Конспект уроку з природознавства у 3 класі на тему "Вода в природі. Властивості води – рідини. Вода – розчинник.

Опис документу:
Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Методи і прийоми: бесіда,розповідь, «Передбачення», «Асоціативний кущ», «Мозкова атака», дослідницький метод,робота з підручником, «Позначки», «Мозаїка»,«Сенкан».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Уроки природознавства в 3 класі

Урок 1

Тема. Вода в природі. Властивості води – рідини. Вода – розчинник.

Мета: продовжувати формувати поняття «жива і нежива природа»,розчинник,розчин,розчинні та нерозчинні речовини;взаємозв’язки між ними; розширювати уявлення учнів про значення води в природі,про три стани води і властивості води – рідини; удосконалювати дослідницькі навички; розвивати логічне мислення,зв’язне мовлення,пізнавальний інтерес; виховувати бережливе ставлення до води.

Цілі уроку:

учні знатимуть про властивості води – рідини,розчинні і нерозчинні у воді речовини,значення води у природі і для людей.

Учні вмітимуть досліджувати властивості води за допомогою безпечних дослідів,використовувати прилади і матеріали для дослідів.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Методи і прийоми: бесіда,розповідь, «Передбачення», «Асоціативний кущ», «Мозкова атака», дослідницький метод,робота з підручником, «Позначки», «Мозаїка»,«Сенкан».

Обладнання: склянки з водою,ложка,2 – 3 колби різної форми,шматочки льоду,цукор,сіль,кристалики марганцівки,пісок.

Хід уроку

І. Актуалізація знань

1.Хвилинка психонастрою на урок.

Вчитель. Сядьте,діти,всі рівненько,

Усміхніться гарненько.

Настрій на урок візьміть,

Працювати всі почніть.

2.Передбачення теми уроку.

Епіграфом нашого уроку пропоную взяти слова: «…Вода! В тебе немає ні смаку,ні запаху,тебе неможливо описати,тобою насолоджуєшся,не відаючи,що ти таке. Не скажи,що ти необхідна для життя: ти - саме життя. Ти найбільше багатство у світі,але й найвибагливіше,ти – найчистіша у лоні Землі».

  • Чому саме ці слова я взяла епіграфом до нашого уроку?

  • Прочитайте,як повніше і точніше звучить тема уроку?

  • Чи важливо це знати? Де свої знання ми можемо використати у своєму житті?

Якщо ця тема важлива,то сподіваюся,що сьогодні на уроці ми будемо працювати дружно і досягнемо гарних результатів. Свої сподівання я записала на дошці (цілі уроку).

3.Вправа «Очікування».

На партах – краплинки. Запишіть на них свої очікування від сьогоднішнього уроку.

4. Колективне визначення плану дій на уроці.

  1. «Асоціативний кущ».

  2. «Мозкова атака».

  3. Робота з підручником.

  4. Робота в парах.

  5. Дослідження властивостей води (у групах)

  6. Робота в зошитах.

  7. Підсумок.

  8. Домашнє завдання.

  • Чи всі згодні працювати за таким планом?

  • Можливо у вас будуть доповнення?

5. «Асоціативний кущ».

Асоціативний кущ складемо,

Найкращі слова доберемо.

Вода

6.«Мозкова атака».

  • Де знаходиться вода в природі?»

  • Яке вона має значення для всього живого?

ІІ. Усвідомлення знань

1. Робота з підручником. Прийом «Система позначок».

- Прочитайте текст «Вода у природі». Читаючи, на полях робіть позначки

«+» - я це знав, «-» - я цього не знав, «?» - не зрозумів.

  • Що вам було відомо?

  • Яку нову інформацію отримали?

  • Які питання виникли?

  • У яких посібниках ми можемо знайти інформацію?

2. Робота в парах за картками.

  • Скласти схему «Три стани води»

Вода

твердий рідкий газоподібний

сніг,крига,іній, дощ,роса туман

бурульки водяна пара

  • Який ми можемо зробити висновок?

( Вода – одне з найцінніших багатств Землі,джерело життя всіх живих організмів)

3.Фізкультхвилинка.

Хмарка сонечко закрила

Слізки срібнії зронила

Ми ті слізки пошукаємо,

У травичці позбираємо.

Пострибаєм,як зайчата,

Політаєм,як пташата,

Потанцюємо ще трішки,

Щоб спочили ручки й ніжки

Всі веселі? От чудово!

А тепер до праці знову.

4.Робота в групах.

Об'єднання в групи. Пригадування правил роботи в групі.

І гр. Прочитайте перший абзац тексту «Властивості води – рідини» і продемонструйте властивості води про які ви дізналися.

ІІ гр. Виконати досліди

  1. У склянку з чистою водою опустіть ложку. Чи добре її видно? Про яку властивість води це свідчить?

  2. Зясуйте,чи має вода колір.

  3. Визначте, чи має вода запах.

Зробіть висновки.

ІІІ гр. Розкажіть з власного досвіду, про те що вода при нагріванні розширюється й при охолодженні стискається та про особливу властивість води при замерзанні.

  • Який висновок можемо зробити з дослідження?

7. Робота з підручником с.93. Методика « Мозаїка».

Учні об’єднуються у постійні групи за порами року. Текст «Вода розчинник» поділяю на логічно завершені частини. Кожну частину тексту вивчає певна група і готується донести її зміст до своїх товаришів у іншій групі.

Перевірка засвоєння матеріалу

  • Наведіть приклади розчинних у воді речовин.

  • Що називають розчином?

  • Чим є вода для речовин?

  • Назвати природні розчини.

  • Наведіть приклади нерозчинних речовин.

  • Який висновок можемо зробити?

IV.Рефлексія

  1. «Сенкан».

Вода

Текуча,прозора,безбарвна

Стискається,охолоджується,розчиняє

Джерело життя для всіх живих організмів

Розчинник

2.Підсумок уроку.

- Чи здійснилися ваші очікування?

- Що вдалося? Що – ні? Чому?

- Які труднощі виникли? На якому етапі?

3.Самооцінювання.

Пропоную учням оцінити свою роботу на уроці.

  1. Домашнє завдання.

  • Опрацювати тексти «Без води нема життя», «Властивості води – рідини», «Вода – розчинник».

  • Виконати завдання рубрики «Поміркуй» та практичне завдання.

  • З’ясувати, які розчини і нерозчинні речовини використовують у тебе вдома.

6

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Професійний розвиток педагогічних працівників. Як навчати дорослих ефективно? »
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.