! В а ж л и в о
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Біологія
  • Конспект уроку з природознавства на тему: "Науки, що вивчають природу". Теоретичний та практичний підхід до вивчення нового матеріалу. Узагальнюючі опитування на підсумковому етапі.
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Конспект уроку з природознавства на тему: "Науки, що вивчають природу". Теоретичний та практичний підхід до вивчення нового матеріалу. Узагальнюючі опитування на підсумковому етапі.

Опис документу:
В конспекті наведена: - тема уроку; - мета уроку; - підготовка учнів до сприйняття уроку; - матеріал за заданою темою ( Що таке природа. Жива та нежива природа (приклади). Науки, що вивчають природу та навколишній світ у його природному стані. Значення природничих наук у повсякденному житті ); - коротке підсумкове опитування; - відпочинок у вигляді обговорення малюнків, схем та читання висновків.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок з природознавства для 5 класу на тему : « Науки що вивчають природу»

Організація навчального процесу

Актуалізація опорних знань

Бесіда

Що таке природа?

Які обєкти нас оточують в природі?

Які обєкти відносяться до живого та неживого?

Які ознаки живого та неживого?

Повідомлення теми та мети уроку

Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь: що таке природа, які науки допомагають вивчати природу, яка роль природничих наук у вивченні природи та в житті людини.

Вивчення нового матеріалу

Природа – це все те,що нас оточує навколо, окрім того що власноруч створила людина. Природознавство – це наука про природу. Точніше, природознавство це сукупність наук що вивчають світ у його природному стані. Все, що оточує нас, належить до володінь природи: ліс, річка, гори, пташки, звірі, риба тощо. Природа є джерелом життя на землі. Її можна поділити на живу і неживу. До неживої природи відносять тверді ( парта, стільчик, олівець, каміння, крейда) та газоподібні ( повітря, газ тощо) тіла. Жива природа це тварини, рослини, люди тощо.

Наведення прикладів живої та неживої природи на основі підручних матеріалів.

Природничі науки – це галузі науки, що вивчають явища навколишнього світу в живі та неживій природі, та їх взаємозв’язок з людиною. До таких наук належать: астрономія, фізика, хімія, біологія, географія, екологія.

Астрономія – це наука про Всесвіт, що вивчає розміщення, рух, будову, походження і розвиток небесних тіл і створених ними систем (комет, метеоритів,зорі та планети тощо).

Фізика – це наука що вивчає різноманітні зміни що відбуваються з тілами та явищами що нас оточують, наприклад: відчуття запаху людиною, утворення блискавки чи веселки, поява вітру чи хвиль. На основі знань фізики були створені речі повсякденного життя ( мобільні телефони, автомобілі, літаки, човни та ін..).

Хімія – це наука про речовини, їх властивості та перетворення. Предметом хімії є хімічні елементи та їх сполуки, а також закономірності, за якими перебігають хімічні реакції. Знання хімії дають змогу вивчати склад тієї чи іншої речовини та дають можливість створювати нові речовини. Наприклад відомий склад вапна а якщо додати глину то можна отримати цемент.

Біологія – це наука про зовнішню та внутрішню будову живих організмів. А також їх умови існування та зміни що відбуваються в цих організмах. На прикладі тварин.

Географія – це наука про природу планети Земля. Предметом її дослідження є океани, моря, гори, поля, погоду, поверхні та народи що населяють Землю. Також вона вивчає біорізноманіття нашої планети.

Екологія – це наука що вивчає взаємовідносини організмів між собою та з навколишнім середовищем. Наприклад як вовк будує відносини з іншими членами своєї стаї та з навколишнім середовищем.

Всі узагальнені знання про природу, вчені формулюють в наукових виданнях, книжках, природничих журналах. Які знаходяться в інтернеті, бібліотеці чи в магазинах.

Значення природничих наук у житті людини має дуже важливе значення, як у суспільстві так і в повсякденному житті. Без знань з фізики в побуті ми б були без світла води чи тепла. Без хімії ми б не куштували ті продукти що є на полицях в магазині, без астрономії ми б не дізналися чому вдень світить світло а вночі ні, без біології ми б не знали як впливають а організм ті чи інші речовини, без географії неможливо було б дізнатись де росте та чи інша рослина, та де живе та чи інша тварина. А ось без екології ми б не дізнались як всі ці речі між собою пов’язані у навколишньому середовищі.

Узагальнення та систематизація знань

Бліц-опитування

Що таке природа?

Що відноситься до неживої природи а що до живої?

Скільки наук вивчають навколишній світ?

Що вивчає географія?

Що вивчає бологія?

Що вивчає хімія та фізика?

Чому природничі науки важливі у повсякденному житті?

Підведення підсумків

Що запам’ятали з уроку?

Заохочувальна анотація щодо вивчення наступної теми

Рефлексія

Перегляд малюнків та читання цікавої інформації, робота з книгою.

Повідомлення домашнього задання

Параграф 1 в підручнику. Систематизувати знання шляхом практичних тренувань вдома з теми «Жива та нежива природа».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Психологічні особливості навчання вчителів у системі формальної і неформальної освіти»
Швень Ярослава Леонідівна
24 години
490 грн
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись