Конспект уроку з української мови для 6 класу на тему: " Узагальнення та систематизація знань з теми «Прикметник»

Опис документу:
Конспект уроку з української мови для 6 класу " Узагальнення та систематизація знань з теми «Прикметник» допоможе учителям-словесникам узагальнити й систематизувати знання учнів про прикметник як частину мови; формувати вміння знаходити в текстах, визначати їх морфологічні ознаки, синтаксичну роль.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок з української мови у 6 класі

на тему: «Прикметник. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу»

Тема: Узагальнення та систематизація знань з теми «Прикметник»

Мета навчальна: поглибити й систематизувати знанняучнів про прикметник як частину мови; формувати вміння знаходити прикметники в текстах, визначати їх морфологічні ознаки та синтаксичну роль ;

розвивальна: розвивати логічне мислення, культуру мовлення, увагу, спостережливість, творчі здібності учнів, орфографічну уграмотність;
виховна: виховувати любов до природи.

Внутрішньопредметні зв’язки: морфологія, орфографія, синтаксис, пунктуація.

Міжпредметні зв’язки: література

Тип уроку: урок повторення

Форма проведення: урок – перегляд телевізійних новин

Форми роботи: групова, індивідуальна, фронтальна.

Методи і прийоми: „Мікрофон", «Незакінчене речення», «Асоціативний кущ», « Упізнай » , «Бліц – турнір», « Мовний футбол», ігрові сюрпризи , робота в парах.

Обладнання: підручник, презентація уроку, картка самооцінки , словничок настрою .

Хід уроку

І Мотивація навчання

Організаційний момент

Слайд 1 Організація учнів

Доброго дня, діти! Привітайтеся до наших гостей! Перед початком нашої зустрічі я пропоную вам зробити компліменти. (Доповни речення).

ІІ. Оголошення теми та мети уроку (2хв.)

Наше заняття сьогодні пройде у незвичайній формі. Я запрошую вас переглянути телевізійні новини. Але ви будете не тільки глядачами, можливо дехто з вас стане учасником програми.

Телевізор вже давно став невід’ємною частиною нашого життя. У кожного з нас є улюблені телепередачі, улюблені телеведучі.

Як ви вважаєте, які якості повинен мати журналіст, щоб збирати біля екранів глядачів? (Бути культурними, справедливими, уважними, привітними, об’єктивними)

Найважливіше ж для журналіста – це його мовлення.

Яким же повинно бути його мовлення? (правильним, чітким, не дуже швидким, виразним)

Коли ви будете виконувати відведені вам ролі, пам’ятайте про це. Отже, почнемо.

(музична заставка програми «Подробиці тижня»)

Диктор в студії

Доброго дня! Ви дивитесь «Подробиці тижня» В студії Тетяна Кисіль. Головна тема випуску «Чи можливе життя без прикметників?» Про це та інше в нашій програмі.

Слайд 2 Учитель

Тема ця хоч не проста, та для вас цікава,

Є у ній слова, є у ній забава

І в скарбничку мовну цю, поки вивчим тему

Мовних скарбів пребагато

Ми з вами зберемо.

Будуть в ній знання й уміння

Правила й завдання

Думки вашої творіння, ще й оповідання

Тему нашого уроку запишіть, будь ласка.

Слайд 3 (учні записують тему: Прикметник. Узагальнення та систематизація знань.)

Слайд 4 Завдання уроку

Слайд 5 Правила роботи на уроці

Опрацювання теми

Диктор: На початку програми ми запрошуємо наших глядачів взяти участь в інтерактивному опитуванні. Повторне опитування пройде наприкінці випуску. Відповіді приймаються протягом хвилини.

Слайд 6 Учитель : Отже, вам пропонується визначити, наскільки ви оволоділи знаннями, вміннями з теми «Прикметник» Користуйтесь таблицею. (самооцінка на початку уроку).Отже, вам пропонується визначити, наскільки ви оволоділи знаннями, вміннями з теми «Прикметник» (варіанти відповідей на презентації)

Якщо ви все зрозуміли, все запам’ятали і можете відтворити, поставте букву А.

Якщо ви все зрозуміли добре, але не все можете повторити, пояснити, то поставте букву Б.

Якщо ви дещо не зрозуміли і потребуєте допомого вчителя, товариша, то поставте букву В.

(діти ставлять букви на окремих аркушах і паралельно в зошитах, щоб порівняти відповіді на початку і в кінці програми. Аркуші збираються для підрахунків. Діти готують зошити для роботи.)

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Диктор: Продовжуємо нашу програму. Наші кореспонденти провели бліц – опитування учнів 6 класу на занятті з української мови. Пропонуємо репортаж з місця подій від Ярослава

1 кореспондент: Ми так часто в нашому мовленні вживаємо прикметники, що навіть не помічаємо цього. Поспостерігаймо за розмовами учнів.

Учитель: Діти покажуть вам фрагменти діалогів, які вони приготували вдома. Завдання: вжити в діалозі якомога більше прикметників. Глядачі підраховують кількість вжитих прикметників.

Диктор: Ще один репортаж з місця подій

2 – й кореспондент Доброго дня, Тетяно. Ми переконалися, що прикметники дійсно відіграють значну роль у нашому мовленні. Що ж треба знати про прикметник? Ми звернулися з цим питанням до учнів 6 класу.

Слайд 7 Бліц- турнір

1»Бліц – турнір»

1) Скільки всього частин мови в українській мові ?

2) До якої з них належить прикметник? 

3) На що вказує прикметник? 

4) На які питання відповідає прикметник? 

5) Прикметники змінюються за ... ? 

6) Яку частину мови треба знайти в реченні, щоб визначити рід, число, відмінок ?

7) Назвіть розряди прикметників 

8) Який розряд прикметників має ступінь порівняння 

9) За допомогою яких суфіксів твориться проста форма порівняння вищого ступеня. 

10)Яка синтаксична роль прикметника у реченні? 

Слайд 8

Самоперевірка ( діти оголошують свої бали)

1 кореспондент Ярослав : Ось такі відповіді ми отримали від учнів 6 класу

2 кореспондент Олександра: Ярослав і Олександра для «Подробиць тижня»

ІV. Усвідомлення теоретичного матеріалу в процесі виконання практичних

завдань

Диктор: Далі в нашій програмі рубрика «Гість студії», репортаж з прес – конференції ступенів порівняння прикметників, спец репортаж «За лаштунками». Ми вимушені перервати нашу програму терміновим повідомленням зі служби розшуку. Будьте уважними і, якщо вам щось відомо, одразу ж телефонуйте.

Учитель: Вам зараз будуть названі прикмети речей, які розшукують. Ваше завдання: записати ці прикметники, визначити розряди прикметника і лише потім назвати предмет.

Диктор: Перше повідомлення надійшло від Андрія.

Андрій: Цей предмет може бути: зручний, новий, дерев’яний, шкільний (учні визначають розряди, на малюнках знаходять пару)

Диктор: Друге повідомлення від Марії.

Марія: Цей предмет може бути гумовий, шкіряний, круглий, футбольний (м’яч)

Диктор: І останнє повідомлення від Володимира.

Володимир: Цей предмет може бути заячий, вовчий, ведмежий, довгий, сірий. (хвіст) (Діти працюють над завданням.)

Слайд 8 Самоперевірка

ФІЗХВИЛИНКА

Диктор: Продовжуємо випуск. Сьогодні гість нашої студії Іван, відомий під псевдонімом Прикметник

Доброго дня! Шановний пане Іване, як ви оцінюєте рівень знань учнів 6 класу?

  • О, глибокі, міцні, добрі!

  • - Чому вас, пане Іване, називають Прикметником?

  • - Бо я завжди на всі питання відповідаю прикметниками

  • Що ж перевіримо:

  • - Які фрукти вам подобаються?

  • - смачні, солодкі, великі, свіжі.

  • А яка пора року?

  • - Сніжна, холодна, біла, морозна, срібна.

  • Які книжки ви читаєте?

  • Цікаві, пізнавальні, українські.

Диктор: Спасибі. Ви дійсно довели, що перевагу в своєму мовленні надаєте прикметникам.

Учитель: Пан Прикметник прийшов до нас не з порожніми руками.

Слайд 11 Завдання від пана Прикметника.

Розподілити прикметники за групами (записати у дві колонки)

Твердий, сусідній, середня, велична, справжнє, електрична, радісна, ближній, довгий, алюмінієва, братня) (Перевірка: в одній з колонок з перших літер складається слово «Тверда») (самооцінка)

Слайд 12 Самоперевірка. Самооцінка

Слайд 13

Виконання вправи за підручником

Слайд 14 Записати речення і визначити, яким членом речення є прикметник

Слайд 15 Робота в парах Записати словосполучення. Визначити рід, число, відмінок.

Слайд 16

Самоперевірка .

Диктор: Пане Прикметнику, чи задоволені ви нашою зустріччю?

Пан Іван: так, я задоволений цією зустріччю. До побачення.

Диктор До побачення. Я нагадую, що в студії був пан Іван Прикметник.

V. Узагальнення і систематизація вивченого .

Завдання.

1 . Гра

« Прикметниковий футбол»

Учні, кидаючи м’ячик , самі ставлять запитання з даної теми , обирають , хто даватиме відповіді на запитання

Слайд 17-19

VI. VІІ VІІІ Підсумок. Домашнє завдання. Оцінювання

Рефлексія

Інтерактивна вправа «Мікрофон »

  • Чого ви сьогодні навчилися на уроці?

  • Про що ви хотіли б дізнатися більше?

  • Які, можливо, запитання у вас виникли з даної теми?

  • Що сьогодні на уроці для вас було важко?

  • Як ви будете використовувати той матеріал, що вивчили?

Домашнє завдання. Всім учням:

1. Випереджальні завдання: знайти і записати прислів’я, приказки, загадки з числівниками.

2. За малюнком записати 10 складних прикметників та пояснити їх правопис.

Додатково:

3.Скласти лінгвістичну казку «Якби з мови зникли прикметники».

Слайд 20

Оцінювання

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
2
8
дн.
0
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!