+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Інформатика
  • Конспект уроку з теми: "Алгоритми з повторенням. Базова алгоритмічна структура повторення. Складання та виконання алгоритмів з повторенням у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів", 7 клас

Конспект уроку з теми: "Алгоритми з повторенням. Базова алгоритмічна структура повторення. Складання та виконання алгоритмів з повторенням у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів", 7 клас

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Алгоритми з повторенням. Базова алгоритмічна структура повторення. Складання та виконання алгоритмів з повторенням у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів.

Мета:

  • навчальна: ознайомити з алгоритмічною структурою повторення, навчити складати та виконувати алгоритми з повтореннями,у визначеному навчальному середовищі

  • розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, критичності думки, пам’яті, уваги, спостережливості;

  • виховна: виховувати повагу до думки іншого; уміння співпрацювати в колективі.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: Scratch.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання

  • перевірка присутніх

  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.

Учні показують, як вони побудували своє родове дерево.

Дайте відповіді на запитання:

  1. Що таке алгоритм? Назвіть кілька відомих вам алгоритмів.

  2. Які явища природи, події у вашому житті неодноразово повторюються?

  3. Пригадайте правило, яке передбачає послідовність дій, що повинні повторитися кілька разів.

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності

— Розгляньмо систему команд для пральної машини: заповнити контейнер з білизною водою вибраної температури, додати до води порцію мийного засобу, увімкнути повороти барабана, прати білизну відповідно до вибраного режиму (часу) прання, змінити воду, додати до води ополіскувач, виполоскати білизну, викрутити, злити воду, зупинити повороти барабана. Чи можна змінити запропонований порядок дій, щоб отримати випрану білизну? Назвіть власні приклади з життя, коли порядок виконання дій є важливим для отримання результату.

IV. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

У природі можна спостерігати процеси, які багаторазово повторюються. Так, наприклад, кожного дня Сонце сходить над горизонтом і заходить за горизонт. Кожного місяця можна бачити на небосхилі одне й те саме змінення фаз Місяця. Кожного року Сонце проходить через одні й ті самі сузір'я - сузір'я Зодіаку.

Процеси, які повторюються, називаються циклічними.

В алгоритмах розв'язування багатьох задач потрібно виконати одну або кілька команд більше ніж один раз. Для цього такі алгоритми мають містити команди, які визначатимуть, які команди повинні виконатися неодноразово і скільки саме разів.

Розглянемо таку задачу.

Задача. У дворі є порожні діжка і відро ємністю 50 л і 10 л відповідно та колодязь. Потрібно наповнити діжку водою.

Очевидно, для розв'язування цієї задачі потрібно виконати такий алгоритм:

  1. Узяти відро.

  2. Повторити 6 разів.

    1. Підійти до колодязя.

    2. Набрати з колодязя повне відро води

    3. Підійти з повним відром до діжки.

    4. Вилити воду з відра в діжку.

  3. Поставити відро.

Фрагмент алгоритму, у якому одна або кілька команд можуть виконуватися більше ніж один раз, називається циклом. Алгоритм, який містить цикл, називається алгоритмом із циклом, або алгоритмом з повторенням.

У середовищі Scratch також можна складати алгоритми із циклами. Для цього в системі команд виконавців є спеціальні команди. Зокрема, для організації в алгоритмі циклу з лічильником можна використати команду яка розміщена в групі Керувати. Її вибір приводить до виконання вказану кількість разів команд, які містяться всередині цього блока. Зрозуміло, що кількість повторень можна змінювати.

Наприклад, виконавши наведений алгоритм, що містить цикл. Рудий кіт намалює орнамент.

Тіло циклу запропонованого алгоритму містить команди малювання квадрата і повороту виконавця на кут 600. Повторюватиметься це тіло циклу 6 разів. Тому отриманий орнамент складається із шести квадратів, кожний наступний з яких повернуто відносно попереднього на кут 600.

V. Фізкультхвилинка

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання. Робота за комп’ютером (ст.. 56-57)

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

  2. Інструктаж учителя.

  3. Практична робота за комп’ютерами.

  4. Вправи для очей.

  1. Запустіть програму Scratch.

  2. Розмістіть Рудого кота в середині сцени.

  3. Розмістіть в області скриптів алгоритм, наведений на малюнку 3.1.

  4. Виконайте алгоритм.

  5. Змініть значення в командах, щоб отримати інші орнаменти:

    1. Установіть кількість повторень зовнішнього циклу 30, кут повороту 12 градусів.

    2. Виконайте змінений алгоритм.

    3. Установіть кількість повторень зовнішнього циклу 60, кут повороту 6 градусів.

    4. Виконайте змінений алгоритм.

    5. Отримайте різні орнаменти, змінюючи кількість повторень зовнішнього циклу та кутів повороту.

    6. Збережіть створений проект у власній папці.

  6. Розмістіть в області скриптів алгоритм наведений на малюнку 3.11

  7. Проаналізуйте, чим цей алгоритм відрізняється від попередніх.

  8. Виконайте алгоритм.

  9. Отримайте кілька інших орнаментів, змінивши в останньому алгоритмі кількість повторень зовнішнього циклу, кількість кроків і кут повороту в двох останніх командах зовнішнього циклу.

  10. Проаналізуйте отриманні зображення.

  11. Збережіть створений проект у власній папці.

  12. Розмістіть в області скриптів алгоритм, наведений на малюнку 3.12.

  13. Проаналізуйте, для чого призначена кожна з команд алгоритму, і передбачте, що намалює виконавець у результаті виконання цього алгоритму.

  14. Виконайте алгоритм. Проаналізуйте отримане зображення.

  15. Збережіть створений проект у власній папці.

VIІ. Підсумки уроку

Рефлексія

Закінчіть речення:

  • Я навчився…

  • Я дізнався…

  • Я вмію…

VІІI. Домашнє завдання

Проаналізувати: § 3.1, ст. 65-72, ст. 58 №№1, 2*, 3

ІХ Оцінювання роботи учнів

Циклічні процеси

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

  2. Інструктаж учителя.

  3. Практична робота за комп’ютерами.

  4. Вправи для очей.

Практичне завдання. Робота за комп’ютером (ст.. 56-57)

  1. Запустіть програму Scratch.

  2. Розмістіть Рудого кота в середині сцени.

  3. Розмістіть в області скриптів алгоритм, наведений на малюнку 3.1.

  4. Виконайте алгоритм.

  5. Змініть значення в командах, щоб отримати інші орнаменти:

    1. Установіть кількість повторень зовнішнього циклу 30, кут повороту 12 градусів.

    2. Виконайте змінений алгоритм.

    3. Установіть кількість повторень зовнішнього циклу 60, кут повороту 6 градусів.

    4. Виконайте змінений алгоритм.

    5. Отримайте різні орнаменти, змінюючи кількість повторень зовнішнього циклу та кутів повороту.

    6. Збережіть створений проект у власній папці.

  6. Розмістіть в області скриптів алгоритм наведений на малюнку 3.11

  7. Проаналізуйте, чим цей алгоритм відрізняється від попередніх.

  8. Виконайте алгоритм.

  9. Отримайте кілька інших орнаментів, змінивши в останньому алгоритмі кількість повторень зовнішнього циклу, кількість кроків і кут повороту в двох останніх командах зовнішнього циклу.

  10. Проаналізуйте отриманні зображення.

  11. Збережіть створений проект у власній папці.

  12. Розмістіть в області скриптів алгоритм, наведений на малюнку 3.12.

  13. Проаналізуйте, для чого призначена кожна з команд алгоритму, і передбачте, що намалює виконавець у результаті виконання цього алгоритму.

  14. Виконайте алгоритм. Проаналізуйте отримане зображення.

  15. Збережіть створений проект у власній папці.

Додаткове завдання:

Опис документу:
Конспект уроку з теми: "Алгоритми з повторенням. Базова алгоритмічна структура повторення. Складання та виконання алгоритмів з повторенням у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів", 7 клас

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Географічні задачі»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Переглянути запис
2 академічні години
Схожі матеріали