Конспект уроку з природознавства у 3 класі на тему"Гриби в природі".

Опис документу:
Мета уроку ознайомити з особливостями грибів як живих організмів (розмноження,харчування),групами грибів,їх значенням в довкіллі;розвивати мислення,спостережливість,уміння порівнювати,робити висновки; виховувати бажання поповнювати свої знання,потребу бережливого ставлення до природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок з природознавства в 3 класі

Тема. Гриби в природі.

Мета: ознайомити з особливостями грибів як живих організмів (розмноження,харчування),групами грибів,їх значенням в довкіллі;розвивати мислення,спостережливість,уміння порівнювати,робити висновки; виховувати бажання поповнювати свої знання,потребу бережливого ставлення до природи.

Цілі.

Після проведення уроку учні:

знають:ознаки належності грибів до живої природи;групи грибів та їх значення в довкіллі»;

вміють:спостерігати,порівнювати,узагальнювати,робити висновки,висловлювати власну думку.

Обладнання: ілюстрації до теми,таблиця «Їстивні та отруйні гриби»,муляжі грибів.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Методи та прийоми: проблемна бесіда,прийом «Позначки», «Асоціативний кущ»,проблемна бесіда,метод «Два , чотири,всі разом»,вправа «Так» -«Ні», «Кубування».

Хід уроку

І.Етап актуалізації.

1.Відгадування загадки.

В теплий дощик народився,

Парасолькою накрився.

Може б з лісу пострибав,

Як би другу ногу мав. (Гриб)

  • Що ви знаєте про гриби?

  • Кому доводилося збирати гриби?

  • А як називають мисливців за грибами? (Грибники)

2. Вправа «Очікування»

- Сьогодні я вам пропоную стати грибниками і вирушити не тільки за грибами,а і за знаннями з теми «Гриби в природі». Ось уявна грибна галявина (муляжі). Наберімо грибів. Запишіть свої очікування від нашого уроку.

- Подивіться,ви правильно вибрали собі гриб? Чи можна з такого гриба приготувати страву?

- Отже,точних знань ми не маємо.

3. Визначення завдань уроку.

Проблемна бесіда.

  • Отруйних грибів збирати не можна. Яких грибів краще не брати серед їстівних? (відповіді дітей).

  • Значить,гриби ростуть. То до якої природи вони належать?

  • Але змінює і розмір крижана бурулька. То чи можна робити висновок за однією ознакою?

  • Що найперше потрібно з’ясувати? (до якої природи належать гриби)

(на дошці відкриваю запис)

  • Гриби – частина … природи.

  • Що ще потрібно знати вмілим грибникам?

(відкриваю запис)

  • Групи грибів.

  • Серед грибів багато отруйних . Але ж ми з вами говорили,що в природі все взаємопов’язане і відіграє свою роль. Отже і отруйні гриби мають своє значення.

(відкриваю запис)

  • Значення грибів.

  • Кожен із нас повинен охороняти природу. А чи потрібно охороняти гриби?

  • Охорона грибів.

ІІ. Етап осмислення.

1.Прийом «Позначки». Опрацювання тексту підручника «Гриби в природі».

Опрацювати текст підручника «Гриби в природі» і занотувати інформацію в таблиці.

«+» Що я знав?

«-»Чого не знав?

«?»Про що хотів би дізнатися?

  • Де можна знайти відповіді на запитання?

2. Робота в групах.

  • 1.Встановити пропущене слово в реченні. Довести свою думку.

  • 2.Закінчити думку «Гриби – це…». Обґрунтувати відповідь.

  • 3.Заповнити таблицю «Будова шапинкового гриба».

3.Фізкультхвилинка «Грибники в лісі» ( імітаційні вправи)

4. Робота з підручником. Опрацювання тексту «Значення грибів».

Завдання.

  • Прочитайте текст «Значення грибів»,підготуйтеся до колективного заповнення таблиці .

окраса природи

продукт харчування сировина для спирту

значення

санітари довкілля грибів сировина для ліків

корм для тварин сировина для хлібних виробів

5. Бесіда.

- Чи потрібно берегти гриби в природі?

- Як правильно їх збирати ?

- Де можна збирати ?

6.Складання пам’ятки грибникам. Метод «Два,чотири,всі разом».

Пам’ятка грибникам

  • Бережи гриби в природі.

  • Не руйнуй грибниці.

  • Кожен гриб зрізай ножем,залишаючи частину ніжки в ґрунті.

  • Збирай гриби тільки в екологічно безпечних місцях.

ІІІ. Етап рефлексії.

  1. Вправа «Так» - «Ні».

  • Чи можна гриби віднести до живої природі?

  • Чи всі гриби мають шапинку?

  • Чи потрібно знищувати отруйні гриби?

  • Діти принесли з лісу землю і висипали під деревом. Чи може там вирости гриб?

  • Чому не можна збирати гриби біля доріг?

  1. Вправа «Кубування»

  1. Гриби – живі істоти.

  2. Чим живляться гриби?

  3. Як розмножуються гриби?

  4. Чим корисні гриби?

  5. Які є гриби?

  6. Чи потрібно їх охороняти?

  1. Бесіда.

  • Чи справдилися ваші сподівання? Якщо так ,то покладіть свій грибочок до кошика.

  • Які ваші враження від уроку?

  • Чи задоволені роботою?

  1. Оцінювання роботи учнів.

  2. Домашнє завдання.

  • Прочитати тексти на с.150 -152. Підготувати відповіді на запитання.

5

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Особливі діти в закладі освіти: характеристика нозологій, педагогічні підходи»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.