• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Українська мова
  • Конспект уроку з української мови у 8 класі на тему: "Узагальнення та систематизація з теми: "Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями і реченнями)""

Конспект уроку з української мови у 8 класі на тему: "Узагальнення та систематизація з теми: "Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями і реченнями)""

Опис документу:
Конспект уроку з української мови у 8 класі на тему: "Узагальнення та систематизація з теми: "Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями і реченнями)"" Навчальна мета: - узагальнити й систематизувати основні відомості про речення зі звертаннями і вставними словами, сформувати цілісну систему знань учнів з теми,структурувати вивчений теоретичний матеріал

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №63

Відкритий урок

з української мови у 8 класі на тему:

«Узагальнення та систематизація з теми:

«Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями та реченнями)»»

Підготувала

учитель УМ, УЛ, ЗЛ, РМ

Воронкова Юлія Олександрівна

14. 03. 2019 рік

Мета:

узагальнити й систематизувати основні відомості про речення зі звертаннями і вставними словами, сформувати цілісну систему особистісних знань восьмикласників з теми, структурувати вивчений теоретичний матеріал;

удосконалити пунктуаційні вміння й навички;

розвивати творчі вміння самостійно розв’язувати нові пізнавальні завдання;

удосконалювати мисленнєві дії аналізувати, порівнювати, систематизувати й узагальнювати, доводити й обґрунтовувати;

розвивати мовленнєво-комунікативні вміння редагування, моделювання, конструювання синтаксичних конструкцій зі звертаннями та вставними словами;

за допомогою мовленнєвокомунікативного дидактичного матеріалу розвивати спостережливість, уважність, кмітливість як важливі елементи розумової діяльності людини.

Правопис: кома в реченнях зі звертаннями і вставними словами.

Внутрішньопредметні зв’язки:

Культура мовлення і стилістика: правильна побудова речень зі звертаннями і вставними словами для передачі ставлення до адресата, дотримання правильної інтонації в реченнях зі звертаннями і вставними словами.

Текст (риторичний аспект): використання морфологічних і синтаксичних засобів привернення уваги слухачів та вираження особистого ставлення до висловлюваного.

Тип уроку: урок узагальнення й систематизації вивченого.

Епіграф

Учітеся, брати мої, думайте, читайте…

Т. Г. Шевченко

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Лексична розминка.

Пояснити, що означають фразеологізми:

Точити теревені –

Не тепер, а в  четвер –

Хата моя скраю –

Носом крутити –

Довідка: вести пусті, безпредметні розмови; ніколи; нічого не знати; відмовлятися, упиратися.

Що об’єднує всі фразеологізми?

Звичайно, всі ці фразеологізми характеризують ледачих людей. Тож працюймо, щоб не сміялися з нас люди!

ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

3.1. На наступному уроці ми з вами пишемо контрольну роботу з цих тем. Як ви гадаєте, над чим ми повинні попрацювати на сьогоднішньому уроці?
    Отже, узагальнення і систематизація знань про звертання, вставні слова та вставлені конструкції - це і є тема нашого уроку. (Система)
    Нагадайте іще раз, яке основне завдання ми ставили перед собою, вивчаючи ці теми (це ті завдання, які ставить перед нами програма)
- Знаходити звертання, вставні слова та вставлені конструкції в реченнях та тексті;
- правильно ставити розділові знаки, конструювати та інтонувати речення.
Сформулюйте завдання сьогоднішнього уроку.

3.2 Повідомлення учнів: Бондарчук А. (просте ускладнене речення), Захарченко Д. (звертання), Дмитренко М. (вставні слова, с/с, речення)

3.3. Поетична хвилинка. Аналіз орфограм і пунктограм (робота над епіграфом)
Учітеся, брати мої, думайте, читайте… Т. Г. Шевченко 

3.4. Мозкова розминка.

(синтаксичний розбір епіграфа, висновок про ускладнення у простому реченні)

3.5. Індивідуальна робота

(2 учні працюють біля дошки з картками)

Картка 1 (Гурова М.)

Переписати речення, поставити розділові знаки, підкреслити члени речення. Пояснити розділові знаки.

Там батько, плачучи з дітьми ( а ми малі були і голі), не витерпів лихої долі, умер на панщині.

Картка 2 (Бойко К.)

Переписати речення, пояснити розділові знаки, підкреслити члени речення, охарактеризувати звертання.

Мені ж, мій Боже, на землі подай любов…

 ІV. Узагальнення й систематизація теоретичних положень з теми

4.1. Під час індивідуальної роботи учнів біля дошки інші учні наводять приклади звертань та вставних слів у художній літературі.

Виконання завдань і вправ на застосування узагальнювальних правил

4.2. Графічний диктант. Використовуючи тільки умовні позначки членів речення, запишіть речення. Робота біля дошки.

Маріє, збери, будь ласка, щоденники

4.3. Прокоментуйте схеми з точки зору інтонування

....  ,  ВК , ...

...   -  ВК  -  ...

...   ( ВК )  ...

Чим відрізняються  вставлені конструкції від вставних слів?
(Пояснюють, уточнюють сказане в основному реченні або містять додаткове зауваження до нього)

4. 4. Вибіркове списування

Увага - нове завдання! Із запропонованих слів виберіть тільки ті, які ніколи не бувають вставними.

Навіть, мабуть, майже, адже, по-перше, приблизно, нібито, щоправда, крім того, кажуть, принаймні, отже, все-таки, може, мовби, неначе, тобто, здається, а втім, видно, особливо.

Перевірка вибіркового списування

Ці слова ніколи не бувають вставними!

Навіть, майже, приблизно, принаймні, нібито, все-таки, мовби, неначе, адже, тобто, особливо.

4. 5. Лінгвістичне дослідження-відновлення. Відредагуйте речення і запишіть правильний варіант — на дошці.

Здається, лебеді щось, напевно, збирають з рідної землі.

Калина, може, прикрасити будь-яку садибу.

4. 6. Вправа. Самостійно. Складіть речення із поданим словом, щоб воно було: 1) звертанням, 2) підметом, 3) присудком. Учитель

4. 7. Тести на стор. 140-141.

V. Підбиття підсумків уроку

5.1. Бесіда.

·     Чи цікаво було на уроці?

·     Яке завдання сподобалося найбільше?

·     Над чим було важко працювати?

·     Чи можемо обійтися без звертань?

5.2. Слово вчителя.

   Урок наш закінчується. Хочеться, щоб ви пам’ятали вислів Сократа: «Заговори, щоб я тебе побачив». Від того, як ви звертатиметеся до людей, залежить те, що подумають про вас, бо однією з ознак вихованості споконвіку вважають уміння дотримуватися норм етикету.

Слідкуйте за вашим мовленням! Воно характеризує вас як те, що ви є всередині.

Учитель аналізує проведену навчальну роботу восьмикласників над застосуванням узагальнювальних правил і зосереджує увагу учнів на підготовці до тематичного оцінювання з розділу «Речення зі звертаннями і вставними словами».

- самооцінювання учнів

VІ. Рефлексія.

Заповнити табличку ( поставити «+» у потрібну колонку):

Тема

Добре розумію

Потребую допомоги

Не розумію

Звертання

Вставні слова

Вставлені конструкції

VІІ. Домашнє завдання:

1. Скласти лист-подяку матері, використовуючи звертання, вставні слова та вставлені конструкції.

2. Підготуватись до контрольної роботи: повтор. стор. 127-142.

Додаткові завдання.

- Хто швидше «збере» слова в речення, правильно розставивши відповідні розділові знаки? Починайте зі слів, які записано першими.
1. Небо, здається, зараз розколеться навпіл від грому та блискавок.

2.Небо здається таким прозорим, чистим, ніби й не пройшла щойно буря, злива.

  1. Небо, здається, навпіл, блискавок, від, зараз, грому, розколеться, та.

  2. Небо здається, не пройшла, ніби, й, щойно, чистим, злива, прозорим, буря, таким.

- Пригадаймо. Орфографічна хвилинка. Поставте іменники у кличному відмінку.

Воля, Україна, Ілля, батько, душа, охоронець, Фрідріх, Богдан, синок, козак, товариш, орел, слухач, чумак, Ганна, друг, Джек, жінка, земля.(Воле, Україно, Ілле, батьку, душе, охоронцю, Фрідріху, Богдане, синку, козаче, товаришу, орле, слухачу, чумаче, Ганно, друже, Джеку, жінко, земле). 

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
1
міс.
1
7
дн.
0
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!