Конспект уроку з обслуговуючої праці "Листівка у форматі 3D". Ескізні малюнки як складова процесу конструювання.

Опис документу:
Цей конспект уроку з обслуговуючої праці "Листівка у форматі 3D". Ескізні малюнки як складова процесу конструювання стане в нагоді вчителю у 6 класі. Мета уроку: ознайомити учнів з сутністю методу фантазування; процесом проектування і художнього конструювання виробів; конструкційними матеріали, необхідними для виготовлення запланованого виробу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

6 кл.

Тема: Проект «Листівка у форматі 3D». Ескізні малюнки як складова процесу конструювання.

Мета:

ознайомити учнів із :

  •  сутністю методу фантазування;

  • процесом проектування і художнього конструювання виробів;

  • конструкційними матеріали, необхідними для виготовлення запланованого виробу.

сформувати знання про:

  • послідовность етапів проектної діяльності;

  • пропорції, чуття матеріалу

  • значущість виробу, який виготовляється.

  • правила безпечної праці, санітарно-гігієнічні вимоги.

надати:

  • навики економного використання конструкційних матеріалів;

  • навики виконання ескізу майбутнього виробу

  • навики щодо відтворення та узагальнення своєї пошуково-дослідницької роботи з даної теми;

  • презентації своєї роботи;

  • корисні Інтернет - посилання для отримання більш повної практичної інформації.

  • добирати з різних джерел інформацію щодо запланованого виробу.

 

Обладнання: ілюстрації, папір, інформаційні джерела, зразки видів робочої документації, художнього та робочого ескізу.

 

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

 

  1. Організаційний момент.

  2. Актуалізація опорних знань.

  1. Що таке аплікація?

  2. Перерахувати інструменти і матеріали для виготовлення аплікації.

  3. Які біоформи використовують у створенні виробів?

  4. Що являє собою метод фантазування?

  5. Що таке анкетування?

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Зовнішній вигляд і будова речей, які оточують людину, поступово, в процесі історичного розвитку суспільства, змінюються (див. мал.).

У давні часи майстер виготовляв той чи інший виріб від початку до кінця. Він умів досконало обробляти матеріали, оздоблювати їх. Більшість предметів десятки і навіть сотні років мали незмінні форми, будову, вид оздоблення, які бережно передавалися в сім'ї майстрів від покоління до покоління. На сучасних підприємствах вироби проектує не одна людина, а багато фахівців. У процесі проектування досягається і художня, і технічна досконалість виробу

  1. Вивчення нового матеріалу.

  2. Ескізні малюнки як складова процесу конструювання.

 

Художнє конструювання - це творчий процес художньої розробки нового зразка промислового виробу.

Це важлива складова проектування майбутнього виробу.

Художнє конструювання - колективний процес, у якому тісно співпрацюють ряд фахівців - дизайнер, конструктор, мистецтвознавець, гігієніст, економіст та ін.

Найважливішим завданням художнього конструювання є створення естетично досконалого виробу, який виконує свою функцію.

Художня досконалість виробу визначається його формою, кольором, видом оздоблення та рядом інших ознак.

Найпростіші відомі нам геометричні форми - це куля, призма, конус, піраміда, циліндр (див. мал.). Ці форми можуть поєднуватися між собою в різних комбінаціях.

Більшість промислових виробів (посуд, машини, іграшки, меблі тощо) мають складнішу форму. Щоб проектувати ці вироби, слід уміти описати і графічно зобразити цю форму.

Форма може бути симетричною і асиметричною. Прикладом симетричних форм є фігура людини, глечик, миска, яблуко тощо (див. мал.). У таких форм точки розміщені на однаковій відстані від осі.

Поряд із формою важливою характеристикою предмета є його колір. Предмет може бути одноколірним і багатоколірним. Колір предметів буває хроматичним (кольори веселки) і ахроматичним (білий, сірий, чорний). Хроматичні кольори поділяються на теплі (жовтий, червоний, оранжевий) та холодні (синій, фіолетовий, блакитний) (див. мал.).

Колір певним чином впливає на сприйняття навколишніх предметів. При спогляданні теплих кольорів людина ніби відчуває тепло і світло, холодні ж кольори створюють враження прохолоди.

У різних народів існує певне символічне значення кольору. Так, у слов'ян чорний колір пов'язується з трауром. У багатьох східних народів кольором трауру є білий.

Властивості кольору слід обов'язково враховувати у процесі художнього конструювання майбутніх виробів.

Основним фахівцем у процесі художнього конструювання є дизайнер.

Предметом праці дизайнера може бути: одяг, меблі, поліграфічна продукція тощо. Дизайнер повинен мати навички художника, кресляра. При цьому він має добре знати новинки техніки і технології у галузі, якою займається, а також мати умілі руки. Щоб створювати естетичні речі, дизайнер вивчає художню спадщину свого та інших народів, різні ремесла. У процесі художнього конструювання він виконує ескізи, описує вироби, виготовляє макети і зразки виробів.

 

 

Ескіз - це конструкторський документ, виконаний без застосування креслярських інструментів (від руки) з дотриманням на око пропорцій між частинами предмета.

Розрізняють художній і робочий ескізи.

На художньому ескізі передається загальна форма предмета, колір, вид оздоблення, художні особливості матеріалу (див. мал.).

Художній ескіз можна виконувати олівцями, акварельними фарбами, гуашшю, тушшю, фломастерами тощо.

На робочому ескізі обов'язково передаються не лише художні особливості предмета, а й технічні. Так, на робочому ескізі одягу його зображують спереду і ззаду. Робочий ескіз виконують чіткими лініями, показують окремі деталі - кишені, складки, застібки тощо (див. мал.).

2. Загальні відомості про процес конструювання виробу, його етапи.

 

Проектування – це творчий процес розробки проекту виробу, тобто повного комплекту документів, макетів, моделей, за якими буде виготовлятися виріб.

Щоб отримати по-справжньому корисні та якісні вироби, у розробці проекту майбутнього виробу бере участь велика кількість спеціалістів - дизайнери, конструктори, технологи, економісти, лікарі та ін.

Проектування виробу на підприємстві здійснюється в кілька етапів.

Перший етап: визначають призначення майбутнього виробу, основні вимоги до нього, умови використання.

Ці дані записують в технічне завдання, де може вказуватися, що необхідно спроектувати: шкільну форму для учнів початкової школи; посуд для гарячих напоїв; меблі для дитячої кімнати тощо.

Дизайнер відбирає кращі існуючі моделі виробів, а також робить перші пробні начерки майбутнього виробу.

Другому етап: детально аналізують можливі варіанти моделі виробу, порівнюють між собою їх, вибирають найкращий варіант.

За результатами цього порівняння й вибору оформляють технічну пропозицію.

Третій етап: розробляють ескізний проект.

(Цей етап називають художнім конструюванням).  

Дизайнер малює ескізи і виготовляє макети майбутнього виробу.

Четвертий етап: розробка технічного проекту.

На цьому етапі виконують необхідні розрахунки, уточнюють форму і конструкцію виробу. Виготовлений макет чи модель оцінюють конструктори, технологи, економісти, лікарі і випробовують на практиці. Пересвідчуються, чи виріб зручний, чи він достатньо міцний і витримає навантаження у процесі користування.

П'ятий етап: розробляють робочу документацію, за якою виготовлятиметься майбутній виріб на виробництві.

Основними видами робочої документації є: ескіз виробу, технічний опис, технічний рисунок, креслення, лекала (див. мал.).

  1. Закріплення знань і вмінь учнів.

 

  1. Назви найпростіші геометричні форми.

  2. Які із зображених нижче форм є симетричними?

  3. Чому у процесі художнього конструювання слід ретельно вибирати колір майбутнього виробу?

  4. Які вимоги до виконання художнього і робочого ескізів?

  5. Хто бере участь у проектуванні майбутнього виробу?

  6. Назви основні види робочої документації.

  7. Якими видами документації тобі доводилося користуватися у молодших класах під час виготовлення виробів?

  1. Практична робота. Виконання ескізу майбутнього виробу.(Листівка у форматі 3D)

Учні виконують ескіз, виконуючи ілюстрації із журналів, зразки готових виробів. Техніку виконання ескізу учні вибирають за бажанням.

  1. Підсумок уроку.

Коментую розробленні учнями ескізи, вибравши кращі. У ході коментаря звертаю увагу на типові помилки, допущені учнями, виставляю оцінки.

 

VIII.Домашнє завдання.

Підготувати інструменти для конструювання. 

Виготовлені листівки

5

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
4
міс.
1
5
дн.
0
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!