і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Конспект уроку з української мови 2 клас

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Ненаголошені [е], [и] в коренях слів.

Мета. Закріплювати знання про перевірку ненаголошених звуків[е], [и] в словах. Розвивати вміння перевіряти слова з ненаголошеними звуками [е], [и] наголосом, звуки [е], и ], які не можна перевірити наголосом. Вчити правильно писати такі слова, користуючись орфографічним словником. Виховувати співчуття, бажання завжди прийти на допомогу іншим.

Обладнання: предметні малюнки казкових героїв, алгоритм написання сенкану, комп’ютери.

Тип уроку: закріплення знань, урок - казка

Хід уроку:

І. Організація класу

Пролунав уже дзвінок
Всіх покликав на урок.
Будем гарно працювати,

Щоб мову рідну добре знати.

Повторення правил з техніки безпеки.

Наш урок української мови ми проведемо в комп’ютерному класі, так давайте пригадаємо правила поведінки і безпеки в цьому кабінеті. (Діти за допомогою вчителя розповідають правила з техніки безпеки).

- Сьогодні у нас незвичайний урок, а урок - казка. Ми завітаємо у гості до героїв улюблених мультфільмів та казок.

- Але що це? (йде дощ)

- Нас супроводжувати буде герой одного із мультфільмів, який народився з дощу. Хто це? (Капітошка)

- Який у нього настрій?

Я бажаю вам протягом уроку мати хороший настрій, гарно працювати та отримати чудові оцінки.

- Тому девізом на урок ми візьмемо такі слова:

«Думати швидко,
Виконувати чітко,
Творчо працювати,
Каліграфічно писати.»

ІІ. Актуалізація опорних знань

- А перед тим, як розпочати нашу подорож Капітошка пропонує вам мовну розминку, а саме інтерактивну вправу «Мозкова атака».

1. «Мозкова атака»

- З чого складається наше мовлення?

- Які ви знаєте речення за метою висловлювання?

- З чого складається речення?

- На що можемо поділити слова?

- Який склад називається наголошеним?

- Який звук називається наголошеним?

- Як називаються склади на які не падає наголос?

- Як перевірити написання слів з ненаголошеними звуками[е ], [ и ].

- Що ж із цим завданням ви справились. Розпочнемо нашу подорож.

Подорожувати будемо на рідній хмаринці Капітошки.

- А ось і перший будиночок. Але ми не можемо ввійти, бо щоб отримати дозвіл відчинити двері, ми маємо виконати бажання господаря і провести

 2. Каліграфічна хвилинка.

Написання букв та буквосполучень (написання в повітрі, у зошиті)

В ід мі де ед

- Які з'єднання у буквосполучень?

- Назвіть склади, які ми записали. Введіть ці склади у слова.

- Ось ми і відчиняємо двері, а перед нами господар дому. Хто це? (Ведмідь)

- Що цікавого у слові Ведмідь? (це словникове слово)

- Як ми будемо писати Ведмідь чи Видмідь?

- Запишіть у зошити слово Ведмідь правильно, з буквою е.

3. Складання «сенкана».

- Наш Ведмедик у школі чув цікаве слово «сенкан», але не знає що воно означає. Скажіть що це таке? (відповіді)

- Складіть сенкан із нашим словниковим словом. (на дошці алгоритм складання сенкана)

- Ведмедик дякує вам за допомогу.

ІІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.

- Сьогодні на уроці ми закріпимо наше знання про правопис слів з ненаголошеними звуками[е], [ и] і виконаємо дуже багато цікавих вправ. А ми продовжуємо подорожувати із Капітошкою. І він запрошує вас у гості до свого хорошого друга.

ІV. Робота над темою уроку

- А ось і будиночок друга Капітошки. Але і тут нас чекає завдання - пропуск.

1. Дистанційний диктант

(одна дитина на дошці записує слова, всі інші в зошитах)

Земля, глибокий, весна, дерево, диван, телевізор. ( Колективна перевірка)

- Написання всіх слів ви змогли перевірити за правилом? Які це слова? Як же бути? ( перевірити за словником)

- Отже ми прийшли у гості до Незнайки (малюнок)

Фізкультхвилинка.

Хто ж там, хто вже так стомився?

І наліво нахилився.

Треба дружно всім нам встати

Фізкультпаузу почати.

Руки вгору, руки вниз,

Вгору трошки подивись.

Руки склали, як вітряк

І покрутимося так.

Вище руки підійміть

І спокійно опустіть.

Будемо дружно ми сідати

І до праці приступати.

V. Робота за комп'ютером. Програма "Незнайко на містку".

Мета програми — закріплення в ігровій формі правил правопису, вивчених дітьми на уроках української мови, а також ознайомлення з написанням складних слів.

1. Інструктаж - пам’ятка вчителя « Як ввімкнути комп’ютер» і програму «Сходинки до інформатики».

2.Інструктаж по виконанню завдання

- Ми повинні допомогти Незнайкові перейти на інший берег,а для цього треба полагодити місток, обравши потрібну колоду. Визнач лівою кнопкою миші, яку з двох літер треба вставити у слово. Якщо ти виконаєш завдання правильно, то допоможеш Незнайкові перейти на інший берег річки, якщо помилишся Незнайко впаде з містка. Зверніть увагу на те, що в деяких словах можуть бути відсутні дві літери — тоді Незнайко зупиниться на містку двічі, біля кожного пропуску.

3. Самостійна робота учнів за програмою

4. Інструктаж - пам’ятка « Як правильно закрити програму і вимкнути комп’ютер»

5. Релаксація.

- Швидко покліпати очима, закрити їх і посидіти спокійно, повільно рахувати

до 5. Повторити 4-5 разів.

- Витягнути праву руку вперед. Слідкувати очима, не повертаючи голови, за повільним рухом вказівного пальця витягнутої руки ліворуч і праворуч, вгору та вниз. Повторити 4-5 разів.

VІ. Робота за підручником

1. Коментоване письмо за вправою 160.

- Ми з вами прибуваємо до наступного будиночка.

- Подивіться, тут навіть написано, хто в ньому живе.(Кулубок)

- Ви здогадалися хто це? А як ви вважаєте чи правильно написано його ім'я? Як правильно?

- Від якого слова походить назва цього казкового героя? (коло, і він круглий)

- На який склад падає наголос у слові Колобок? (на останній, третій)

- Давайте навчимо Колобка правильно записувати слова і ставити наголоси у них.

І. Підсумок уроку

- Діти, скажіть будь ласка, до кого ми ходили в гості? З ким ми подорожували?

- Наші герої залишають нам послання і я пропоную вам його прочитати.(З пропусками букв)

Б..ЖА..МО У..ПІХ..В У Н..В..АННІ!

Гра «Мікрофон»

- Що цікавого дізналися на уроці?

- Мені сподобалося…

- Я дізнався багато цікавого …

- Як треба перевіряти ненаголошені голосні звуки?

- А якщо підібрати споріднене слово з наголосом на потрібному складі неможливо, що тоді робити?

ІІ. Домашнє завдання з поясненням

Вправа 161, запитання і завдання для повторення на с. 69.

4

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Урок-казка на тему: Ненаголошені [е], [и] в коренях слів.
  • Додано
    22.02.2018
  • Розділ
    Українська мова
  • Клас
    2 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    8088
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    NI292749
  • Вподобань
    0
Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь