Конспект відкритого уроку на тему"Префікс.Словотворча роль префіксів"(3 клас)

Опис документу:
Конспект відкритого уроку з використанням функціонально-системного підходу до розкриття теми"Префікс",спрямований на засвоєння учнями у цікавій ігровій формі навчального матеріалу зазначеної теми,а саме:дати поняття про префікс як значущу частину слова,розкривати творче мислення та увагу

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Префікс. Словотворча роль префіксів.

Мета: формувати компетентності:Ключові: 1) вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчально-пізнавальної діяльності;2) соціальна – виявляти зацікавленість у подальшій навчально-пізнавальній діяльності та демонструвати позитивну спрямованість особистості;3) загальнокультурна – дотримуватись норм мовленєвої культури, зв’язно висловлюватись; 4) здоров’язбережувальна - слухати пояснення вчителя, у разі необхідності звертатися з проханням про індивідуальне консультування. Предметні: розвивати вміння визначати префікс, утворювати нові слова від заданої основи за допомогою префіксів, пояснювати значення префіксів у словах з опорою на введення їх у словосполучення, речення; розвивати зв'язне мовлення; виховувати культуру письма.

Обладнання: індивідуальні картки, сигнальні картки, слайдова презентація, підручник (Захарійчук М.Д., Мовчун А.Українська мова )

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1.Працюватимемо старанно,щоб у кінці-усі учні 3-В класу – молодці

2.Правила уроку:

Сидимо-рівно,пишемо каліграфічно,слухаємо-уважно,відповідаємо-точно

Кому подобається експериментувати-лусніть 3 рази пальчиками,спостерігати за мовними явищами і робити висновки-плесніть у долоні 2 рази, кому подобається робити відкриття-плесніть у долоні-3 рази

3.Вправа «Австралійський дощ»

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.Вступне слово вчителя.Наша мова багата і милозвучна.Її слова складаються з частинок,наче мозаїка з камінців.І щоб мова була по-справжньому яскравою і живою,мало вміти збирати ці камінці в купу,потрібно ще й навчитися викладати з них візерунки

2.Метод «Незавершене речення»

Який розділ ми почали вивчати?(будова слова)

Слова як будиночки складаються з маленьких частинок.Давайте пригадаємо, з яких?

Змінна частина слова називається…(закінченям)

Частина слова без закінчення……(основою)

Спільна частина споріднених слів(спільнокореневих) називається….(коренем)

3. Хвилинка каліграфії

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності учнів

Читання теми уроку»Префікс.Словотворча роль префіксів».Що це означає?

ІV.Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

1.Ознайомлення із словотворчою роллю префіксів

Йти-ви-, за-,пере-,зі-,ді-.Де стоїть префікс у словах?Чи змінив префікс значення слова йти?

Отже, за допомогою префіксів ми змогли утворити нові слова.Ось чому префікс має словотворчу роль в українській мові.Записуємо слова у зошит і позначаємо префікси.

2.Фізкультхвилинка

3.Робота в парах:позначити префікс у словах – переліт, запис, вимір,пролісок,підбіг,прекрасний (взаємоперевірка)

4.Робота з підручником :Впр.173,с.76 впр.174

Впр.175:1група-виписати слова,в яких потрібно вставити пропущені літери і дібрати перевірні слова

2 група-списати підкреслені слова і позначити префікс

3 група-записати до виділених слів слова, від яких вони утворилися за допомогою префіксів

5.Перевірка своїх знань за правилами у підручнику с.76

V.Узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок

1.Гра «Аукціон»

-Прдається словоі за допомогою префіксів утворити нові слова(Записані префікси на дошці:дається 1 хв.

Роз-,при,на-,без-,ви-,до-,пере-.

Скласти речення на вибір зі словом

2.Гра»Впізнай слово за префіксом»

йшли,перейшли,підводний,мова,приїхати,розмова,летіти,відпочити

3.Гра»Асоціація»

-мій корінь міститься у слові дідусь,а префікс мій шукай у слові праліс(прадід)

-мій корінь ховається у слові захід,а префікс у слові перейти(перехід)

4.Хвилинка-цікавинка. «Префікс» з латинської мови перекладається або означає той,що стоїть попереду.Наша мова нараховує понад сто різних префіксів.

5..З’єднайте стрілочкою вислів із значенням (робота із фразеологізмами)

Набрати в рот води

        запам’ятати

Викинути з голови

        замовкнути

Зарубати на носі

        забути

 

6.Гра «Утвори слово»: хлопчики зі словом-ліпити, а дівчатка-ходити (за-,від-,до-,при-.)

VI.Підсумок уроку

1.Гра»Хто я?»

Я стану перед коренем,

Я ніби голова.

І залюбки утворюю

Нові й нові слова(префікс)

2.Рефлексія

Метод «Інтервю за три кроки»

Сьогодні на уроці ми……

Що повторили, закріпили і що нового вивчили?.....

Що таке префікс?

Заключне слово вчителя

VII.Домашнє завдання

Вивчити правило с.76, вправа 176 с.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Креативний менеджмент в умовах змін (на прикладі управління закладами позашкільної освіти)»
Просіна Ольга Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.