Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Конспект уроку-змагання "У світі кутів"

Математика

Для кого: 5 Клас

04.02.2019

1340

45

0

Опис документу:
Конспект уроку-змагання у 5 класі на тему "Розв'язування вправ на побудову та вимірювання кутів". Мета: закріплення навичок побудови та вимірювання кутів; виховування в учнів культуру математичного запису та мовлення; розвивати логічне мислення, уяву; показати взаємозв’язок математики з іншими науками; навчити учнів виходити із складних ситуацій.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

КОНСПЕКТ УРОКУ-ЗМАГАННЯ «У СВІТІ КУТІВ»

«…кожна людина бачить тим

більше нерозв’язаних проблем,

чим ширше коло її знань; вміння

бачити проблему – функція знань…»

С.Рубінштейн

Тема: РОЗВЯЗУВАННЯ ВПРАВ НА ПОБУДОВУ ТА ВИМІРЮВАННЯ КУТІВ.

Мета:

закріплення навичок побудови та вимірювання кутів;

виховування в учнів культуру математичного запису та мовлення;

розвивати логічне мислення, уяву;

показати взаємозв’язок математики з іншими науками;

навчити учнів виходити із складних ситуацій.

Обладнання: транспортир, косинець, таблиці із кутами, модель годинника, роздатковий матеріал.

Тип: урок застосування набутих знань.

Технологія уроку

І. Вступне слово вчителя

Сьогодні ви зможете показати не тільки знання вивченого матеріалу, а й уміння міркувати, зіставляти, знаходити вихід із складних ситуацій. Нехай під час змагань пануватимуть кмітливість, наполегливість, впевненість, довіра та повага один одного. Усі ці складові допоможуть вам отримати перемогу.

Клас ділиться на три команди «Гострі», «Тупі», «Прямі»

Кожен із вас сьогодні побуває у

Світі загадок

Світі кутів

Світі цікавого

Для кожної команди заготовлено по дві загадки-добавлянки.

ІІ. Світ загадок-добавлянок

  1. Ця точка горда і щаслива

Бо роль у неї особлива

Вона куту ім’я дає,

Його сторін початком є

Ця точка для кута єдина

І називається…. (Вершина)

  1. З двох променів складається,

Що в нескінченність простягаються

У задачах є він там і тут.

А називається він…. (Кут)

  1. Якщо в руки кутник взяти,

Більший кут обмалювати,

Вийде результат такий –

Кут одержимо … (Прямий)

  1. Два промені з одної точки

Розбіглись в протилежні кінці

І кут цікавий утворили

Оці веселі промінці

А кут такий і там і тут

Усі … зовуть. (Розгорнутий)

  1. Як називати нам такий

Кут, що менший за прямий?

Відгадати дуже просто

Називається він … (Гострий)

  1. Щоб кути намалювати,

Нам цей прилад треба мати

І щоб виміряти кути, кращий

Прилад не знайти.

Всім кутам він командир

Помічник нам…. (Транспортир)

На дошці намальовані різні кути і учні повинні знайти свій кут на дошці та назвати його, розказати про будову транспортира.

ІІІ. Світ кутів

У світі кутів нас чекають задачі логічного та практичного змісту.

Задачі логічного змісту

  1. Який кут опише стрілка годинника за 2 год.? (60)

  2. У трикутнику відрізали два кути. Скільки кутів залишилося? ( 5 кутів)

  3. Знайти кут, якщо він становить 1/3 розгорнутого? (60)

  4. На скільки збільшиться величина кута, якщо сторони його збільшити на 5 см? (Не зміниться)

  5. Який кут опише стрілка годинника за 5 год.? (150)

  6. Знайти кут, якщо він становить 1/6 прямого?( 15)

Задачі практичного змісту

Ці завдання виконують всі учні команд по заготовлених картках типу:

Дата ____________________ Прізвище ______________________

Які з даних кутів гострі, тупі, прямі, розгорнуті:

C = 113; L = 47; E = 90; K = 180; Q = 179; M = 89;

гострі:

розгорнуті: (2 б)

тупі:

прямі:

  1. Назвати кут, знайти градусну міру і вид кута.

(4 б)

_________________________ ___________________________

  1. Побудувати кути:

∠МСД = 84; АОВ = 120; (3 б)

Для членів команди, які закінчили скоріше практичну роботу даються додаткові завдання:

К – 1

З вершини прямого кута СКД проведено промені KF і KL так, щоб CKL = 69, FKD = 53. Обчисліть градусну міру кута FKL.

К – 2

З вершини розгорнутого кута MNK проведено два промені NT і NL, так що MNT = 140, LNK = 160. Знайти кут LNT.

К – 3

Промінь ВК є бісектрисою кута СВД, СВД = 54. Обчисліть градусну міру кута АВК.

До кожної задачі зроблені рисунки на плакатах.

ІV. Світ цікавого

На домашнє завдання дати учням знайти щось інтересне про кути.

  1. А чи знаєте ви, що журавлиний ключ будується так, що його сторони завжди утворюють кут, близький до 110. Лінія, що визначає напрям польоту, і одна з сторін ключа утворюють кут у 55.

  1. Кожна «нога» Ейфелової башти в Парижі спрямована до горизонту під кутом 54. Саме цей кут дає споруді найбільшої міцності і стійкості.

  1. Маючи нормальний зір, людина розрізняє лише ті предмети, які вона бачить під кутом зору, більшим за 1'. Ми не розрізняємо неозброєним оком форми порошинок, що плавають у повітрі, дрібних частин тіла комахи.

Поки журі підводить підсумки, учні розказують вірш «Три брати» у особах.

Слова автора: Були собі три кути,

Три рівнесенькі брати.

Хоч були одної вроди

Не було між ними згоди

Старший звався кут Прямий,

А середній був Тупий.

Звавсь молодший – Гострий кут

Ось вони всі троє тут.

Старший чесний був, правдивий,

Працьовитий, справедливий.

При ході він не хилився

Прямо в очі всім дивився

А Тупий – товстезний, млявий

Гострий був худий та жвавий

Якось Гострий та Тупий

Дуже посварилися

Так чубилися, що й ну!

Мало не побились

Кожний хоче довести:

Я важливий, а не ти!

Гострий каже

Гострий «Подивись!

Як без мене обійтись?!

Гострий ніж і борона

Гострі ікла в кабана

Гострий дзьобик має птах

Гострі зуби – вовк, ховрах

Ти ж, ледащо, ні до чого.

Не знайти кута тупого!»

Слова автора А тупий на нього грима,

Ще й виблискує очима:

Тупий «Подивися – я усюди,

Я також потрібен людям.

Я живу на залізниці

Я в тарілці, сковорідці,

На автомобільних шинах

На дахах і на машинах»

Слова автора Тут не витримав Прямий:

Прямий «Що за сварка, що за бій?

Я, Прямий, потрібний людям,

Їм без мене скрутно буде,

Стіл не втримається прямо,

Вилетить картина з рами,

І розваляться будинки,

Як поставлять косо стінки.

І на морі і на суші

Всі кути потрібні дуже.

Тож покиньмо всі розбрати,

Треба людям помагати!»

V. Підсумок уроку

Роблять усі учні по черзі у вигляді мікрофону.

Для оцінювання робиться таблиця: всі прізвища учнів по командах; бали набирають учні і команди одночасно.

VI. Домашнє завдання

Скласти загадку-добавлянку про тупий кут.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.