Конспект уроку з української літератури для 7 класу"Неймовірні пригоди Івана Сили". Зміст повісті, головні проблеми. Робота з текстом

Опис документу:
Продовження роботи над повістю Олександра Гавроша "Неймовірні пригоди Івана Сили". Розвиток інтересу до читання, уміння висловлювати думки про твір літератури. Удосконалення навичок правильного мовлення під час переказу тексту. Виховування найкращих людських моральних якостей.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. "Неймовірні пригоди Івана Сили". Зміст повісті, головні проблеми. Робота з текстом

Мета:

  • продовжувати роботу над повістю Олександра Гавроша "Неймовірні при-годи Івана Сили";

  • розвивати інтерес до читання, уміння висловлювати думки про твір літе-ратури;

  • удосконалювати навички правильного мовлення під час переказу тексту;

  • виховувати найкращі людські моральні якості.

Обладнання: текст повісті, ілюстрації до твору, комп'ютерне обладнання, пре-зентація.

Тип уроку: комбінований урок засвоєння нових знань.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

- Сьогоднішній урок розпочнемо словами вірша Лесі Вознюк "Хочу в цирк"

1. Леся Вознюк ."Хочу в цирк"

Хочу в цирк, бо там дива,
справжня казка ожива.
Хитрі фокуси, малята,
намагаюсь розгадати.
Ось під куполом вгорі
на потіху дітворі
виступають акробати.
Хочу з ними політати.
На арені — силачі.
У них гирі — за м’ячі.
Ними бавляться охоче.
Також спробувати хочу.
Чи з жонглером по канату
мрію рушити завзято.
Та зізнатися боюся,
бо не візьме в цирк матуся.

2. Запитання

- Про що йдеться мова у вірші?

- Чи полюбляєте ви цирк?

- Що найбільше вас приваблює у виступах циркачів?

3. Метод "Асоціативний кущ" до слова "цирк"

(Акробати, жонглери, дресирувальники, клоуни, силачі, фокусники)

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Слово вчителя

- Пізніше ми повернемося до цього, а поки що...

- Повість, з якою ми почали знайомитись минулого уроку, розповідає нам про українського силача, який несправедливо був забутий нащадками. Олександр Гаврош дає нам можливість зануритись в історію становлення Івана Сили як осо-бистості.

2. Прийом "Асоціації на дошці". Поняття

Опис прийому

Учитель вертикально на доці записує основне поняття, яке мають опра-цювати учні. Далі він просить учнів назвати ознаки цього поняття або асоціації, яке воно у них викликає. Обов'язковою умовою є те, щоб слова мали спільні з основними поняттями літери.

П - прозовий твір

О - обсяг твору великий

В - велика кількість другорядних персонажів

І - історія життя

С - сюжет розгорнутий

вагома роль голосу авТора

Ь

ІV. Оголошення теми й мети уроку

V. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу

- Ми недарма згадали про цирк

1. «Пригоди Івана Сили» ─ звичайна історія про хлопця із незвичайними здіб-ностями, який опиняється в типовій ситуації людини, що приїхала підкорити сто-лицю, а підкорила майже весь світ. Навіть не віриться, що автор переказує реальні події із життя відомого уродженця селища Білки, найсильнішої людини ХХ сто-ліття. До реальних героїв ─ Івана Фірцака, його дружини ─ повітряної гімнастки, чемпіона-суперважковаговика Джона Джексона, королеви Британії  Олександр додав кумедних вигаданих персонажів: слідчого агента Фіксу, обірванця Міху Голого. Автор так майстерно промалював портрети й характери своїх героїв, що не знаючи справжньої історії українського богатиря, ніколи не здогадаєшся, на кому саме відігралася авторська фантазія.

2. Композиція твору

- Категорія - реалізм

Вік основної аудиторії - 10-15 років

Жанр - пригоди, історія

Твір має цікаву будову:

1. Пісенька Веселого Цирку.

2. Передмова, Яку Обов'язково Слід Прочитати.

3. Сорок три розділи пригод головного героя та його друзів і ворогів.

4. Історична Довідка.

3. Робота з текстом. Прийом "Ланцюжок"

Опис прийому

Учні читають текст. Потім кожен по черзі має поставити запитання до тексту і водночас дати відповідь одним словом на поставлене йому запитання. Виграє той, хто поставить найцікавіше запитання і дасть найвдалішу відповідь. Перше за-питання ставить учитель. Потім перший учень відповідає на питання і пропонує запитання другому учневі, другий відповідає та ставить питання третьому тощо.

4. Фізкульхвилинка "Руки-ноги"

Коли вчитель плескає у долоні один раз, клас піднімає руки, два рази - учні підіймаються. Якщо руки вже підняті, то, коли ведучий плескає один раз, їх треба опустити. Ця вправа дуже ефективна, концентрує увагу, з нею справляється той, хто здатний чітко підкорятися командам і не повторювати рухи сусідів, які мо-жуть бути неправильними.

5. Проблематика твору

- Які ж проблеми порушує автор у повісті?

(Проблеми добра і зла, дружби, боротьби із зажерливістю та брехливістю)

"Неймовірні пригоди Івана Сили" - казка про життя реальної людини. Автор "Неймовірних пригод Івана Сили" Олександр Гаврош наполягає на тому, що цей твір - дитяча казка.

"Неймовірні пригоди Івана Сили", пропри казкову форму, - твір про реальне життя, у якому поряд із благородством існує зажерливість і брехливість. О.Гавриш відтворив історію незаслужено забутого українського силача, але все-таки це художній твір, а тому в ньому діють придумані автором герої.

VІ. Закріплення знань, умінь та навичок

Прийом "Вузька спеціалізація"

Опис прийому

Учні на основі прочитаного тексту повісті отримують завдання переказати його з точки зору людини певної спеціалізації (спортивного тренера, директора цирку, агента поліції).

VІІ. Підсумок уроку. Оцінювання.

Прийом "Незакінчене речення"

- Я б запитав автора про...

- Я б хотів (не хотів) бути на місці...

VІІІ. Пояснення домашнього завдання

1. Читати розділи 21-35 повісті.

2. 1-2-й рівень. Скласти характеристику Івана Сили (усно).

3. 3-й рівень. Повідомлення про Василя Вірастюка та братів Кличко.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток ключових компетентностей педагога Нової української школи в умовах безперервної освіти»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
30 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись