Конспект уроку з української мови у 3 класі На тему: «Правопис префіксів роз- , без- »

Опис документу:
Тема: правопис префіксів роз- , без-. Мета: сформувати уявлення про правопис префіксів роз-, без-. Розвивати уміння виділяти префікси, добирати перевірні слова. Розвивати уміння аналізувати, порівнювати мовні явища, узагальнювати та робити самостійні висновки, орфографічну пильність, уміння використовувати правило на практиці. Збагачувати, уточнювати словниковий запас. Удосконалювати граматичні вміння, вміння будувати діалог, монолог, навички каліграфічного письма, мовного аналізу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка

Конспект уроку з української мови у 3 класі

На тему: «Правопис префіксів роз- , без- »

Студентки 34 групи

Факультету педагогіки та психології

Кравченко Валерії

Кропивницький 2019

Тема: правопис префіксів роз- , без-.

Мета: сформувати уявлення про правопис префіксів роз-, без-.

Розвивати уміння виділяти префікси, добирати перевірні слова.

Розвивати уміння аналізувати, порівнювати мовні явища, узагальнювати та робити самостійні висновки, орфографічну пильність, уміння використовувати правило на практиці.

Збагачувати, уточнювати словниковий запас. Удосконалювати граматичні вміння, вміння будувати діалог, монолог, навички каліграфічного письма, мовного аналізу.

Виховувати жагу до знань, працьовитість, посидючість.

Обладнання: збільшений звразок написання букв та з’єднань для каліграфічної хвилинки, таблиця-помічниця, картки із пропущеними буквами у префіксі

I.Оргмомент.

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок!

II.Каліграфічна хвилинка.

А)написання літери

Діти, як пишеться буква «ел»?

Напишіть рядок великої і маленької букви.

З яких елементів складається маленька літера «ел»? А велика?

Б)написання зєднань

А тепер давайте напишемо склади з буквою «ел» і згадаємо як вона зєднується з іншими буквами.

Ла ло Лу Ли ле Лі

В)написання слів

А тепер давайте напишемо слова з буквою «ел»

Переліт, лаванда, жолудь, білка.

Г)написання речення

А тепер складіть речення з одним із цих слів, запишіть їх. Не забувайте шо речення починається з великої літери а в кінці ставиться відповідний знак.

III.Перевірка домашнього завдання.

-Яке було домашнє завдання?(вправа 219)

-Давайте перевіримо чи правильно ви її виконали.

IV.Повторення вивченого матеріалу.

-Діти, давайте при гадаємо, що ми вивчали на минулому уроці. З яким правилом ми познайомились?

V.Актуалізація опорних знань.

- Діти, подивіться уважно на дошку і прочитайте написані на ній слова. Розказати, безмежно, розказують, безвідповідальний. Виділіть усно у цих словах префікси. Назвіть їх.

VI.Мотивація навчальної діяльності.

Метод «Очікування»

  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

Вчитель – А чого я очікую від уроку?

  • Наш урок – це урок творчості, натхнення, добра і радості, тому я очікую від вас уваги, працьовитості і плідної роботи.

VII.Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

-Отже, тема нашого уроку правопис префіксів роз-, без-.

VIII.Вивчення нового матеріалу.

1.Розкриття суті правила:

А)аналіз мовного матеріалу з метою виділення спільного у написанні слів.

Вправа 220

Прочитайте слова. Доберіть до кожного з них споріднені слова і визначте корінь і префікс. Зробіть самостійно висновок про те, яка буква пишеться в кінці префіксів.

Отже, який префікс у всіх слів першого рядка? (роз-) А другого (без-). Яку буква стоїть у кінці цих префіксів? Буква «зе».

Б)узагальнення істотних ознак, виведення правила за таблицею-помічницею.

А тепер давайте виведемо правило за допомогою таблиці-помічниці.

У префіксах _____ (роз-, без-) завжди пишеться буква ___.

2.Оволодіння учнями формулювання правила.

А тепер повторіть це правило ще раз, розкажіть його один одному. Можливо хтось хоче спробувати розказати правило класу?

IX.Використання правила на практиці.

1.Розпізнавальні вправи, спрямовані на виділення орфограми та співвіднесення з написання слова з вивченим правилом.

1.Уважно прочитайте слова на дошці : розказати, розмальований, безстрашний, безсоння.

Виділіть префікс у цих словах.

2.Вправи на часткове застосування правила.

1.Вправа 221 (усно)

До поданих слів добери і запиши за зразком спільнокореневі слова з префіксом без-. Познач у дібраних словах частини основи.

2. Вправа 222 (усно)

До поданих слів добери і запиши за зразком спільнокореневі слова з префіксом роз-. Познач у дібраних словах частини основи.

3.А зараз я роздам вам картки із словами, в яких пропущена буква у префіксі, а ви маєте вставити правильну букву. (Приклад : ро…вести, без…межний тощо).

3.Вправи на повне застосування правила. Творчі вправи.

1.Вправа 223

Утвори слова з частин інших слів. Запиши з ними речення.

2.Усно складіть по одному реченню зі словом з префіксом роз-, і з префіксом без-.

X.Підсумок уроку.

Самооцінювання.

Продовжіть речення:

  • На уроці я навчився…

  • Я зможу….

Отже, яку букву ми пишемо в кінці префіксів роз-, без-?

Молодці, ви гарно попрацювали сьогодні.

XI.Домашнє завдання.

На домашнє завдання залишається Вправа 224.

XII.Оцінювання учнів.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн
395 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.