Конспект уроку_Поняття комп'ютерної публікації_11 клас

Інформатика

Для кого: 11 Клас

22.03.2021

135

1

0

Опис документу:
Конспект уроку на тему: "Поняття комп’ютерної публікації. Засоби створення публікацій. Види публікацій та їх шаблони. Структура публікації. Особливості роботи з графічними та текстовими об’єктами під час створення комп’ютерних публікацій".
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема Поняття комп’ютерної публікації. Засоби створення публікацій. Види публікацій та їх шаблони. Структура публікації. Особливості роботи з графічними та текстовими об’єктами під час створення комп’ютерних публікацій

Мета:

  • сформувати поняття комп’ютерної публікації, програмних засобів для створення публікацій, види публікацій та їх шаблони, структуру публікації, основні складові публікацій;

  • розвивати логічне й алгоритмічне мислення, вміння планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; пізнавальний інтерес до предмету інформатики та комп’ютерної техніки,

  • виховувати професійні риси, почуття відповідальності, вміння об’єктивно оцінювати себе та інших, інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

Обладнання: комп’ютери з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, комп’ютерна презентація, електронні матеріали (файли-заготовки), магнітні дошки, магніти.

Дидактичне забезпечення: файворди, опорні конспекти, роздаткові картки із

завданнями, картки з адресами електронної пошти учнів, смайлики, картки з

назвами публікацій.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

1. Привітання.

- Добрий день, учні. Добрий день, шановні гості. Ми разом з одинадцятиклас-

никами раді Вас вітати на уроці інформатики.

2. Перевірка відвідування.

- Перш, ніж розпочати урок, я попрошу чергових повідомити, хто з учнів 11-го

класу відсутній на уроці.(Решта – записують дату, класну роботу).

- Бачу, що всі присутні готові до уроку. Сподіваюсь на співпрацю і плідну

роботу.

3. Ознайомлення з девізом уроку.

- Тому нехай девізом нашого уроку буде висловлювання:

Справжній скарб людини –

вміння трудитись.

Езоп

- Тож, успіхів вам у труді сьогодні та завжди! (За правильні відповіді на уроці ви отримуватимете платню у вигляді смайликів. Учні, які наберуть найбільшу кількість смайликів будуть відповідно оцінені в кінці уроку). Але спочатку давайте потренуєте розум і пригадаєте основні терміни, пов’язані зі створенням веб-ресурсів.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

  1. Логічна розминка «Файворд» (робота в парах).

Р

В

С

Б

Р

А

У

З

К

О

Н

Е

І

А

В

І

К

І

Е

Р

Ч

Т

С

С

Й

С

Т

О

Р

І

Н

А

Е

Е

В

Т

Б

Л

О

Г

А

К

Т

Н

Б

П

О

С

И

Л

А

Н

Н

Я

Т

Знайти терміни, пов’язані з темою «Створення веб-ресурсів».

2. Перевірка самостійної роботи.

3. Актуалізація опорних знань.

- Що таке контент?

(Контент – це змістове наповнення веб-сторінки, доступне користувачу: тексти, зображення, відео, звукові дані тощо).

- Для чого застосовуються вікі-технології?

(Система управління веб-контентом. Основне призначення вікі-технологій – накопичення та структуроване зберігання інформаційних матеріалів з можливістю редагування та обговорення цих матеріалі групою користувачів).

4. Підсумок перевірки повторюваного матеріалу.

- Набуті знання та навички створення контенту згодяться вам сьогодні на уроці, але для створення зовсім інших документів.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і завдань уроку.

  1. Бесіда.

Після закінчення навчального закладу вам доведеться влаштовуватись на роботу, ходити на ділові зустрічі. Давайте уявимо, що ви прийшли на ділову зустріч або зустріли давнього приятеля і вам треба обмінятися адресами, робочими телефонами. Як ви будете діяти в даній ситуації?

(Потрібно, щоб учні здогадалися про існування візитних карток.)

Справді, у сучасному суспільстві мати візитку — вимога часу. Для більшості людей візитна картка стає необхідною. Де ж її взяти?

(Відповіді учнів.)

Можна замовити професіоналам, а можна створити візитну картку власноруч. Це зовсім неважко. Для цього треба ознайомитися з однією з можливостей програми для створення публікацій. Крім візитних карточок, нам досить часто потрібно створювати оголошення, привітати зі святом чи ювілеєм, друзів або оформити стінгазету чи меню для кафе ваших родичів, виготовити буклети чи брошури. У цьому випадку вашим помічником стане програма Microsoft Office Publisher, вивченням можливостей якої ми сьогодні й займемося на нашому уроці.

  1. Повідомлення теми уроку.

Комп’ютерні публікації. Засоби створення публікацій. Особливості створення комп’ютерних публікацій

- А в кінці уроку ви дасте відповідь на запитання:як ви можете в майбутньому застосувати знання, здобуті на сьогоднішньому уроці.

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Пояснення вчителя. (З використання презентації):

1). Поняття та види комп’ютерної публікації.

Публікаціями (латинською publiсо – оголошувати публічно) називають процес видання якого-небудь твору. Сам, виданий (оприлюднений) твір теж називають публікацією.

Публікаціяце документ, що оголошується всенародно.

Тривалий час публікації створювались виключно в типографії і цим займалась ціла галузь – поліграфія. А підготовкою матеріалів до друку займалися видавництва. Тож публікаціями вважали документи, виконані поліграфічним способом. Тепер статус публікацій мають також електронні документи, розташовані, зокрема, на веб-серверах, які можна переглядати за допомогою браузера.

Залежно від способу оприлюднення твору розрізняють друковані публікації і електронні. До друкованих публікацій відносять: книжки, брошури, журнали, газети, бюлетені, буклети, листівки тощо. До електронних публікацій відносять документи, що розповсюджуються з використанням електронних носіїв даних(компакт-диски, дискети, флеш-носії тощо) або комп’ютерних мереж.

Публікації

Друковані: Електронні

книжки електронна книга

брошури веб-сайт

журнали блог

газети вікі

бюлетені електронні повідомлення

буклети

листівки та ін.

2) Види публікацій (випереджувальні завдання учнів).

(Учні демонструють і характеризують публікацію, розміщують її на виставці, вчитель створює асоціативний кущ на дошці).

Візитівка (франц. visite – відвідування) – картка з прізвищем, іменем та іншими відомостями про її власника для вручення під час знайомства або зустрічі.

Брошура (англ. brouchore – зшивати) – невелика за обсягом книжка, зазвичай 10-50 сторінок у м’якій обкладинці.

Буклет (англ. booklet – книжечка) – неперіодичне видання у вигляді складеного аркуша, переважно рекламного, презентаційного, іміджевого характеру.

Бюлетень (франц. bulletin – запис, звіт) – періодичне чи неперіодичне видання інформаційного характеру; стисле офіційне повідомлення про події, які мають суспільне значення.

Бланк (франц. blanc – білий) – друкована форма документа, що передбачає вставлення користувачем даних у відповідні його місця.

Газета (італ. gazzetta – назва дрібної монети) – періодичне друковане на великих аркушах паперу видання, яке містить різноманітні матеріали про поточні події соціально-політичного, культурного та економічного життя.

Листівка – поштова картка, іноді з малюнком з одного боку.

3). Засоби створення публікацій.

У багатотиражному виробництві, як і раніше, видавництва готують макети книжок, журналів, газет і т.п, а підприємства поліграфії – друкують і за необхідності зшивають їх.

Разом з тим з широким розповсюдженням персональних комп’ютерів і високоякісних лазерних та струменевих принтерів, копіювальних апаратів набули розповсюдження так звані настільні видавничі системи.

Ці системи мають апаратну та програмну складові. До апаратної складової належить персональний комп’ютер, пристрої друку (принтер, копіювальний апарат, плотер) і пристрої введення даних (сканери, графічні планшети), а до програмної – спеціальні програми підготовки макета публікації. Усе це може розміститися на столі користувача і тому ці системи отримали назву desktop publishing (з англ. настільні публікації), або настільні видавничі системи (с.219).

Настільні видавничі системи (програмна складова):

  • Професійного рівня:

    • QuarkXPress;

    • Frame Maker;

    • Adobe PageMaker;

    • Adobe InDesign.

  • Початкового рівня:

  • Microsoft Publisher;

  • PagePlus;

  • Avery DesignPro;

  • Publish-It!

Системи початкового рівня зі спрощеним інтерфейсом використовують для малих підприємств і організацій, навчальних закладів, а також для створення публікацій вдома.

Комп'ютерні публікації — це публікації, створені за допомогою спеціальних комп'ютерних програм.

  1. Ознайомлення з програмою MS Publisher (демонстрація):

1). Можливості програми MS Publisher

  • Створювати та розповсюджувати професійно підготовлені матеріали та ділову документацію для друкування, розміщення їх в Інтернеті та використання в електронних листах.

  • Створювати публікації, що містять тексти та ілюстрації, підготовлені в середовищах текстового та графічних редакторів, компонуючи ці матеріали та розміщуючи їх на різній кількості сторінок і колонок.

  • Готувати оригінал-матеріали друкованої продукції (газети, журнали тощо).

  • Розробляти нескладні веб-сайти та веб-сторінки.

2). Запуск програми MS Publisher.

Щоб завантажити програму слід виконати команди:

Пуск → Усі програми → Microsoft Office → Microsoft Office Publisher

3). Ознайомлення з вікном програми MS Publisher.

- Більшість елементів вікна програми вам знайомі, вони аналогічні вікнам програм, які ви вже вивчали на уроках інформатики.

(Учням роздаються аркуші з зображенням вікна програми MS Publisher)

1. Рядок заголовку програми.

2. Головне меню.

3. Панелі інструментів.

4. Область завдань з командами для створення публікацій.

5. Панель інструментів Об’єкти.

6. Горизонтальна і вертикальна лінійки.

7. Смуги прокрутки.

8. Робоча область (Монтажний стіл).

9. Бірки з номерами сторінок.

- Розгляньте зображення вікна на ваших і картках і скажіть, якими елементами вони відрізняються?

3. Ознайомлення з шаблонами та структурою публікації.

На відміну від текстових процесорів видавничі системи орієнтовані не на введення та редагування об’єктів, а на верстку.

Верстка – це процес компонування текстових і графічних об’єктів для створення сторінок (полос) видання відповідно до принципів дизайну і технічних вимог.

Програма MS Publisher має спрощену порівняно з професійними програмами функціональність. Вона забезпечує верстку публікацій на основі різноманітних шаблонів змісту. З шаблонами ви вже вчилися працювати, вивчаючи тему «Тестові процесори».

Шаблон – це пуста форма документу з коментарями про те, як слід заповнювати кожне поле.

Інший варіант шаблону — форма документу з вже заповненими полями, які можна використовувати як приклад.Шаблон можна створити на основі будь-якої публікації, зберігши її як файл шаблону Publisher. Можна заощадити час, створивши головну публікацію, яка містить логотип і відомості про установу, та зберігши цю публікацію як шаблон.

У видавничій системі, на відміну від текстового процесора, окремі фрагменти тексту можна опрацьовувати як незалежні об'єкти. Усі тексти містяться в об'єктах-контейнерах, які називають написами (інші терміни — текстові блоки, текстові поля, поля). Саме ця властивість дає змогу комбінувати і зручно розташовувати на сторінці головні об'єкти публікації — графічні зображення і текстові фрагменти.

Елементи публікації:

    • Текстові поля (написи) – будь-який текст, розміщений у текстовій рамці, відображеній на екрані за допомогою пунктирних ліній.

    • Елементи оформлення документа – векторні об’єкти, використовувані для оформлення комп’ютерної публікації: різноманітні візерунки, узори тощо.

    • Малюнки (зображення, фотографії) – це підготовлені або відредаговані за допомогою графічного редактора растрові зображення, якість яких суттєво змінюється внаслідок масштабування.

Основним об’єктом у Publisher є публікація як сукупність сторінок. Стандартним форматом для збереження публікацій, підготовлених з використанням Publisher, є формат PUB.

4. Демонстрація створення нової публікації (учнем).

Для створення нової публікації виконують команду Файл Створити Тип публікації.

Для форматування напису призначене вікно Формат напису, яке можна викликати командою Формат напису із контекстного меню.

Щоб змінити шрифт текстових полів публікації, в області завдань Параметри слід обрати посилання Шрифтові схеми. У наведеному списку Застосувати шрифтову схему вибрати потрібну.

Для зміни вигляду елементів оформлення всього документа, в області завдань вибрати посилання Кольорові схеми.

Щоб змінити шаблон публікації в області завдань вибирають Шаблони публікацій.

На останньому етапі створення публікації пунктирні лінії забирають командою Вигляд → Межі і направляючі.

V. Закріплення та узагальнення вивченого матеріалу.

1. Повторення правил техніки безпеки при роботі з ПК.

Гра «Снігова куля»

Учні по черзі називають по одному правилу з техніки безпеки, повторюючи всі правила, названі попередніми учнями.

2.Ознайомлення з критеріями вдалої публікації (ланцюжком).

Як підготувати вдалу публікацію?

Загальні критерії вдалої публікації:

  • назва публікації інтригує, зацікавлює, провокує;

  • тексти написані грамотно, стиль мовлення зрозумілий і легко читається;

  • назви статей оригінальні, цікаві;

  • малюнки якісні та привабливі; додані підписи коментують малюнки або містять посилання на їх автора чи джерело отримання;

  • основний матеріал подано з дотриманням закону про авторське право;

  • усі елементи публікації поєднано однією ідеєю, що відображена в її назві;

  • публікація містить елементи, що привертають увагу читачів відповідної вікової групи;

  • вказано анонс, зміст і контакти авторів публікації;

  • стильове оформлення відповідає тематиці публікації та особливостям аудиторії читачів.

  1. Практична робота з елементами дослідження:

1). Створення візитної картки.

Створити власну візитівку і дослідити способи вставлення та редагування об’єктів публікації.

2). Практичне дослідження (с. 222-225).

- Як можна вставляти текстові та графічні об’єкти у Microsoft Publisher?

- Порівняйте операції вставлення текстових і графічних об’єктів у PowerPoint та Publisher. Що в них спільного і чим вони відрізняються?

4. Перевірка результатів самостійної роботи:

1). Фронтальна демонстрація та аналіз візитівок.

2). Порівняння вставлення способів вставляння текстових і графічних об’єктів у PowerPoint та Publisher. (Усно – 2 учні).

5. Робота з електронною поштою.

Вправа «Листування» (п. 4.4)

(Вчитель роздає учням картки з електронними адресами однокласників).

Учні повинні підготувати запитання по темі уроку і надіслати його по електронній пошті за вказаною вчителем адресою, вказавши своє ім’я.

Прочитати отриманого від однокласника листа, ввести відповідь на запитання і переслати адресантові.

7. Перевірка самостійної роботи.

Учні зачитують запитання і відповіді в електронних листах.

8. Узагальнююча бесіда.

- Як ви можете в майбутньому застосувати знання, здобуті сьогодні на уроці?

-Який вид публікації ви навчилися створювати на уроці?

- Які публікації ви ще хотіли б навчитися створювати?

VІ. Домашнє завдання.

Ознайомитись з п. 4.4, с. 218-226. Вивчити правила.

Повторити п. 3.1, с. 115.

- Відкрийте підручники і перегляньте, яку тему ви повинні повторити.

Додаткове довгострокове завдання: підготувати запрошення на свято Останнього дзвоника і надіслати їх вчителям по електронній пошті.

VІІ. Підсумок уроку.

  1. Аналіз та оцінювання роботи учнів на уроці. (Підраховують смайлики).

  2. Рефлексія.

На дошці зображено карту з островами. Кожен острів має назву. Учні повинні, залишаючи кабінет, наклеїти один смайлик на острів, назва якого асоціюється з оцінюванням власних вражень від уроку та емоційного стану.

5

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили