Конспект уроку з української літератури для 6 класу

Українська література

Для кого: 6 Клас

02.02.2019

2405

40

0

Опис документу:
• поведінку героїв, їхні вчинки, моральний вибір у різних життєвих ситуаціях; навчальна: продовжувати роботу над твором Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки», навчати знаходити в тексті елементи комічного, аналізувати
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Мрія і дійсність у повісті В. Нестайка «Тореадори Васюківки»

Мета:

  • навчальна: продовжувати роботу над твором Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки», навчати знаходити в тексті елементи комічного, аналізувати поведінку героїв, їхні вчинки, моральний вибір у різних життєвих ситуаціях;

  • розвивальна: удосконалювати вміння виразно читати й коментувати найцікавіші епізоди тексту, аналізувати зв'язок пригодницького й звичайного, комічного й нейтрального;

  • виховна: формувати активну життєву позицію, уміння толерантно й аргументовано доводити свою думку, відстоювати власну точку зору.

  • ПЕРЕБІГ УРОКУ

  • І. Організаційний момент

    ІІ. Оголошення теми й мети заняття

    ІІІ. Перевірка домашнього завдання

    ІV. Сприйняття й засвоєння учнями нового навчального матеріалу. Асоціативний диктант
    1. Бердичев (місто, де народився В. Нестайко). 2. 1930 (рік народження письменника). 3. Жанр повісті«Тореадори з Васюківки (пригодницька повість). 4. Ява (Іван Рень, один із головних героїв повісті «Тореадори з Васюківки»). 5. Контрибуція (корова).

    Кросворд
    1. Ким були Ява та Павлуша? (Романтиками)
    2. Що намагалися побудувати, а потім засипали землею хлопці? (Метро)
    3. Прізвище головного героя твору. (Завгородній)
    4. Прізвище головного героя твору. (Рень)
    5. Кличка пятипудової льохи. (Манюня)
    6. Куди любив гокати Павло? (Колодязь)
    7. Де хлопці знайшли «єдиний порятунок»? (Ставок)
    8. Дід Івана Реня. (Варава)
    9. Рід занять діда Варави. (Мисливець)

Бесіда з учнями
1. Як ви гадаєте, чому хлопці бажали прославитися? Про яку рису характеру це свідчить? 2. Чи були хлопці сміливими насправді? Як про це оповідає автор? 3. Що сталося із Собакевичем? Які риси характеру виявили хлопці цього разу? 4. Розкажіть, у чому полягала суть гри у фараонів. 5. Чи був Антончик справжнім другом для Павлуші? Чому ви так уважаєте? 6. Чому Ява допоміг Павлуші? Як це характеризує хлопця? 7. Як повівся Стьопа на баштані? Чому? 8. Як ви гадаєте, Ява та Павлуша — бешкетники чи фантазери? Свою думку аргументуйте. 9. Розкажіть про мандрівку хлопців до міста. Як їм вдалося загубитися? 10. Чому хлопці злякалися міліціонера? 11. Як Павлуші та Яві вдалося розшукати своїх?

Літературна гра «Так чи ні»
1. Хлопці мали «прекрасну й благородну» ідею провести під свинарни-ком метро. (Так2. Манюня провалилася в метро й зіпсувала всю затію. (Так3. Івана Реня всі кликали Явою, бо хлопець хотів поїхати на острів Яву. (Ні4. Контрибуція — це була кличка сестри Яви. (Ні5. Батьки Яви працювали колгоспниками. (Ні6. Під час гри у фараонів, Павлуша обрав ім'я Тутанхамон. (Ні7. Антончик одразу кинув Павлушу, коли з'явився дід Салимон. (Так)

Виразне читання тексту твору
1. Знайдіть та виразно прочитайте епізод, у якому описана спроба хлопців побудувати метро. 2.Знайдіть та виразно прочитайте епізод, у якому описано бій тореадорів із Контрибуцією. 3. Прочитайте виразно уривок, у якому йдеться про те, як хлопці грали у фараона. 4. Чи є прочитані уривки комічними? Завдяки чому авторові вдається викликати посмішку?

Робота з таблицею

Епізод

Засоби творення комічного

«Побудова метро»

«Бій тореадорів із Контрибуцією»

«Гра у фараона»

«Мандрівка хлопців до міста»


Складання плану
Виконайте завдання на с. 157.

V. Підсумок уроку

VI. Домашнє завдання
Продовжити заповнення таблиці, вносячи до неї інші епізоди з повісті.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.