Сьогодні відбувся
Кабінет психолога:
«
Плітки. Конфлікти
»
Взяти участь Всі події

Конспект уроку з мультимедійним супроводом на тему “Складні випадки правопису апострофа”

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.

Українська мова

Для кого: 10 Клас

24.10.2021

37

3

0

Опис документу:

Конспект уроку з мультимедійним супроводом на тему “Складні випадки правопису апострофа” для 10 класу має допомогти вчителю поглибити знання здобувачів освіти про про особливості вживання апострофа; удосконалювати вміння правильно писати слова з відповідними орфограмами, обґрунтовуючи написання за допомогою правил, знаходити й виправляти помилки на вивчені правила; розвивати мовне чуття; виховувати культуру мовлення та потребу у вивченні рідної мови. Конспект заняття містить презентацію, яка допоможе систематизувати знання та перевірити їх якість за допомогою тестового контролю.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

ПЛАН ЗАНЯТТЯ4

Навчальна дисципліна: Українська мова

Тема: Складні випадки правопису апострофа

Вид заняття: комбінований

Методи: розповідь, бесіда, робота з підручником, словниковий диктант, перегляд презентації

Мета: поглибити знання здобувачів освіти про особливості вживання апострофа; удосконалювати вміння правильно писати слова з відповідними орфограмами, обґрунтовуючи написання за допомогою правил, знаходити й виправляти помилки на вивчені правила; розвивати мовне чуття; виховувати культуру мовлення та потребу у вивченні рідної мови.

Міждисциплінні зв’язки: українська література

Література:

1. Українська мова: підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту / О. В. Заболотний, В. В. Заболотний. - К.: Генеза, 2010.

2. Українська мова: підручник для 10-11 кл. шк. з укр. та рос. мовами навчання / О.М. Бєляєв та ін. - К.: Освіта, 2005.

3. Ющук І.П. Українська мова. Практикум з правопису української мови. - К.: Освіта, 2006., 1994. – 254с.

ЗМІСТ ТА ХІД ЗАНЯТТЯ:

І. Організаційна частина:

- перевірка присутніх, аудиторії;

- відповіді ні питання студентів.

ІІ. Перевірка домашнього завдання; контроль знань студентів

  1. Дайте визначення поняттю «мова»

  2. Які функції мови ви знаєте?

  3. Назвіть два рівні володіння українською літературною мовою.

  4. Яким знакам повинно відповідати комунікативно доцільне мовлення?

  5. Назвіть норми українського правопису.

  6. Що таке «склад» та «наголос»?

ІІІ. Підведення підсумків контролю знань.

ІV. Підготовка студентів до сприйняття і осмислення нового матеріалу.

- повідомлення теми, мети заняття;

- актуалізація опорних знань;

- мотивація навчальної діяльності студентів.

Сьогодні ми продовжимо працювати над орфографією. Будемо вдосконалювати правопис слів з м’яким знаком та апострофом.



V. План вивчення нового матеріалу.

1. За допомогою узагальнюючих таблиць систематизувати правила написання м’якого знака.

2. Правила написання апострофа. Перегляд презентації.











3. Тренувальні вправи за підручником І.П.Ющука: впр. 56, 57, на стор.38-39.



VІ. Репродуктивне закріплення, узагальнення і систематизація вивченого матеріалу.

1. Для чого служать в українській мові апостроф та м’який знак?

2. Розкажіть правила написання м’якого знака. Наведіть приклади.

3. Коли ми пишемо апостроф у словах?

4. Коли апостроф не ставиться? Наведіть приклади на зазначені правила.

5. Словниковий диктант із завданням. З 3 словами скласти 3 речення: 2 складних , 1- просте.

Сім’я, здоров’я, рум’яний, п’ять, дев’ять, м’яч, Лук’ян, пір’їна, подвір’я, в’юн, об’єм, хлоп’ята, в’язи, верф’ю, м’ясо, м’ясорубка, комп’ютер, черв’як, кур’єр, прислів’я, в’юни, хом’як, солов’ї, кар’єра, б’є, п’є, в’є, любов’ю, матір’ю, Валер’ян, Мар’яна, Дем’ян, Дем’яненко, Дар’я, Прип’ять (річка), ластів’ята, голуб’я, полум’я, солом’яний, обов’язок, під’їхати, з’їхати, з’явитися, під’їзд, об’ява, об’єднання.

VІІ. Домашнє завдання.

Вивчити правила написання апострофа і м’якого знака. Письмово виконати впр.84, с.51(за підручником О.В. Заболотного). Розглянути таблицю в кінці підручника стор.195-196.

VІІІ. Заключна частина заняття.





Викладач _____________

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.