і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Використання мобільних застосунків на уроках
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

конспект уроку з основ християнської етики для 5 класу

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Любов до свого народу. Патріотизм.

Мета: розкрити зміст поняття «патріотизм» як вияв любові до свого народу на прикладі біблійної постаті Давида; допомогти усвідомити необхідність участі у розбудові держави; на прикладі відомих людей України вміти пояснити працю на благо народу.

Обладнання: Святе Письмо, ікона, свічка, вишивка, підручник «Основи християнської етики» 5 клас, таблиця, вірш, пісня, тест, завдання, гра «Гармошка», ілюстрації до теми, портрет Дмитра Байди-Вишневецького.

Тип уроку: комбінований

План уроку:

  1. Християнське вітання.

  • Слава Ісусу Христу! Слава навіки!

  1. Вступ до уроку.

Кожному народові Бог дав землю – її називають Батьківщиною, і мову, про яку кажуть – рідна. Їх передавали з покоління в покоління й берегли, як найцінніший скарб. Живучи на своїй землі протягом довгих століть і тисячоліть, народ немовби зростався з нею. Коли хтось, наприклад, потрапивши в полон до ворогів, опинявся на чужині, то починав дуже тужити за рідним краєм і відчувати, що так любить рідну землю й мову, що не може без них жити. Нам, українцям, Бог дав прекрасну й багату землю – Україну – яка сягає від Карпат майже до Кавказьких гір або, як співається в нашому гімні, «від Сяну до Дону».

  1. Молитва «Отче наш» за Україну, за мир, за спокій.

  1. Актуалізація опорних знань.

Фронтальне опитування.

  • Що таке Святе Письмо?

  • З скількох частин складається? Назвати.

  • Що ви знаєте про Старий Завіт?

  • Що ви знаєте про Новий Завіт?

  • Як маємо ставитися до Біблії?

  • Що пам’ятаєте про Авраама? Чого навчає нас ця історія?

  • Що відомо вам про Мойсея? Назвіть 10 Божих Заповідей?

Гра «Гармошка»

  • Що знаєте про Йосипа ми побачимо, коли побавимося в гру «Гармошка».

Запитання:

  • Чим займався Йосип?

  • Як брати ставилися до нього?

  • Які сни снилися Йосипу?

  • Що задумали брати зробити з Йосипом?

  • Куди потрапив Йосип, коли брати його продали?

  • Хто найбільше сумував за Йосипом?

  • Що передбачив Йосип у снах фараона?

1

  • Чого всі люди приходили до Йосипа?

  • Яку посаду займав Йосип у Єгипті?

  • Чого брати Йосипа прийшли до Єгипту?

  • Як прийняв їх Йосип?

  • Куди забрав Йосип свого батька і братів?

  • Чим повчальною є для нас ця історія?

  1. Оголошення теми і мети уроку.

Продовжимо подорож по Старому Завіту, дізнаємося про Давида і його любов до свого народу та міцну віру в Бога. Запишіть тему уроку в зошит.

6. Здобуття знань.

  1. Вступ до теми

  • Що таке патріотизм? (це любов до Батьківщини, до рідної землі)

  • Кого називаємо патріотом? (того , хто любить свою Батьківщину)

  • Що таке Батьківщина?

  • У чому виявляється любов до Батьківщини?

  • Що є прикладом справжнього патріотизму?

  1. Вірш «Де найкраще місце на землі?» (читає учень)

Де зелені хмари яворів застелили неба синій став,

На стежині сонце я зустрів, привітав його і запитав:

«Всі народи бачиш ти з висот, всі стежини і гірські шпилі.

Де найбільший на землі народ? Де найкраще місце на землі?»

Сонце посміхнулося здаля: «Правда, все я бачу з висоти.

Всі народи рівні, а земля, там найкраща, де вродився ти.

Виростай, дитино, й пам’ятай: Батьківщина – то найкращий край».

3)Біблійна розповідь про Давида і Голіафа.

Авраам – Ісаак – Ісав і Яків.У Якова – 12 синів (показую таблицю «Сини Якова»)

Йосип – управитель Єгипту, переселив ізраїльтян до Єгипту, де вони стали рабами.

Мойсей визволив ізраїльтян з неволі і привів у Ханаан.

Ізраїльтяни мусили часто воювати з іншими поганськими народами. Часто на них нападали філістимяни.

В той час ізраїльтянами правив цар Саул. Філістим’янське військо стало навпроти війська ізраїльського.

Давид був сином Ессея і мав ще шістьох старших братів. Він був ще зовсім юний, підліток. Його завданням було випасати отари свого батька і захищати овець від вовків чи левів. Проводячи багато часу на пасовищі, він навчився грати на арфі і співати пісні, які сам складав. Також Давид був дуже відважний, бо коли вовк чи лев нападав на отару і викрадав овечку, то він наздоганяв його, відбирав овечку і розривав йому пащу. Давид завжди покладався на Бога і щиро вірив у Його допомогу. А ще він добре володів пращею. Це така мотузка з петлею на кінці, у яку вкладають гладкий камінець, розмахують і влучають у ціль.

Якось у юдеїв була війна з філістимянами. Перед битвою війська вишикувались одне навпроти одного, із війська ворога вийшов велетень на імя Голіаф. Він кричав: «Нащо нам усім воювати? Нехай хтось із ваших вийде і побореться зі мною, і якщо він уб’є мене, то ми станемо вашими рабами, якщо ж я поборю його і вб’ю, то ви станете нашими рабами.» Озброєний мечем і списом, закутий у тяжкий панцир, він щодня виходив уперед і викликав на бій, але ніхто не виходив. Тоді

2

Голіаф засипав ізраїльтян гидкими образами. Це тривало 40 днів. Троє братів Давида теж були у війську, а він сам лише приносив їм їжу. Одного дня, прийшовши в табір, він почув, як Голіаф ганьбив і принижував ізраїльтян. Обурений, він твердо сказав, що йде на двобій з велетнем.

Всі відраджували його, і Саул теж, але Давид, заручившись підтримкою Божою, узяв свою пращу, поклав у торбинку 5 гладких камінців і пішов у бій. Голіаф зайшовся страшним реготом, коли побачив перед собою такого воїна, і немилосердно глузував з нього. Давид не звертав на Голіафа жодної уваги, він вклав камінець у пращу, щосили розмахнувся і влучив велетню прямо в чоло. Той закричав від болю і від несподіванки звалився на землю. Давид підбіг до нього, вихопив меч і відрубав йому голову. Оторопілі від жаху філістимляни кинулися втікати. Ізраїльтяни наздоганяли їх і багатьох взяли в полон. Цей двобій приніс їм перемогу. А Давид заспівав подячну пісню Господеві. Згодом він став царем Ізраїлю і правив добре своїм народом.

  1. Виведення моралі і записування в зошит.

Звичайний пастух Давид не побоявся вийти на двобій з велетнем Голіафом. Віра в Божу допомогу та любов до рідного народу допомогли йому здобути перемогу. Для кожного з нас це приклад справжнього патріотизму. Наша любов до Батьківщини проявляється у щоденних вчинках:

  • наполегливому навчанні в школі;

  • щирій допомозі ближнім добрими вчинками;

  • зверненні за допомогою до Бога;

  • вивченні історії рідного краю;

  • охороні навколишнього середовища.

7. Застосування знань

1.Виконати завдання: прочитати речення.

Грорсрпрордрь бреррержре врсрірх, яркі Йроргро лрюрбрлрярть, а нрерчрерсртрирврирх урсрірх проргрурбрирть.

2.Розучування вірша «Давид».

Синьоокий та білявий, дуже лагідний на вид,

Добрий, віруючий, славний юний пастушок Давид.

Серцем, сповненим любові до Небесного Отця,

Він складав псалми чудові, прославляючи Творця.

Залишились нам у спадок гімни слави і хвали.

Їх співають християни і тепер по всій землі.

3.Інформація про псалми

У Святому Письмі є одна особлива книга, яка має назву Книга псалмів. Слово «псалом» грецького походження. Воно означає спів пісень у супроводі музичних інструментів. Колись псалми співали під акомпанемент гусел, арф та флейт.

Збірку псалмів називають Псалтирем. У Псалтирі міститься 150 псалмів, більшість із них написав якраз цар Давид. Псалми – це пісні-молитви. Вони виражають почуття людини, яка в особливі хвилини свого життя звертається до Господа. Псалми поділяються на благальні, подячні і псалми на прославу Бога. До речі, псалом 50 цар Давид склав тоді, коли просив у Бога помилування за гріх (переказую коротко про гріх Давида, коли він знищив воїна Урію і забрав собі його дружину Вірсавію).

4. Пісня «Коли Святий Дух наповняє мене»

Коли Святий Дух наповняє мене, молюся я, як Давид.

Молюся, молюся, молюся я як Давид.

Коли Святий Дух покидає мене, я плачу так, як Давид.

Я плачу, я плачу, я плачу так, як Давид.

Коли Святий Дух утішає мене, сміюся я, як Давид.

Сміюся, сміюся, сміюся я, як Давид.

5.Тест «Чи ти патріот України?»

  1. Я розмовляю українською мовою, хоч знаю й інші мови.

а) так; б) ні; в) залежно, якою мовою розмовляє співрозмовник.

  1. Я не дозволяю іншим ображати мою мову та державу в моїй присутності.

а) так; б) ні; в) кожен може говорити, що думає.

3) Я знаю напамять гімн України.

а) так; б) ні; в) так, але не всі куплети.

4) Гербом України є тризуб.

а) так; б) не знаю; в) здається.

5) Я знаю імена та досягнення відомих діячів України.

а) так; б) ні; в) деякі.

6) Я гордий, що я українець.

а) так; б) ні; в) мені все одно.

7) Я люблю свою Батьківщину.

а) так; б) ні; в) не знаю.

Якщо переважають відповіді

а): можеш пишатися собою – ти справжній патріот України і гордий, що є українцем.

б): сумно визнавати, але ,здається, твоя Батьківщина для тебе мало що значить.

в): брак віри та щоденні негаразди сіють у твоїй душі сумнів. Але патріоти теж сумніваються.

6. Приклад з історії.

Усім нам відомо чимало подій з минулого. Хіба можна не захоплюватися подвигом козацького ватажка Дмитра Байди-Вишневецького? Коли він потрапив у полон до невірних, турецький султан Сулейман ІІ наказав зачепити його за гак ребром. Так мужній запорожець провисів кілька діб, але не погодився прийняти чужу віру, зрадити рідний край і Господа.

7. Бесіда про війну на сході України. Учні презентують малюнки для воїнів АТО, які намалювали вдома.

  1. Гра «Давид і Голіаф».

Ведучий бере в руки один камінець, повертається до учасників і питає: «Скільки камінчиків потрібно було Давиду, щоб убити Голіафа?» Хто дасть відповідь, той отримує завдання вгадати в котрій руці камінець. Якщо вгадав, то стає ведучим і задає запитання по темі. Якщо не вгадав, то ведучий задає наступне запитання.

4

8. Підсумок уроку.

Роблять учні, користуючись схемою.

  • Чого навчилися на сьогоднішньому уроці?

  1. Домашнє завдання.

  • Вивчити вірш.

  • Переказувати історію Давида.

  1. Молитва.

  • «Богородице, Діво»

  1. Християнське прощання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
ТЕМА: Любов до свого народу. Патріотизм. МЕТА: розкрити зміст поняття "патріотизм" як любові до свого народу на прикладі біблійної постаті Давида; допомогти усвідомити необхідність участі у розбудові держави.
  • Додано
    27.02.2019
  • Розділ
    Етика
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    117
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    TF273083
  • Вподобань
    0
Курс:«Селф-коучинг (самонаставництво) як технологія професійного розвитку педагога Нової української школи»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 години
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти