Конспект уроку з навчання грамоти. Звуки голосні і приголосні. Овочі і фрукти.

Опис документу:
Конспект уроку з навчання грамоти. Звуки голосні і приголосні. Овочі і фрукти. За Букварем К. Пономарьової. Мета: сформувати уявлення учнів про голосні і приголосні звуки, навчити позначати їх умовними позначками; формувати вміння виділяти в словах окремі звуки, робити звуковий аналіз найпростіших слів; актуалізувати слова тематичних груп «Овочі» і «Фрукти»; розвивати вміння спостерігати, порівнювати, узагальнювати; виховувати бажання вживати овочі, турбуватися про своє здоров’я.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Звуки голосні і приголосні. Овочі і фрукти.

Мета: сформувати уявлення учнів про голосні і приголосні звуки, навчити позначати їх умовними позначками; формувати вміння виділяти в словах окремі звуки, робити звуковий аналіз найпростіших слів; актуалізувати слова тематичних груп «Овочі» і «Фрукти»; розвивати вміння спостерігати, порівнювати, узагальнювати; виховувати бажання вживати овочі, турбуватися про своє здоров’я.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

ІІ. Повторення вивченого.

1. Відгадування загадки.

Ходить по полю, в ліс, сад заглядає,

Листя фарбує, додолу скидає.

Хліб, овочі, фрукти в корзини складає

Та у комори на зиму ховає.

Хмари збирає, дощі закликає.

Чи господиню цю кожен знає?

- Які овочі і фрукти дарує нам осінь?

2. Гра «Зберомо врожай».

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Ознайомлення з немовними звуками.

- Опрацювання вірша.

Хто як розмовляє

«Няв-няв-няв» - муркоче киця.

Промовляє хто: «Ко-ко»?

Хто на лузі « Му-у» гукає?

Хто так сонце зустрічає:

« Ку-ку-рік! Ку-ку-ріку!»

Хто «ців-ців» щебече в стрісі?

Хто «жу-жу» в квітках співає?

Хто кричить «ку-ку» у лісі?

Хто скрекоче «ква-ква-ква»?

- Як ви здогадалися? Що вам допомогло? ( Звуки, які характерні для кожної тварини).

2.Практичне уявлення про голосні та приголосні звуки.

- На уроках читання і письма ми будемо вивчати мовні звуки. Їх утворюють люди під час вимовляння слів.

- Вимовити слово оса. ( Можна взяти люстерко і дивитися в нього). Під час вимовляння звука [о] рот широко розкрився , при вимовлянні звука [с] беруть участь наші зубки, під час вимовляння звука [а] рот широко розкрився.

- Під час вимовляння звуків з рота виходить струмінь повітря. Якщо йому нічого не заважає, то ми чуємо голос (продемонструвати вимову звуків [а] [о] [у] [і] [и] [е]). Такі звуки називаються голосними. Якщо струмінь повітря натрапляє на перешкоди (їх утворюють язик, зуби, губи), тоді чуємо шум (наприклад: [с] [р] [б] [д] [ш]). Такі звуки називаються приголосними.

Голосні звуки позначаємо умовно кружечком ●, приголосні звуки рискою -.

3. Робота з Букварем, с. 22.

Діти називають малюнки, виділяють звуки в кожному слові, знаходять умовне позначення кожного звука у схемах слів

4. Фізкультхвилинка (гра «Каруселі»)

Каруселі, каруселі,

В поїзд сіли ми веселі. ( Промовляють чу-чу-чу)

Каруселі, каруселі,

В автобус сіли ми веселі. ( Р-р-р-р – імітують рухи водія)

Каруселі, каруселі,

В літак сіли ми веселі. (Д-д-д-р-р-р – заводять двигун, руками показують крила літака, «літають» по класу.)

5. Звуковий аналіз назв малюнків (груша і кавун) та позначення звуків умовними позначками у схемах слів.

6. Складаємо розповідь. Буквар, с. 23.

- Розгляньте уважно малюнок.

- Де побувала дівчинка?

- Що вона там побачила?

- А які страви бабуся може приготувати з цих овочів?

Можна розповісти про користь від овочів (мають багато вітамінів, корисних для здоров’я).

7. Завдання з персоніфікованими буквами.

- Назвіть букви, які ви впізнали.

- Які улюблені овочі в зображених на малюнках букв?

8. Подумай. Поясни.

- Поясніть , де ростуть сливи, а де горох?

ІV. Підсумок уроку . Рефлексія.

- За малюнками з персоніфікованими буквами зробити звуковий аналіз назв цих овочів.

- В кінці уроку діти оцінюють його за допомогою смайликів.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методична діяльність в умовах децентралізації освіти в Україні»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн
590 грн