Конспект уроку з природознавства 3 клас "Різноманітність рослин"

Опис документу:
Тема: Різноманітність рослин. Мета: ознайомити дітей з групами та характерними особливостями рослин; розширювати знання учнів про різноманіття рослин на Землі, середовище їх існування; розвивати уяву, творчі здібності, пам’ять учнів, пізнавальний інтерес та мислення; виховувати любов до зеленого друга – рослин.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Різноманітність рослин.

Мета: ознайомити дітей з групами та характерними особливостями рослин; розширювати знання учнів про різноманіття рослин на Землі, середовище їх існування; розвивати уяву, творчі здібності, пам’ять учнів, пізнавальний інтерес та мислення; виховувати любов до зеленого друга – рослин.

Обладнання: демонстраційний матеріал – картки та малюнки для гри Знайди родичів; куб із завданнями; роздавальний матеріал – картки із шифром для гри Дешифрувальник; картки для роботи в групах, картки з літерами; листи-послання; ромашка Блума; презентація.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Урок починається в колі.

Вправа Усмішка по колу

Діти, давайте уявимо, що ми знаходимося у дивному чарівному лісі і

посміхнемося один одному.

Усмішка ласкава – то найкраща справа.

Так народна мудрість промовля до нас.

З усмішкою вийде кожна справа,

Бо вона підносить нас у добрий час.

Усмішка, як сонце, шлях освітить вчасно,

З нею всі рідніші і не треба слів.

Тож зустрічним людям усміхнися вчасно,

Щоб тобі всміхнутись кожен захотів.

  • А тепер назвіть вашу улюблену рослину. (Учні називають по колу.)

  • Займіть ваші місця.

  1. Аналіз контрольної роботи

  • Сьогодні до нас на урок завітає гість. А хто він, ви дізнаєтесь, давши відповіді на запитання. А ці запитання є у листах-посланнях, які знаходяться у чарівній корзиночці. Прошу вас із корзиночки витягнути по одному листу-посланню. Коли ви відповісте, вам потрібно подивитися на іншу сторону послання. Там є цифра. Вона означає, що вам потрібно вибрати літеру за порядком. Прошу вас із корзиночки витягнути по одному листу-посланню. (Діти витягують із чарівної корзинки послання.)

  • Рідка паливна корисна копалина. (Нафта)

  • Одна із складових грунту, з якої роблять посуд. (Глина)

  • Найпотужніше джерело відновлювальної енергії. (Сонце)

  • Як називається місце, де породи залягають у великій кількості? (Родовище)

  • Споруда, за допомогою якої видобувають нафту. (Свердловина)

  • Відповівши на запитання і отримавши певні літери прошу вас скласти слово, щоб дізнатися імя нашого гостя уроку.

  • Так, це Флора. Вона є цариця чарівного світу рослин.

  1. Актуалізація опорних знань

  • І цариця рослин хоче перевірити раніше засвоєні знання про рослини і хоче з вами пограти в гру Знайди родичів. Перед вами є картинки з різними рослинами, які вам потрібно погрупувати.

Гра Знайди родичів

На дошці є картки із словами Дерева,Кущі,Трави. Перед учнями малюнки рослин, які їм потрібно розмістити відповідно до груп.

  • За якою ознакою ви розподілили подані рослини на групи? (За товщиною стебла та кількістю стебел.)

  • Флорі сподобалося гратися і вона хоче виконати з вами вправу, яка називається Кубування.

Інтерактивна вправа Кубування

Учні виконують завдання, зазначені на сторонах куба, що повернуті до них.

  1. Які дерева називаються хвойними? Наведіть приклади. (Хвойні дерева замість листочків мають зелені голочки, які називаються хвоїнки (наприклад, ялина, сосна, модрина))

  2. Які ви знаєте листяні кущі? (Шипштна, калина, бузок, ліщина, смородина, аґрус.)

  3. Назвіть трав’янисті культурні рослини. (Пшениця, жито, соняшник, цукрові буряки, льон.)

  4. Назвіть овочеві культури. (Огірки, помідори, цибуля, капуста, буряк)

  5. Назвіть технічні культури. (Картопля, цукровий буряк, соняшник)

  6. Назвіть фруктові дерева. (Яблуня, груша, слива, вишня, черешня)

  1. Мотивація навчальної діяльності

  • Цариці Флорі прийшло повідомлення, то ж давайте допоможемо розшифрувати слово, і дізнаємось про що сьогодні ми будемо вести мову на уроці.

Гра Дешифрувальник

Розшифруйте слова, і ви дізнаєтеся, про що сьогодні ми будемо вивчати. А щоб розшифрувати, потрібно знати, що перша цифра – це цифра на клавіатурі телефона, а друга – означає літеру, яку вам слід вибрати.

7-1;

6-2;

7-2;

5-2;

3-3;

6-1;

3-3.

Відповідь: рослини.

  1. Повідомлення теми і мети уроку

  • Так, cьогодні ми будемо говорити про рослини. І тема нашого уроку – Різноманітність рослин. Ви дізнаєтесь багато цікавого про різноманіття рослин та середовище їх існування.

  1. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.

Розповідь з елементами бесіди.

  • Матінка-природа подарувала нам чудовий світ природи. Він чарує нас своєю вродою, таємничістю, різноманіттям. Це – світ рослин. Наука, що вивчає рослини, називається ботанікою. Учені-ботаніки, щоб добре вивчити рослини, розподілили їх на групи. Це – водорості, мохи, папороті, хвойні рослини, квіткові рослини. Отже, цариця Флора чекає вас “У царстві рослин”.

  • Найпростіші за будовою рослини – це водорості. Поміркуйте, з яких двох слів утворилась назва.

  • Водорості – це рослини, які живуть у воді. Тіло водоростей буває у формі: куль, пластинок, ниток. Водорості не мають справжніх органів: кореня, стебла, листків, квіток, плодів з насінням. Вони вільно плавають або прикріплюються до дна. Водорості різняться за кольором. Зелені водорості живуть біля поверхні води, куди проникає сонячне світло. Вони поглинають з води вуглекислий газ і виділяють кисень, яким дихають тварини, що живуть у воді. Глибоко в морях ростуть бурі і червоні водорості.

У вологих лісах і на болотах ростуть цікаві рослини – мохи. Це невеличкі рослини, що підносяться лише на кілька сантиметрів над землею або стеляться по її поверхні. А витривалість у них дивовижна. При настанні несприятливих умов (холоду, посухи) зупиняються у рості, але залишаються живими. Коли випадають дощі і знову настає тепло, швидко оживають. У мохів є стебло і листки, але немає кореня. Не мають мохи й квіток. Замість плодів і насіння на верхівці стебла мохів є коробочка, в якій утворюються дрібні коричневі спори. Коли вони дозрівають, то висипаються з коробочок, потрапляючи на вологий ґрунт, проростають й утворюють нові рослини. Найпоширеніші в Україні мохи – зозулин льон і сфагнум.

  • Папороті – багаторічні травянисті рослини. Ростуть в тінистих вологих лісах. Вони мають коріння, стебло, листки. Квіток, плодів і насіння у них немає. Розмножуються спорами, які прикріплені на нижньому боці листка.

  • На землі налічується близько 560 видів хвойних рослин. Це дерева і кущі. Травянистих хвойних рослин у природі немає. Ви добре знаєте хвойні дерева – сосну і ялину. До хвойних рослин належить смерека, модрина, тис, хвойний кущ – ялівець. Хвойні рослини мають усі органи, крім квіток і плодів. Насіння утворюється в шишках.

  • Квіткових рослин на землі найбільше. Їх налічується близько 240 тисяч видів. Серед квіткових рослин є дерева, кущі, травянисті рослини. Вони мають усі органи: корінь, стебло, листки, квітки, плоди з насінням. Квіткові рослини виростають з насіння. Насіння дозріває у плоді, що утворюється з квітки.

Фізкультхвилинка

  • А зараз уявіть себе квітами і разом потанцюємо із царице рослин.

Психогімнастика

Я – квітка.

Я зовсім маленька.

Я повільно-повільно росту, піднімаюсь.

Я прокидаюсь від чудового сну.

Я розкриваю свої тоненькі ніжні пелюстки.

Я вмиваю пелюстками обличчя.

Мої пелюстки граються з вітром.

Вони танцюють з ним, кружляють у вальсі.

Я танцюю і дарую свої пахощі небу, сонцю, землі й людям.

Я – квітка.

  1. Осмислення, узагальнення та систематизація знань.

Гра Розвідники. Для цього вам потрібно уважно прочитати текст підручника на с. 77-79 і знайти місце, де йдеться про органи, які є у: 1) водоростей; 2) мохів; 3) папоротей; 4) хвойних рослин; 5) квіткових рослин.

Робота в групах.

Зєднай стрілками.

Дерева, кущі та трав’янисті рослини,                                       Водорості

які розмножуються насінням, що

утворюється з квіток, – це …

 

Дерева і кущі, які розмножуються насінням,                            Мохи

що утворюється в шишках, – це …

 

Рослини, які мають лише стебло і листки                                Папороті

та розмножуються спорами, – це …

 

Рослини, які живуть у воді й не мають                                     Хвойні рослини

органів, - це…

 

Багаторічні трав’янисті рослини,                                              Квіткові рослини

які розмножуються спорами, – це …

  1. Рефлексія. Підсумок уроку.

Ромашка Блума

  1. Якою була тема нашого уроку?

  2. На які групи поділяються рослини?

  3. Які є хвойні рослини?

  4. Які є квіткові рослини?

  5. Що найбільше сподобалося виконувати на уроці?

  6. Що зацікавило на уроці?

  1. Домашнє завдання.

  1. Опрацювати текст підручника (ст. 77-79).

  2. Підготувати цікаву інформацію про рослину певної групи.

  3. Виконати завдання на індивідуальних картках.

7

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Вчити читати. Літературна освіта в школі: химери чи лабіринти?»
Мацевко-Бекерська Лідія Василівна
30 годин
590 грн