Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Сучасні підходи до соціалізації дошкільника
»
Взяти участь Всі події

Конспект уроку з української мови для 4 класу на тему: «Розрізняю іменники – назви істот і неістот, власні і загальні назви» (за програмою О.Савченко, підручником Пономарьової К., Гайової Л

Українська мова

Для кого: 4 Клас

23.10.2021

168

40

0

Опис документу:

Даний матеріал допоможе закріпити і систематизувати знання учнів про іменник, сформувати вміння знаходити і розпізнавати іменники серед даних слів, ставити питання, визначати іменники – назви істот та неістот, правильно писати власні назви, розвивати зв'язне мовлення, слухове сприймання, пізнавальну активність, розвивати вміння учнів самооцінювати себе, виховувати інтерес до вивчення рідної мови, самостійність.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

УКРАЇНСЬКА МОВА

4 клас

(за програмою О.Савченко. Підручник К.Пономарьоваої, Л.Гайової)

ТЕМА. Розрізняю іменники — назви істот і неістот, власні і загальні назви (впр.1-8; с.33-34)

Мета:

формування предметних компетентностей: формувати в учнів уміння знаходити і розпізнавати іменники серед даних слів, ставити питання до іменників, розрізняти іменники — назви істот і неістот, власні і загальні назви , опрацьовувати теоретичний матеріал підручника, робити висновки, узагальнення; збагачувати лексичний запас школярів; розвивати творчу уяву, критичне мислення, мовлення; виховувати любов до рідної мови;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: удосконалювати вміння дотримувати правильної постави під час письма, самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати завдання за зразком, співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичні дії;

комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, дотримувати пауз);

соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в групі;

інформаційної: удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника.

Обладнання: кубик Блума, мультимедійне обладнання, презентація до уроку, картки для роботи в групах.

Тип уроку: урок формування знань, умінь і навичок

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Психоформула

Продзвенів уже дзвінок,

Сповістив нам про урок.

Тож і ми часу не гаймо,

Наш урок розпочинаймо

2. Девіз уроку

Мово рідна, слово рідне,

хто вас забуває,

той у грудях не серденько,

а лиш камінь має

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Мозковий штурм

- З чого складається наша мова (мовлення)?

- З чого складається речення?

2. Метод кубування

Завітав сьогодні в клас

Кубик знов до нас

Кубик, діти, не простий

Кубик, діти, чарівний.

Він доріжку прокладає

Знання наші перевіряє.

(Діти розподілились на групи, завдання одержує кожна група)

1. Назви , з якими частинами мови ми ознайомилися в 3 класі?.

2. Поясни, що означають іменники, прикметники, дієслова, числівники .

3 Поділись, на які питання відповідають іменники, прикметники, дієслова, числівники

4. Придумай декілька іменників, прикметників, дієслів, числівників.

5. Чому без прикметників наша мова сумна? (бо не можемо передати красу предметів)

3. Хвилинка каліграфії

а) - Відгадайте загадку і дізнайтеся, каліграфічний правопис якої букви ми зараз повторимо:

Де б не був, воно зі мною,

я ношу його з собою.

Знаю, що мене гукають,

коли його називають.

(Імя)

б) Написання букви Іі, складів ів із лі мі ві іг зі іл ім,

Ім’я - [ім’йа ] – 4 зв., 3 б., 2скл.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми і мети уроку

  1. - Придумайте ще десять слів на букву і (індик, ізюм, ікра, іній, Індія, іржа, ірис, Іра, історія, іменник)

Запишіть каліграфічно у зошит.

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

  • На які питання відповідають записані слова?

  • Що визнаєте про слова, які відповідають на питання Хто? Що?

  • Чому деякі слова записали з великої букви?

  • Сьогодні ми з вами помандруємо до країни «Іменник», Закріпимо те, що вивчали про іменник у третьому класі.

  1. Прийом «Очікування»

  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

  1. Повторення правила про іменник с.33

  2. Робота з підручником. Виконання вправи 1 с.33(Розподілити іменники за назвами істот і неістот та записати у зошит.

Хто? Що?

школярка екран

верблюд йод

артисти цифра

риба яблуко

індик

  • З якої букви ми записали ці слова? (з малої) Чому? (Бо це загальні назви)

  • Назвіть приклади власних назв. З якої букви пишуться власні назви? Які іменники відносяться до власних назв?

  • Назвіть назви країн, які ви знаєте.

  1. Вправа «Банан»

  • Відгадайте, до якої країни ми сьогодні будемо подорожувати?

  • ЗШЗВЗЕЗЙЗЦЗАЗРЗІЗЯЗ (Швейцарія)

  • Що ви знаєте про Швейцарію?

  1. Ознайомлення з географічним положенням Швейцарії

  • З якими країнами межує Швейцарія? Запишіть у зошит назви країн.

  • З якої букви писатимете? Чому? (бо власні назви)

  • Франція, Німеччина, Австрія, Італія, Ліхтенштейн

  • У яких з цих країн ми вже з вами побували заочно?(Франція, Німеччина)

ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА (відео)

  1. Робота в групах. Завдання на картках

а) ознайомлення з інформацією Родзинки про Швейцарію за вправою 4 с.33;

б) ознайомлення з правилом про власні і загальні іменники;

в) запис слів у колонки

Загальні іменники

Власні іменники

країна

Швейцарія

країна

Італією

країна

Францією

країна

Німеччиною

країна

Австрією

гори

Альпи

гори

Швейцарських Альп

вершина гори

Дюфур


г) представлення робіт, самооцінювання

V. Узагальнення і систематизація знань.

1. Робота в парах.

а) скласти за світлинами речення, використавши власні назви, записати і підкреслити назви істот. (за вправо.5, с.34)

б)перевірка робіт, самооцінювання (виставлення фішок у таблицю успіху)

2. Самостійна робота.

Списати текст, розкривши дужки. Підкреслити іменники – власні назви (за вправою 6, с.34)

(Ш,ш)вейцарія славиться в(и,е)ликими, чистими і гл(е,и)бокими озерами. Їх тут понад шістсот. Найбільші серед них — (Ж,ж)еневське, (Ц,ц)юріхське. Чисті (Р,р)ічки (Р,р)ейн, (Р,р)она, (І,і)нн, (Т,т)ічино роблять т(е,и)риторію (К,к)раїни ж(е,и)вописною і привабливою для відпочинку.



VІ. Підсумок уроку. Рефлексія .

  1. Узагальнююча бесіда

  • Яка частина мови називається іменником?

  • Які іменники називають назви істот?, неістот?

  • Які іменники означають загальні назви?, власні?

  • Як пишуться загальні назви?, власні?

Висновок: іменники називають предмет, означають назви істот і неістот, бувають власними і загальними назвами.

2. Вправа «Голосування ногами»

- Якщо моє твердження правильне – зберігайте тишу, помилкове – тупайте ногами.

* Іменники називають ознаку предмета.

* Іменники відповідають на питання Хто? або Що?

* Іменники називають предмет.

* Іменники бувають власними і загальними назвами.

* Іменники власні пишуться з маленької букви, а загальні – з великої.

* Іменники – назви істот відповідають на питання що?

* Іменники – назви неістот відповідають на питання шо?

3. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності.

- Чи справдились ваші очікування щодо уроку?

- Розкажіть про свої результати:

Я знаю…

Я вмію…

Я можу пояснити…

4.Самооцінювання роботи на уроці (оцінку зобразити кольором:

Лист оцінювання _____________________________

1.

Іменник - частина мови

Знаю правило. Впізнаю в тексті іменники, вмію ставити питання до іменників


2.

Іменники є назвами істот і неістот

Розрізняю іменники – назви істот і неістот, правильно ставлю до них питання;


3.

Іменники бувають загальні й власні.

Розрізняю власні і загальні іменники.



Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.