+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Конспект уроку з природознавства " Комахи"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Комахи.

Тип уроку: Урок вивчення нового матеріалу.

Мета: Продовжити формувати поняття «комахи», визначати їх за істотними ознаками, вчити описувати комах, порівнювати їх за зовнішнім виглядом; розрізняти групи комах за способом живлення.

Розвивати спостережливість, мовлення, мислення, пам'ять учнів.

Виховувати дбайливе ставлення до комах. Виховувати толерантність, уміння працювати в парі, групі.

Обладнання: таблиці, підручник, папір, кольорові олівці, різнокольорові метелики для роботи в групах, ноутбук.

І. Організація класу.

ІІ. Хвилинка спостережень.

  1. Дата, пора року.

  2. Зміни в неживій природі.

  3. Зміни в живій природі.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Перевірка домашнього завдання

 1.     Фронтальне опитування 

- Яку тему ми почали вивчати? (На дошці запис «Тварини»).

-         До якої природи відносяться тварини? (До живої).

- Доведіть. (Тварини дихають,  ростуть, розмножуються, живляться, відмирають).

 -         А рослини теж дихають, ростуть, розмножуються, живляться, відмирають. Чим же тварини відрізняються від рослин? (Тварини переміщаються, харчуються готовою їжею, ростуть тільки в молодому віці).

2. Словникова робота

- Поясніть значення слів «ботаніка» (наука про рослини), «зоологія» (наука про тварин).

3. Інтерактивна вправа «Гронування»

- Які групи тварин ви знаєте?

(Черви, молюски, ракоподібні, павукоподібні, комахи, риби,  земноводні, плазуни, птахи, звірі)

ІV. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку

Гра «Впізнай комаху»

Завдання: – Відгадайте загадку. Знайдіть на якій картинці зображена комаха, (мал. заховані за дошкою)

* * *

Серед літа біля липки

Виграють сопілки, скрипки.

Це не скрипки, не сопілки,

То медок збирають ... (Бджілки) № 1

* * *

Вертоліт такий маленький

Сів на квітку золотеньку.

Усміхнулася кульбабка: —

Завітала в гості... (Бабка) № 2

* * *

Хоч не олень – роги має,

І не птиця, а літає.

Чорний-чорний, а не крук,

Це малий, моторний ... (Жук) № 3

* * *

У фраку зеленому маестро

Злітає над лугом, і пада в траву.

Він - гордість місцевого оркестру

І найкращий стрибун у висоту. (Коник) № 4

* * *

Прилетіла цокотуха,

Щось торочить понад вухом.

Всім набридла байка ця

Без початку і кінця. (Муха) № 5

* * *

Що то є за гість:

Ніжок має шість.

Аж чотири крильця має,

По квітках собі літає?

Не бджола, не джмелик —

Зоветься... (Метелик) № 6

* * *

Не звір, не птиця -

Ніс, як спиця.

Летить - пищить,

Сяде - мовчить.

Хто його вб'є,

Той кров свою проллє. (Комар) № 7

* * *

Прилетів малий комарик,

У руці тримав ліхтарик,

Щоб стежину відшукати

Та у лісі не блукати. (Світлячок) № 8

* * *

Ця комашка-розумашка

І працює дуже важко.

В земляну свою хатинку

Тягне довгу соломинку. (Мурашка) № 9

* * *

На свитині червоненькій

Має латочки чорненькі.

На листочок сяде – вмить,

Мов жариночка, горить. (Сонечко) № 10

  • Так, це комахи.

  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про життя комах, їх значення та різноманітність у природі, навчитеся впізнавати комах за описом, визначати їх за істотними ознаками, розподіляти за групами «друзі»-«вороги», будете вчитися аналізувати події, що відбуваються у природі, знаходити зв'язок з реальною дійсністю життя; вдосконалювати навички роботи в парі, в групі, додержуватися етики спілкування під час дискусії, виховувати любов до праці, дбайливе ставлення до природи.

. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

– Що відразу приходить вам на думку, коли ви чуєте слово комахи? (Вчитель записує на дошці).

Мед Краса

Шестиногі бігають

Літають маленькі

Метелики повзають

Працюють коники

Квіти

VІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Бесіда. Робота за підручником природознавство (с. 103–106)

Пригадайте, за якою основною ознакою можна впізнати комаху.

Розгляньте малюнок 81. Розкажіть, які ще частини тіла є у комах.

-         Розгляньте мал. 82. Назвіть зображені комахи.

У якої з цих комах ноги пристосовані для стрибання(Коника, сарани, блохи)

Коник в стрибку здатен подолати відстань в 100 разів більшу від свого тіла.

Зелений коник – корисна комаха: поїдає попелиць, цикад, дрібних гусениць, двокрилих і інших комах. Не гребує він і рослинною їжею: соковитими ягодами, м’якими насінням, ніжним листям.

 Для риття? (Капустянка, медведка)

Ця комаха поїдає коріння молодих рослин.

 Для хапання? (Богомол).

-         Зігнувши лапки, ніби молиться, чекає на здобич.

Звичайний богомол є винищувач шкідливих комах (мух), але  також полює  на корисних комах (бджіл).

 Для плавання(Жук-плавунець)

Розгляньте малюнок 83. Порівняйте крила різних комах.

-         Які ви знаєте літаючі комахи?

-         Розгляньте мал. 83. Скільки пар крил мають комахи зазвичай?

-         Комахи зазвичай мають дві пари крил, що відрізняються розмірами і формою.

-         У яких комах  обидві пари крил розвинені однаково? (Бабка).

-         А у метелика?

-         У бджіл і ос  задні крила теж значно менші за передні.

-         А от у сарани задні крила набагато більші, ніж передні.

-         Передні крила жуків перетворилися на тверді захисні надкрилля.  

-         Скільки крил у мух?

-         У мух, комарі і оводів, які мають тільки добре розвинені передні крила, задні перетворені в дзижчальця.

Крила є лише у дорослих комах. Деякі види комах втратили крила (воші, мурашки).

Світ комах ніби розділився на два ворожі табори: рослиноїдних та хижих. Рослиноїдні поїдають дикорослі й культурні рослини від вершків до корінців. Хижі — полюють на рослиноїдних комах, захищаючи рослинність. Існує ще одна група комах, які живляться рослинними й тваринними рештками, як, наприклад, гнойовик лісовий. Вони — «санітари».

У наш час на Землі панують комахи. Вони чудово пристосувалися до життя в різних природних умовах, немає їх лише в морях.

VI. Осмислення, узагальнення, систематизація знань учнів

  1. Складання колажу: шкідливі та корисні комахи

(у дітей набори карток з комахами)

  1. Презентація по групах

Вправа «Мікрофон»

Діти, твори яких жанрів ми вже читали на уроках з літературного читання? (Вірші, казки, оповідання, легенди, загадки...

  1. Групова робота.

Учні об’єднуються в чотири групи за кольорами метеликів і готують відповіді

Червоні

Жовті

Сині

Зелені

1) Які істотні ознаки комах?

2) Особливості будови їх тіла.

3) Як живуть комахи?

1) Чим живляться комахи?

2) Записати рослиноїдних комах.

1) Записати групи комах за способом їх живлення.

2) Записати комах хижаків.

1) Як іще називають комах? Чому?

2) Яке значення комах у природі.

Презентація роботи груп.

VII. Підсумок уроку.

  1. Прийом Інтерв’ю

Що, почуте на уроці, вразило тебе найбільше?

Про що ти хотів би розповісти своїм друзям?

VIIІ. Домашнє завдання.

1. Прочитайте текст підручника (с. 103—105).

2. Дайте відповіді на запитання підручника (с. 105).

3. Для допитливих: дізнайтеся, скільки очей мають комахи (с. 106 підручника).

4. Скласти казочку про комаху, яка вам найбільше сподобалася.

5. Індивідуальне завдання: принести матеріал тим учням, які готували доповідь «Цікаве про риби».

          - Бережіть красу природи, бо тільки краса зможе врятувати світ!

    - Як ви сьогодні зрозуміли, навіть найменша комашка дуже потрібна  на землі.

Ми повинні берегти природу, любити її, вивчати і спостерігати. І тоді вона розкриє перед нами свої таємниці.

Ботаніка

Зоологія

Червоні

Жовті

Сині

Зелені

1) Які істотні ознаки комах?

2) Особливості будови їх тіла.

3) Як живуть комахи?

1) Чим живляться комахи?

2) Записати рослиноїдних комах.

1) Записати групи комах за способом їх живлення.

2) Записати комах хижаків.

1) Як іще називають комах? Чому?

2) Яке значення комах у природі.

Червоні

Жовті

Сині

Зелені

1) Які істотні ознаки комах?

2) Особливості будови їх тіла.

3) Як живуть комахи?

1) Чим живляться комахи?

2) Записати рослиноїдних комах.

1) Записати групи комах за способом їх живлення.

2) Записати комах хижаків.

1) Як іще називають комах? Чому?

2) Яке значення комах у природі.

Червоні

Жовті

Сині

Зелені

1) Які істотні ознаки комах?

2) Особливості будови їх тіла.

3) Як живуть комахи?

1) Чим живляться комахи?

2) Записати рослиноїдних комах.

1) Записати групи комах за способом їх живлення.

2) Записати комах хижаків.

1) Як іще називають комах? Чому?

2) Яке значення комах у природі.

Червоні

Жовті

Сині

Зелені

1) Які істотні ознаки комах?

2) Особливості будови їх тіла.

3) Як живуть комахи?

1) Чим живляться комахи?

2) Записати рослиноїдних комах.

1) Записати групи комах за способом їх живлення.

2) Записати комах хижаків.

1) Як іще називають комах? Чому?

2) Яке значення комах у природі.

Опис документу:
Урок вивчення нового матеріалу, на якому варто продовжити формувати поняття «комахи», визначати їх за істотними ознаками, вчити описувати комах, порівнювати їх за зовнішнім виглядом; розрізняти групи комах за способом живлення. Розвивати спостережливість, мовлення, мислення, пам'ять учнів. Виховувати дбайливе ставлення до комах. Виховувати толерантність, уміння працювати в парі, групі.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн
790 грн