Конспект уроку з природознавства у 3 класі на тему"Перетворення води. Кругообіг води в природі".

Опис документу:
Мета:формувати уявлення про умови перетворення води з одного стану в інший ,про властивості снігу і льоду,про кругообіг води в природі;формувати вміння застосовувати засвоєні знання в подібній і новій ситуації,виконувати досліди для перевірки передбачуваних властивостей або умов;розвивати вміння аналізувати природні явища,робити висновки,мовлення,критичне мислення;виховувати естетичні почуття,бережливе ставлення до природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 2

Тема. Перетворення води. Кругообіг води в природі.

Мета:формувати уявлення про умови перетворення води з одного стану в інший (з рідкого в газоподібний стан і з газоподібного – в рідкий,з рідкого у твердий стан і з твердого – в рідкий),про властивості снігу і льоду,про кругообіг води в природі;формувати вміння застосовувати засвоєні знання в подібній і новій ситуації,виконувати досліди для перевірки передбачуваних властивостей або умов;розвивати вміння аналізувати природні явища,робити висновки,мовлення,критичне мислення;виховувати естетичні почуття,бережливе ставлення до природи.

Обладнання: таблиця «Кругообіг води в природі»,ілюстрації,обладнання для демонстрації досліду,матеріали для колажу.

Тип уроку:урок засвоєння нових знань.

Методи і прийоми: «Мікрофон», «Передбачення», «Мозкова атака», «Позначки»,дослідницький метод, «Коло ідей», «Кубування», «Незакінчене речення».

Хід уроку

І. Актуалізація знань

1. Хвилинка психонастрою на урок.

Доброго дня вам,мої школярі,

Юні дівчатка і хлопці усі!

Чи до уроку готові?

Настрій робочий берем на урок.

Ось і лунає для нас дзвінок.

2.Фенологічні спостереження.

Вправа «Мікрофон»

1)Яка зараз пора року?

2)Який місяць?

3)Що виможете сказати про стан неба?

4)Яка сьогодні температура повітря?

5)Чи є надворі вітер?

6)Чи спостерігали якісь інші явища?

3. Передбачення теми уроку за загадкою.

Вона прозора,як сльоза,і кольором,мов бірюза,

На все вона спроможна,без неї жить не можна…

Тепер вгадайте,хто вона,ота звичайна рідина? (вода)

4.Повідомлення теми уроку.

5. Вправа «Очікування»

Запишіть свої очікування від уроку на хмаринка,краплинках,сніжинках.

6. Колективне визначення плану дій на уроці.

7.Вправа «Мозкова атака»

Об'єднайтеся у групи (хмаринки,краплинки,сніжинки)

Згадайте все,що відомо вам про воду. Обговоріть у групі. Запишіть свої думки.

Презентація групами своєї роботи.

ІІ Усвідомлення нових знань

  1. Робота з підручником. Прийом «Система позначок»

Прочитайте текст «Перетворення води» с.94.Під час читання ви маєте робити позначки на полях тексту.

«+» - я це знав, «-» - це я не знав, «?» - хочу більше дізнатися.

  • Подумайте над тим,що ви прочитали. Візьміть свої записи про те,що ви думали чи знали.

  • Що,уже відоме вам,було підтверджено?

  • Які погляди не підтвердилися?

  • Яку нову інформацію ви знайшли?

  • Які питання у вас виникли?

  • Який висновок можемо зробити?

  1. Фізкультхвилинка

Пада дощик на доріжки,

Він замочить наші ніжки.

Треба ніжки піднімать,

Над калюжами стрибать!

Ось так,ось так

Над калюжами стрибать!

Дощик скаче,дощик скаче,

Це хмаринка в небі плаче.

Годі,дощику, стрибати,

Діткам треба працювати!

3.Дослідження перетворення води.

Дослід №1(кипіння)

  • Що ви бачите в посудині?

  • Чи є щось спільне між посудиною з водою,яку ми нагріваємо,і тарілкою з льодом?

  • Що ви помітили на тарілці з льодом після того,як вода нагрілася?

  • Де взялися краплини води?

  • Що з ними сталося?

  • Що вам нагадав цей дослід?

Висновок. Водяна пара при охолодженні перетворюється на воду – рідину.

Дослід № 2 ( уявний)

Пригадайте з власного досвіду:

  • Якщо поставити воду в морозильну камеру,що з нею станеться?

  • Якщо занести сніг в тепле приміщення,що станеться з ним?

  • Якщо вода довго кипітиме в чайнику,що з нею станеться?

  • Який висновок ми можемо зробити?

Висновок. Вода може бути в різних станах,переходити з одного в інший за певних умов.

  • Чи важливо це знати? Чи зможемо ми використати свої знання в житті?

  1. Вправа «Коло ідей».

Зосередьте свою увагу!Послухайте,будь ласка, запитання. Через дві хвилини я надам вам слово.

  • Де можна побачити перетворення води в природі? ( Групи дітей по черзі висловлюють свої ідеї. Після того,як будуть вичерпані всі відповіді,ідеї обговорюються і підбиваються підсумки).

  • Як,на вашу думку, називається перетворення води у природі? (кругообігом)

  1. Розповідь за таблицею «Кругообіг води в природі».

  • За таблицею розкажіть,як відбувається кругообіг води в природі.

5.Казка «Подорож краплинки». (підготовлений учень)

- Послухайте казку і скажіть,як називається шлях,який здолала краплинка.

- Високо в небі пропливала біла хмаринка. Сиділи на ній краплинки – сестрички і з цікавістю поглядали на землю. А найцікавіша і найсміливіша зіскочила з хмаринки. Пішов дощик. Чиста і дзвінка краплинка впала на землю і потрапила до підземного струмочка. Та ось струмочок вирвався з- під землі й побіг далі до річки. Злився потічок із річковою водою. Стрімко мандрувала краплинка з річкою до моря. Дорогою до моря вона ставала дедалі важчою. Нарешті море! Краплинку підхопили теплі морські хвилі. Сонечко простягнуло краплинці свій чарівний промінець і запитало: «Хочеш,я оберну тебе на пару і ти знову повернешся до своїх сестричок на небо?» Краплинка зраділа. Вона залишила всі скарби,що зібрала в собі,і легко здійнялася вгору. Там вона знову зустрілася з сестричками краплинками. Тисячі маленьких краплинок зібралися у велику білу хмарину. Ось такий шлях здолала краплинка.

- І як же він називається?

ІІІ. Рефлексія

  1. Робота в групах

Об'єднатися у групи за словами «краплинки», «сніжинки».

1.гр. « Краплинки». Скласти казку про кругообіг води в природі.

Уявіть ,що ви спіймали краплинку,і вона вам підкаже казку.

Казка «Краплинка-веселинка»

Якось увечері пройшов дощ,і одна прозора краплинка потрапила на листочок дерева. Лежить і думає: «Як сумно! Загубила я своїх сестричок – і яка тепер від мене користь?». Настав ранок,з-за дерев піднялося яскраве сонечко…

2.гр. «Сніжинки». Зробити колаж про кругообіг води в природі.

2. «Кубування»

  • Вода в природі.

  • Властивості води.

  • Вода- розчинник.

  • Перетворення води.

  • Кругообіг води.

  • Значення.

  1. Підсумок уроку.

1)Вправа «Незакінчене речення»

  • Перетворення води – рідини на пару – це…

  • Перетворення води з рідкого стану у твердий – це…

  • Перетворення води в природі з одного стану в інший – це…

  • Якими новими словами ми поповнили свій словничок?

  • Чи здійснилися ваші очікування? Якщо так,то прикре пінь на дошці хмарки,крапельки,сніжинки.

  • Що вдалося? Що – ні? Чому?

  • Які труднощі виникли? На якому етапі?

2)Самооцінювання.

3) Домашнє завдання.

      • Опрацювати тексти «Перетворення води», «Кругообіг води в природі» (с.94 – 97).

      • Дати відповіді на поставленні в підручнику запитання.

      • Скласти міркування на тему: «Чи можливе життя на Землі без води».

      • Знайти в різних джерелах інформацію про «живу» і «мертву» воду і різні способи очищення води.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток ключових компетентностей педагога Нової української школи в умовах безперервної освіти»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.