Конспект уроку з природознавства у 3 класі на тему"Вода має бути чистою".

Опис документу:
Мета:формувати уявлення про значення води в природі,цінність її для життя людей,про шляхи забруднення,про участь учнів в охороні та збереженні води; вчити робити висновки,узагальнення,доводити власну думку;розвивати спостережливість,зв’язне мовлення,критичне мислення;виховувати прагнення берегти природу,зокрема воду.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 3

Тема. Вода має бути чистою

Мета:формувати уявлення про значення води в природі,цінність її для життя людей,про шляхи забруднення,про участь учнів в охороні та збереженні води; вчити робити висновки,узагальнення,доводити власну думку;розвивати спостережливість,зв’язне мовлення,критичне мислення;виховувати прагнення берегти природу,зокрема воду.

Обладнання: модель Землі,матеріали для створення колажу.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Методи і прийоми: «Мозаїка», «Взаємні запитання», «Мікрофон».

Хід уроку

І.Актуалізація (виклик).

1.Створення емоційного настрою на урок.

Пролунав дзвінок веселий,

Всіх покликав на урок.

Щезли втома,лінь,розмови,

Починається урок.

2. Хвилинка спостережень.

- Яке сьогодні небо?

- Чи були зранку опади?

- Якою є температура повітря?

- Порівняйте сьогоднішню погоду з погодою попереднього тижня. Що ви помітили?

3. Перевірка домашніх міркувань на тему: «Чи можливе життя на Землі без води».

- На минулому уроці я запропонувала замислитися вам над тим,чи можливе життя на Землі без води.

- Хто бажає висловити свої міркування?

( Я вважаю,що життя без води неможливе. Без води людина не проживе й п’яти днів. Рослини і тварини також не можуть обійтися без води. Океани і моря дають нам кисень,яким ми дихаємо. Без води на Землі все живе загине. Якщо пересохнуть водойми ,то наша планета стане схожою на пустелю.)

4.Повідомлення теми уроку.

Без води життя неможливе. Кожна її крапля є дорогоцінним даром природи. Подивіться, ось так виглядає наша планета з космосу. Недарма її називають «блакитною». Бо майже три чверті її поверхні вкрито океанами і морями. Але хоч і багато води на нашій планеті,та є проблема з прісною водою. В Україні ця проблема вже виникла на Харківщині,Донбасі,в Криму. То про що буде йти мова на нашому уроці? (Про охорону та збереження води).

Тема уроку: «Вода має бути чистою».

5. Вправа «Очікування».

Запишіть свої очікування від уроку на корабликах.

Я очікую,що ми разом з вами з'ясуємо чому на Землі все менше стає чистої води,як зберегти її від забруднення.

ІІ. Усвідомлення нового.

Для того,щоб дати відповіді на поставлені запитання і дійти спільної думки,попрацюємо з підручником.

1.Робота з текстом «Вода має бути чистою». Метод «Мозаїка».

Учні об’єднуються у групи. Кожна група опрацьовує частину тексту і готується донести її зміст товаришам іншої групи.

1гр. – І і ІІ абзац. 2гр. – ІІІ,ІV, V – абзац. 3гр.VІ абзац.

2.Фізкультхвилинка.

Рак прокинувся раненько,

Потягнувсь собі добренько,

Черевички взув гарненькі

І без мами,і без тата

Сам пішов кудись гуляти.

Мимо рибка пропливала.

Вона рака не впізнала.

Рак розсердився,роззувся

І додому повернувся.

ІІІ. Рефлексія.

  1. Вправа «Взаємні запитання»

Орієнтовні запитання

І частина

  • З яких причин забруднюється вода?

  • Чим небезпечна брудна вода?

Висновок. Забруднена вода – небезпечна для живого організму.

Брудна вода – мертва вода.

  • Що таке « жива» і « мертва» вода?

Пошукова робота.

Над пошуковою роботою працювали наші дослідники.

  • Через безліч казок та переказів різних народів і часів пройшла легенда про «живу» воду. Вона зцілювала рани,оживляла мертвих,надавала сміливості та стократно збільшувала сили.

  • Мертвою водою заповнені ріки,озера,моря,що отруєні відходами промисловості та іншої діяльності людини.

ІІ частина

  • Як люди запобігають забрудненню води в природі?

  • Хто допомагає дорослим оберігати водойми?

  • Чи можна кидати у водойми сторонні предмети?

  • Довідкове бюро

  • Вода на Землі проходить через велику кількість фільтрів – земну кору,атмосферу,біосферу. Але людство весь час задавалося питанням,чи можна штучно очистити воду. Було винайдено безліч способів. Ось деякі з них:

  • російські землепрохідники в тундрі болотну воду очищали листям горобини. Від них зникав присмак болотної воді і бактерії повністю гинули;

  • біля криниць обов’язково садили дуб;

  • відомий спосіб очищення сріблом. Таку воду називають «живою»;

Сталева консервна банка лежить на дні до 50 років,алюмінієва- до 500 років,поліетиленова плівка – 200років.

ІІІ частина

  • Яка вода потрібна людям?

  • Чи можна пити морську,річкову воду?

  • Як ви розумієте вислів: «Закрутити міцніше кран,щоб не витік океан»?

2.Робота в групах.

1гр.Виготовити колаж «Підводний світ»

Проаналізувати предмети,яких не повинно бути у чистих водоймах.

2гр.Скласти « Пам'ятку природоохоронця»

(Любий друже! Не обійди стороною кожну забуту людьми криничку,занедбане джерельце. Зроби так,щоб люди могли пити холодну водичку і дякувати кожній криничці,кожному джерельцю й добрим людським рукам,що зуміли зберегти незабутнє маленьке джерельце…)

3гр.Виконати тестові завдання.

1.Під час екскурсії ти натрапив на замулене джерело. Що ти зробиш?

А) нап’юся води і піду;

Б)розчищу від мулу;

В)обкладу камінням;

Г)знайду інше джерело.

2.На Землі багато води,але її треба економити. Чому?

А)у природі мало прісної води;

Б)замулюються озера і болота;

В)вода замерзає;

Г) вода випаровується.

3.Яких правил треба дотримуватися,щоб вода у водоймах була чистою?

А) не розчищати водойми;

Б)не скидати сміття і відходи у водойми;

В)будувати очисні споруди;

Г)висаджувати рослини на берегах водойм.

- Ви добре виконали поставлені завдання. Сподіваюся,що кожен з вас у майбутньому обов’язково буде їх дотримуватися.

3. Підсумок уроку.

Вправа «Відкритий мікрофон»

  • Закінчіть речення «На сьогоднішньому у році я дізнався…»

  • Чи справдилися ваші очікування від уроку?

  • Хто задоволений своєю роботою?

  • Визначте,хто був на уроці найактивнішим?

  • Яку б пораду дали ви дітям,які ще не досягли певних результатів?

4. Оцінювання.

5.Домашнє завдання.

  • Опрацювати статтю «Вода має бути чистою» с.97-98.

  • З'ясувати,як у нашій місцевості охороняють водойми.

  • Скласти у сну розповідь проте,як ти бережеш воду та як бережуть воду у твоїй сім'ї.

Вчитель. Пам’ятаймо,люди,назавжди

Неможливо жити без води.

Це життя колиска,це дощі,

Це роса і квітка на межі.

Це тумани,ріки і моря,

Джерело у спеку – це життя.

Це кришталь озер і джерела,

Це хмарки у небі,це село

У тополях і вербах над ставком.

Це криниця,квітка під вікном,

Шурхіт хвиль і шторму дикий рев,

Це струмок у травах між дерев,

Зелень трав,веселки кольори,

Памятайте,люди,назавжди.

(З.М.Віденко)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтегрований курс «Мистецтво»: теоретико-прикладний аспект»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.