Конспект уроку "Закон збереження і перетворення механічної енергії"

Фізика

18.03.2021

91

0

4

Для кого: 7 Клас
Опис документу:
Урок сплановано з використанням технології критичного мислення. На різних етапах уроку використовуються різні форми роботи учнів, що забезпечує формування як предметної компетентності, так і вміння вчитись, розвитку абстрактного та логічного мислення, здатності встановлювати причинно-наслідкові звязки.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок № 5

Тема уроку «Закон збереження і перетворення механічної енергії механічної енергії».

Мета уроку:

- формувати вміння вчитись, комунікативну та предметну компетентності: сформулювати закон збереження механічної енергії, формувати розуміння його сутності, а саме, збереження енергії шляхом перетворення механічної енергії, розуміння незворотності енергетичних процесів;

- розвивати логічне та абстрактне мислення, вміння аналізувати та встановлювати причинно-наслідкові звязки, узагальнювати, систематизувати;

- виховувати настирність, цілеспрямованість, працелюбство, відповідальне ставлення до навчання, раціонального споживача.

Обладнання: математичний маятник, пружинний маятник, музичний струнний інструмент, мяч, пружинний пістолет, який стріляє кульками.

Прийом: «Фізичний футбол»:

Учні ставлять запитання своїм однокласникам з теми «Кінетична та потенціальна енергія. Повна енергія» (учень, який дав правильну відповідь, має право поставити наступне запитання).

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Демонстрація руху математичного маятника, пружинного маятника з наступним колективним обговоренням питання «Які види енергії наявні в коливальних системах в певні моменти коливального процесу?»

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

ІV. Формування нових знань. Прийом «Ажурна пилка» : учні групами опрацьовують навчальний матеріал, а потім викладають навчальний матеріал однокласникам та відповідають на запитання, які виникли у однокласників, дотримуючись плану:

  • Аналіз замкнутої системи. Наявність в ній механічної енергії. Перетворення одного виду механічної енергії в інший.

  • Виконання закону збереження механічної енергії в ідеальній системі.

  • Виконання закону збереження механічної енергії за наявності сили терті в замкнутій системі.

VІ. Формування вміння застосовувати отримані знання при розвязуванні задач.

Задача 1 (експериментальна).

Три кульки випускають з пружинного пістолета з однакової висоти з однаковою швидкістю: І - вертикально вниз, ІІ – горизонтально, ІІІ – під кутом до горизонту. Яка з них матиме більшу швидкість при падінні на землю?

Задача 2.

Тіло масою 2 кг вільно падає з висоти 20 метрів. На якій висоті кінетична енергія буде дорівнювати потенціальній?. Опором повітря знехтувати.

VІІ. Підведення підсумків уроку. Оцінювання результатів діяльності учнів.

VІІІ. Аналіз завдання додому: вивчити параграф 30, відповідати на запитання,

Задача: Із пружинного пістолета вистрелили кульку вертикально вгору. Як, маючи тільки лінійку, визначити початкову швидкість кульки?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Фізика

18.03.2021

91

0

4

Для кого: 7 Клас