і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Конспект уроку з природознавства на тему: " Вчені-натуралісти".

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок з природознавства для 5 класу на тему : « Вчені - натуралісти»

Організація навчального процесу

Актуалізація опорних знань

Бесіда

Хто такі вчені? Ваші припущення.

Яких вчених ви знаєте? Загалом.

Повідомлення теми та мети уроку

Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь: хто такі вчені-натуралісти; дізнатись про внесок учених-натуралістів у вивчення природи.

Вивчення нового матеріалу.

Учені — це люди, які цілеспрямовано вивчають явища навколишнього світу. Тих, які досліджують явища природи, називають натуралістами. У минулому, вивчаючи здебільшого рослини і тварин, натуралісти шукали відповіді на запитання про їх будову, життєдіяльність, походження, різноманітність, взаємодію між собою тощо. Натуралісти ведуть спостереження за природою, пізнають її дослідницьким шляхом, описують побачене. Завдяки науковій діяльності вчених- натуралістів сформувалися природничі науки — астрономія, біологія, фізика, географія, хімія.

Тож розглянемо деяких вчених, які доклали багато зусиль до вивчення природи.

  1. Давньогрецький  вчений Феофраст (372-286 рр. до н.е.), учень Арістотеля

Йому належать перші спеціальні праці про рослини, його  називають «батьком ботаніки».

  1. лікар Парсцельс (1493— 1541 pp.)

Вважав, що жива і нежива природа має однаковий склад, успішно добирав речовини для лікування хворих, розвинув медицину.

  1. Голландський натураліст Антоні ван Левенгук (1632-1723)

У 1683 році уперше побачив живі клітини. Відкрив деякі одноклітинні організми (мікроскопічні водорості та тварини, одноклітинні мікроскопічні гриби – дріжджі) та окремі клітини багатоклітинних тварин. 

  1. Англійський фізик і натураліст Роберт Гук (1635 – 1703 рр.) 

1665 року сконструював мікроскоп і розглянув тонісінький зріз із корку, комірки на зрізі, що нагадували бджолині соти, назвав клітинами. 

У 1665 році ввів термін клітина (хоч побачив не всю клітину, а лише її оболонку, але сам термін зберігся і донині), опублікував малюнок клітини в книзі "Мікрографія".

  1. Карл Лінней (1707-1778)

Розподілив живі істоти на групи, описав кілька тисяч видів рослин і тварин.

Його називають «королем ботаніки» за енциклопедичні знання, закладення основ сучасної систематики рослин і запровадження у ботаніку бінарної номенклатури (подвійних назв для видів рослин).

  1. Англійський натураліст Джозеф Прістлі (1733 - 1804)

Відкрив фотосинтез, експериментально встановив, що рослини виділяють кисень — «газ життя».

  1. Німецький зоолог Теодор Шванн (1810-1882)

Став першим впроваджувачем клітинної теорії, тому його теж вважають творцем клітинної теорії.

  1. Володимир Вернадський (1865-1945)

Досліджував склад земної поверхні, обґрунтував вирішальну роль живих істот в існуванні нашої планети, створив вчення про біосферу — особливу оболонку Землі, в якій поширене життя, написав працю «Біосфера».

Отже, за достатньою кількістю інформації ми можемо зробити висновок що, ці вчені зробили великий внесок у вивченні природи. Нині юними натуралістами називають учнів, які під керівництвом учителя вивчають рослини і тварин у шкільних куточках живої природи.

Домашнє дослідження

Можна самостійно провести нескладне дослідження (тривалістю не менше місяця) за поведінкою, живленням, способом життя домашньої тварини. Для фіксування результатів спостереження по можливості використовуйте фотографування. Доберіть із різних джерел цікаві відомості про тварину, за якою спостерігаєте. З’ясуйте, персонажами яких казок, легенд чи пісень вона є.

Рефлексія

Розглядання плакатів із вченими та намагання описати їх здобутки.

Читання матеріалу.

Закріплення знань у вигляді опитування.

  1. Як називають учених, які вивчають природу?

  2. 2. Назвіть відомих вам учених-натуралістів і зроблені ними наукові відкриття.

Домашнє завдання.

Користуючись різними джерелами інформації, підготуйте міні-проект на тему «Видатні вчені-натуралісти». Поміркуйте, в якій формі його презентувати у формі усного повідомлення, плаката, слайд-шоу). Міні-проект готуйте за планом: стисла біографія вченого, що саме він досліджував, якими методами користувався, яке значення для науки і життя людей мали його праці.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Конспект уроку з природознавства на тему: " Вчені-натуралісти" містить описуючий матеріал щодо наукової дільнсті вчених; портрети вчених; опитування для закріплення матеріалу; домашнє практичне завдання, яке складається із спостереження за домашньо твариною та міні-проекту.
  • Додано
    15.03.2019
  • Розділ
    Біологія
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    105
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    OH165094
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
490 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти