Конспект уроку з трудового навчання "Виготовлення об’ємних виробів технікою оригамі. "

Трудове навчання

Для кого: 3 Клас

09.04.2020

1639

70

0

Опис документу:
Слово оригамі — японського походження, і складається з двох слів: ори — складати і гамі — папір. Це засіб створення і конструювання з паперового квадрата, круга, прямокутника різноманітних виробів, іграшок і аплікацій.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Дата:

Урок №

Клас:3

Тема: Виготовлення об’ємних виробів технікою оригамі.

Мета: ознайомити учнів з технікою оригамі; навчити виготовляти учнів краба з використанням техніки оригамі; навчити складати папір за схемою; розвивати навички роботи з папером, дрібну мо­торику рук; виховувати позитивні емоції й почуття у процесі пізнавальної діяльності.

Обладнання: кольоровий папір (бажано — з обох сторін), ножиці, простий олівець, клей, зразки композицій.

Хід уроку

I. Організаційний момент

1. Привітання

Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи швидше в клас!

Біля парти станемо чемно —

Плине час хай недаремно.

2. Перевірка готовності до уроку

3. Упорядкування робочих місць

II. Вивчення нового матеріалу

1. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні на уроці ми згадаємо, що таке оригамі, та будемо працювати, використовуючи цю техніку.

. Розповідь учителя

— Слово оригамі — японського походження, і складається з двох слів: ори — складати і гамі — папір. Це засіб створення і конструювання з паперового квадрата, круга, прямокутника різноманітних виробів, іграшок і аплікацій.

Мультимедійна презентація

— Для складання оригамі використовуються малюнки та схеми.

Пропоную згадати умовні позначення, які найчастіше використовуються на цих схемах. (Малюнки — на дошці або на екрані.)

Добре, дітки, ви готові

Розпочати тему нову?

Орігамі допоможе

Нам зробити краба схоже!

Краб — тварина не проста:

Він без крил і без хвоста.

Але він таланти має:

Довгу відстань подолає,

Із піску або каміння

Зробить сам собі хатину.

Як нападе хтось на краба,

Він позве на поміч брата,

Разом стане їх багато,

Зможуть ворога здолати.

А тепер, шановні діти,

Подивіться як зробити

Краба із листка паперу.

Зараз я роздам вам схему.

(На кожну парту роздається роздруківка схеми «Краб - орігамі». При потребі можна нагадати учням про основні умовні позначення на схемі.

Виконання роботи

(Спочатку проводиться фізкультхвилинка, де діти виконують рухи руками, уявляючи себе на місці крабів. Музика — «Русалочка»)

Щоб урок проходив стрімко, проведем фізкультхвилинку:

Уяви, що ти — це краб.

Вміє краб робити так (рухи кистю руки, складеної у формі клешні)

Уяви, що ти — це краб.

Вміє краб робити так (рухи руками з зігнутого ліктях положення до положення випрямлених рук над головою)

Уяви, що ти — це краб.

Вміє краб робити так (тупотіння стоячи на місці з одночасними швидкими нахилами тулуба в ліву та праву сторони. Ноги на ширині плечей, руки підняті до верху і зігнуті в ліктях)

Дітки, досить розминатись,

Нам пора попрацювати!

Краб сьогодні наша тема,

Попрацюємо по схемі,

Краба будемо складати

Із паперу поетапно.

(За допомогою схеми з підручника та в супроводі вказівок вчителя учні починають складати краба. Найкращі роботи можна по завершенні показати на клас або передаємо гостям уроку для

ознайомлення).

І. Аналіз робіт вчителем.

ІІ. Повторення закріпленого.

Дітки, хочете пограти?

Почнемо «Веселі старти»!

Зліва, справа — кожна парта

Це один з двох варіантів.

Гру почнуть на задніх партах:

Ви по черзі, поетапно

Краба будете складати

І вперед передавати.

Кожна парта — це етап,

Врешті має вийти краб!

Та команда переможе,

Котра краба швидше зробить!

Дітки, всі ви гарно грали,

І чудових крабів склали.

Відпочити треба всім.

Розповідь про краба

Вчитель. Червоні краби рідко виходять з домівок вдень. І майже ніколи не відходять далеко від рідної місцини. Але один раз на рік ці тварини масово мігрують. Це одна з найчисельніших міграцій у світі тварин. Краби можуть долати відстань до 1 кілометру на день, а подорож загалом триває не менше тижня. Особливо, якщо краби обрали не вірний шлях! Куди і навіщо вони йдуть? Відповідь проста: до Карибського моря. Хоча це й наземні краби, все ж їм потрібна вода для однієї цілі — розмноження. Кожен краб має при собі купу яєць, які потрібно обережно скинути в морську воду. Коли яйця опиняються у воді, краб вважає завдання виконаним і згодом повертається на сушу щоб продовжити звичайне життя!

Діти, я пропоную вам в знак дружби до крабів зібрати ваші сьогоднішні роботи і причепити їх на дошку. (Діти по черзі чіпляють фігурки на завчасно заготовані місця на дошці. В результаті повинен вийти великий краб, складений з маленьких фігурок).

Підсумок уроку

Швидко промайнув урок,

Скоро пролуна дзвінок,

Та зробили ми чимало,

І нового стільки взнали!

Ось на дошці гарний краб,

Дружби і завзяття знак,

Ви зробили його разом,

Учні третього класу!

Дякую вам за плодотворну працю.

Додаток до уроку № 1

Додаток до уроку № 2

Історія оригамі

Історія виникнення оригамі нерозривно пов’язана з появою в Японії па­перу. Незважаючи на сувору заборону вивезення технології виготовлення паперу із Китаю, де він був винайдений, у VІІ ст. кочовий буддійський монах Дан-Хо, про якого сучасники говорили, що він вміє робити «папір і туш», дістався Японії і передав таємницю виготовлення паперу. Як стверджують «Японські хроніки», це відбулося у 610 р. нашого століття.

Оригамі в Японії бере свій початок від періоду Хейан (ІX–XІІ ст.). У той час папір, виготовлений вручну, був дорогим і дуже цінним матеріалом, ви­користовували його лише в особливих випадках. Але, незважаючи на те, що папір був винайдений у Китаї, а не в Японії, саме остання і стала батьків­щиною мистецтва складання з паперу — оригамі.

Вироби зі складеного паперу слугували переважно предметами релігій­ного культу, наприклад, коробочки санбо, що до них укладали шматочки риби й овочів, підносилися як жертвоприношення у храмах.

У періоди Камакура (XІІІ–XІV ст.) і Муроматі (XІV–XVІ ст.) оригамі ви­йшло за межі храмів. Аристократи, монахи, представлені при дворі, і при­дворні імператорського двору мали вміти складати оригамі.

Так, записки складалися у вигляді метеликів, журавлів, квітів тощо. Вони були символом дружби або доброго побажання. Уміння складати фігурки ори­гамі стало ознакою доброї освіти і вишуканих манер. Поступово оригамі з це­ремоніального мистецтва перетворилося на цікаве дозвілля.

А в XVІІІ ст. були винайдені традиційні нині фігурки (тварини, риби). Тоді ж стародавній символ — журавель — перетворився на одну з найвідоміших фі­гурок оригамі. Паперовий журавлик став побажанням щастя і довголіття, сво­єрідним символом Країни сонця, що сходить.

У другій половині XІX ст. і європейці також ознайомилися з класичними фігурками оригамі, хоча деякі із них, виконані в техніці оригамі, були винай­дені незалежно від японців у Іспанії.

Справжня революція в оригамі належить до періоду закінчення Другої сві­тової війни. Цьому, безумовно, сприяв всесвітньовідомий майстер оригамі — Акіра Йошизава, що відіграв у історії оригамі провідну роль. Він не лише ви­найшов сотні нових фігур, не лише довів, що мистецтво оригамі може бути авторським, а й посприяв найширшому розповсюдженню оригамі, створив систему нескладних умовних знаків.

Додаток до уроку № 3

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.