і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Конспект уроку з зарубіжноЇ літератури на тему"Балада «Як Робін Гуд став розбійником»""

Конспект уроку з зарубіжноЇ літератури на тему"Балада «Як Робін Гуд став розбійником»""

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
460 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №RL252559
За публікацію цієї методичної розробки Блінова Олена Володимирівна отримав(ла) свідоцтво №RL252559
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Ідея свободи і служіння народові в баладі «Як Робін Гуд став розбійником»

Мета: опрацювати зміст балади, з’ясувати історичне тло, домогтися засвоєння поняття «фольклорна балада»; розвивати навички виразного читання, аналізу художнього тексту; виховувати повагу до захисників бідних та знедолених.

Обладнання: текст балади, словник літературознавчих термінів, ілюстрації до балад про Робіна Гуда.

Доля сміливого любить.

Англійське прислів’я

ХІД УРОКУ

І. Оголошення теми, мети та завдань уроку

Слово вчителя

Образи сміливих людей змальовано у фольклорі та літературі різних народів. Називаються вони по-різному: богатирі, лицарі, герої, витязі тощо. Але спільне в них те, що вони завжди сильні, красиві мужні, вміють захистити слабших, бідних, знедолених. Їхнє життя, походи, славні подвиги оспівані у різних жанрах фольклору та літератури.

В англійському фольклорі теж розповідається про народного героя, захисника бідних та знедолених, який був вправним лучником, переховувався у Шервудському лісі, а звали його… Робін Гуд.

ІІ. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу

Повідомлення учнів

Історичне тло балад про Робін Гуда

Корінним населенням середньовічної Англії були племена саксів та англів. 1066 року військо норманів, очолюване Вільгельмом Завойовником, висадилося на півдні острова та захопило територію країни після кровопролитних боїв з корінним населенням. Володіння багатих англосаксів були захоплені норманськими лицарями, а вільні селяни (йомени) потрапили в кріпацьку залежність. Ліси були оголошені заповідними. Полювати в них мав право тільки король. Охороняли лісові угіддя королівські лісники. Країна була поділена на графства, очолювані шерифами.

Прототипи Робін Гуда

Шляхетний розбійник жив зі своєю ватагою у Шервудському лісі, полював дичину, бенкетував, грабував багатих, допомагав бідним, завдавав прикрощів лісникам, шерифові, королю.

Чи існував насправді Робін Гуд? Вчені провели низку досліджень і вважають, що описані в баладах події справді відбувалися в ХІІ – ХІІІ – на початку ХІV ст. Це часи правління королів Річарда І Левове Серце, Генріха ІІІ, Едуарда.

У легендарного Робін Гуда є кілька історичних прототипів, що жили в різний час та в різних місцях. За однією версією, Робін Гуд – саксонський дворянин, позбавлений спадку і земель внаслідок участі у бунті проти короля. Інші стверджують, що він був сином мельника чи вільним селянином. Є припущення, що шляхетний розбійник – колишній кріпак. У судових архівах Йоркширу згадується житель міста Робін Гуд, який відмовився воювати з шотландцями, а після покарання – конфіскації будинку – подався в ліс та займався браконьєрством. Є згадки про Робін Гуда і в архівах інших міст.

Цікавим є й те, що у Великій Британії вчені знайшли замок, у якому, на їхню думку, народився і виріс легендарний розбійник. Та знаходиться він не в Ноттінгемі чи в знаменитому Шервудському лісі, а поблизу міста Шеффілд, за сто кілометрів від цих місць. Після довгих пошуків дослідники із Шеффілдського університету натрапили на фундамент замку ХІ століття, що належав Уолтеофу, графові Хантінгдону. Він відомий своєю відвагою у боротьбі з норманськими завойовниками. Саме в цього графа народився син Роберт Фітцволтер, який «брав у багатих і роздавав бідним». На думку багатьох англійських дослідників, юний граф і став прототипом Робіна Гуда.

Робін Гуд в англійському фольклорі

Про Робін Гуда відомо близько 40 балад. Вони об’єднані у два великі цикли «Мала пісня про діяння Робін Гуда» та «Діяння Робін Гуда»

Вже 400 років у першу неділю травня в Англії відзначають день народження Робін Гуда, вшановуючи його пам'ять стрілецькими змаганнями.

Робота в парах

Складіть 4-5 запитань до тексту балади.

Обмін запитаннями між парами.

Словникова робота

Фольклорна балада – ліро-епічний жанр усної народної творчості з динамічним сюжетом, з трагічною, часто фантастичною розв’язкою.

Для балади характерні такі ознаки: стрімкий розвиток подій, чергування діалогу персонажів та їх дій, драматичний діалог, трагічність, таємничість, уривчастість оповіді.

Виразне читання тексту балади у ролях

Діалог Роба із лісничим від слів: «Роб тільки глянув на ватажка лісників і миттю зрозумів, що перед ним – ворог» до слів: «Так помстився Роб за смерть батька, хоч тепер сам опинився поза законом».

Відповіді на запитання

  • Чому Роб вирішив взяти участь у змаганнях? (Хлопець мріяв помірятися з ким-небудь силою й так само, як батько, стати лісничим.)

  • З ким зустрівся юнак у Шервудському лісі? (Хлопець натрапив у лісі на гурт лісників, які влаштували бенкет під столітнім дубом.)

  • Чому Роб не пройшов мимо лісників? (Роб не мав наміру спілкуватись із лісниками, та ватажок сам його зачепив, насміхаючись із його наміру взяти участь у турнірі.)

  • Як юнак довів присутнім свою вправність у стрільбі з лука? (Він з відстані ста кроків влучив у красеня ватажка зграї королівських оленів.)

  • Як поводився Роб із нахабним лісничим? (Хлопець тримався гідно, впевнено, з почуттям власної гідності.)

  • Чому Роб вистрілив у головного лісничого? (Лісничий лютував через вбитого оленя,

почав ображати юнака, а коли почув про батька Роба, то першим вистрілив у хлопця. Стріла Роба була лише відповіддю лісничому за власну образу та за батькову смерть.)

Переказ тексту

- Перекажіть епізод про хід змагань лучників у Ноттінгемі. Яким ви побачили Робін Гуда?

Творче завдання

– Схарактеризуйте основні риси вдачі героя. Проілюструйте свою відповідь цитатами з тексту. Складіть інформативне гроно «Риси вдачі Роба»

шляхетний

спритний розумний

сміливий Риси вдачі скромний

Роба

порядний справедливий

має почуття власної

гідності

Робота з епіграфом

– Як ви розумієте слова епіграфа?

- У чому проявлялася сміливість Робін Гуда?

- Як називали Робін Гуда?

– Чи є в українському фольклорі образи шляхетних розбійників, захисників бідних та знедолених? (Устим Кармелюк, Олекса Довбуш)

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу

Проблемне запитання

- Чи справедливо, на вашу думку, Робін Гуда називають лицарем, шляхетним розбійником, адже він вбив лісничого, грабував людей? (Відповіді учнів з аргументацією: чому так або чому ні.)

- Чому образ Робін Гуда героїзують? (У баладі втілена мрія простих людей про благородного захисника від кривдників та всілякої несправедливості. Ватага Роба керувалася такими моральними принципами: забирати гроші та добро в багатіїв, допомагати бідним та знедоленим, не заподіювати лиха жінці.)

Літературний диктант

  1. Місце народження Роба. (Локслі)

  2. Як звали батька Роба? (Х’ю Фітзу)

  3. Ким працював батько хлопця? (Головним лісничим)

  4. Чому Робу забороняли дружити з Маріан Фітцуолтер? ( Їхні батьки ворогували)

  5. Що означає імя Робін Гуд? (Дослівно «Роб у каптурі»)

  6. Якого кольору був одяг героя? (Зеленого)

  7. Яку новину приніс Робові дядько Джордж? (У Ноттінгемі відбудуться змагання лучників)

  8. Якою дорогою він вирушив на турнір? (Через Шервудський ліс)

  9. Як показав свою вправність у стрільбі Роб головному лісничому? ( Роб застрелив королівського оленя)

  10. З ким зустрівся Роб у вдови? (З її трьома синами, що були розбійниками)

  11. Що мав зробити Роб, щоб його обрали ватажком розбійників? (Здобути золоту стрілу на змаганнях лучників)

  12. Кому подарував золоту стрілу Роб? (Не дочці шерифа, а прекрасній Маріані)

ІV. Підсумок уроку

Бесіда

  • Дайте визначення фольклорної балади як жанру.

  • Яке історичне тло фольклорних балад про Робін Гуда?

  • Кого вважають прототипами героя балади?

  • Назвіть друзів та ворогів Робін Гуда.

V. Домашнє завдання

Опрацювати статтю підручника, дати відповіді на запитання.

Підготуватися до характеристики головного героя балади.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Тема. Ідея свободи і служіння народові в баладі «Як Робін Гуд став розбійником» Мета: опрацювати зміст балади, з’ясувати історичне тло, домогтися засвоєння поняття «фольклорна балада»; розвивати навички виразного читання, аналізу художнього тексту; виховувати повагу до захисників бідних та знедолених.
  • Додано
    18.04.2018
  • Розділ
    Зарубіжна література
  • Клас
    7 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    2296
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    18
  • Номер матеріала
    RL252559
  • Вподобань
    0
Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
460 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №RL252559
За публікацію цієї методичної розробки Блінова Олена Володимирівна отримав(ла) свідоцтво №RL252559
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти