

  18. Квіти, листя, гілки, сплетені в коло, яким зазвичай прикрашають голову дівчата (вінок).

  19. Розмальоване яйце (писанка).

  20. Назвіть народні символи України? (калина, верба, рушник, вишиванка…).

Зупинка №7: «Казкова». Вікторина по казках.

  1. Хто з’їв Колобка? (Лисичка)

  • Білосніжка.

  • Баба-Яга.

  • Лисичка.

  1. Яке яєчко знесла курочка діду й бабі? (Просте)

  • Просте.

  • Золоте.

  • Червоне

  1. Якою стравою частувала Журавля Лисиця з казки «Лисичка та Журавель»? (Кашею)

  • Борщем.

  • Кашею.

  • Медовою пахлавою.

  1. На якому дереві Івасик-Телесик ховався від Зміївни? (На яворі)

  • На сосні.

  • На яворі.

  • На дубі.

  1. Як вовчисько втратив свій хвіст? (Хвіст відмерз під час риболовлі в ополонці)

  • Хвіст відмерз під час риболовлі в ополонці.

  • Відрубали селяни.

  • Відгризли собаки.

  1. Хто останнім прийшов на допомогу в казці «Ріпка»? (Мишка)

  • Кішка.

  • Мишка.

  • Внучка.

  1. Куди побігла Оленка з казки «Гуси-лебеді»? (На вулицю гуляти.)

  • В ліс по гриби.

  • На вулицю гуляти.

  • З дівчатами по ягоди.

  1. Як звали мишенят із казки «Колосок»? (Круть і Верть)

  • Чіп і Дейл.

  • Чук і Гек.

  • Круть і Верть.

  1. Що робила дівчина, коли дід з бабою спалили її гніздечко? (Пряла кужіль)

  • Пряла кужіль.

  • Втекла в ліс.

  • Лаялася.

ІІІ. Заключна частина.

Вихователь: Молодці! Ви дійсно багато знаєте про свою Батьківщину. Ось і завершилася наша подорож Україною. Ми з вами повернулися нашим потягом до зупинки «Клас».

Отже, сьогодні ми з вами ще раз пригадали все те, що ми вчили з вами раніше про Україну та наш народ.

Про що ми з вами згадували? (Українські звичаї, казки, прислів’я, символи нашої держави і т.п.)

Що вам найбільше сподобалось та запам’яталось у нашій мандрівці?

Що було важко пригадати?

Ми з вами живемо на Україні, ми українці і повинні знати та пам’ятати історію нашого народу.

Вірш «Про Україну» (Наталія Зарічна)

Я тримаю у руці
Кольорові олівці.
Хочу я намалювати
Кримські гори і Карпати.
Степ і пагорби Дніпрові,
І озера, і діброви,
І веселку, і калину,
Чорне море і Дунай –
Все це наша Україна,
Наш чудовий рідний край!

Вихователь: Діти, перед вами лежать альбомні аркуші та олівці. Намалюйте малюнки, зобразивши на них свій рідний край, свою Батьківщину.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.