Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Гостра травма та посттравматичні стресові розлади: особливості роботи з дітьми
»
Взяти участь Всі події

Конспект уроку з літературного читання.Новорічної ночі мрії збуваються. О.Комова "Новий рік у шафі."

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.

Літературне читання

Для кого: 3 Клас

24.01.2022

129

8

0

Перегляд
матеріалу
Отримати код


Тема: Новорічної ночі мрії збуваються.

Олена Комова Новий рік у шафі

Мета: навчати виразно читати оповідання, інтонувати речення, аналізувати прочитане; вчити розповідати про свої враження від прослуханого твору; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; формувати в школярів інтерес до навчання; виховувати толерантність; спонукати до збереження та дотриманн традицій святкування Нового року.

Обладнання: конверт із розрізаними на частини сюжетними малюнками, індивідуальні картки для роботи в групах.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Освітні галузі: мовно – літературна, соціальна, громадянська, природнича.

Хід уроку

І. Вступна частина

Організація класу. Хвилинка аутотренінг.

  • Подивіться мені в очі. Погляньте одне на одного.

Посміхніться. Для того щоб упоратись із завданням уроку, будемо працювати, слухати, мислити, висловлювати свої думки.

Отже, ми сьогодні будемо:

Не просто слухати, а.... (чути ),

Не просто дивитись, а ...(бачити)

Не просто відповідати, а ... (міркувати)

Дружно і плідно ... (працювати).

ІІ. Основна частина

  1. Актуалізація опорних знань

Вправа Новорічна мозаїка

Учитель пропонує учням утворити три групи, дає конверт із розрізаними на частини сюжетними малюнками ( Святого Миколая, Новий рік, Різдво). Діти збирають картинку, називають свято.

  • Які свята відзначають узимку?

  • У народі кажуть, що взимку скільки днів, стільки й свят. Одним із цікавих є Новий рік.

  • У чому Дід Мороз приносить подарунки?

  • Куди він їх кладе?

  • 2. Мотивація навчальної діяльності

  1. Вправа Квест - цікавинка.

Новий рік у різних країнах

Перегляд відеоролику

https://www.youtube.com/watch?v=gX7xy3RoPxM

https://www.youtube.com/watch?v=F-pV9oMKYUk



  1. Вправа Інтервю

  • Як святкують у нас Новий рік?

  • Хто такий Дід Мороз?

  • Де живе Дід Мороз?

  • Чи виконував Дід Мороз ваші забаганки?

  1. Повідомлення теми та мети уроку.

  • Сьогодні ми опрацюємо оповідання Олени Комової Новий рік у шафі

  1. Вивчення нового матеріалу.

  1. Підготовка до читацької діяльності.

*Робота зі словами. Стіна слів.

Напередодні , надходити, експеримент, спостереження, неквапливо, слухавка.

  • Поясніть значення слова імідж.

Прочитайте у підручнику на с. 83 та порівняйте, чи так ви міркували.

  • Вправа Передбачення ( за заголовком та ілюстрацією)

  • Прочитай заголовок.

  • Розгляньте ілюстрацію.

  • Як ви гадаєте, про що може йтися в оповіданні?

  1. Опрацювання оповідання Олени Комової Новий рік у шафі (с. 81-84)

Комбіноване читання.

Спочатку текст читає вчитель. Після цього запитує:

  • Чи справдились ваші передбачення? Чому ви так вважаєте?

Продовження читання тексту дітьми.

Вправа Продовжте речення

  • Напередодні кожного.... ( Нового року настає дуже відповідальний момент: потрібно Діду Морозу листа писати).

  • Ну добре – найкраща ... ( учениця не допомогла, може, найкращий друг допоможе)

  • Ну це й зрозуміло ...( підтримує казковий імідж)

  • Щоб не заснути ... ( заварив собі чорну – чорну каву.

  • Дививсь я у щілинку... ( а сам думав : яке гарне це свято, Новий рік)

  • Раптом стало якось холодно ...( заворушилась фіранка на вікні й здалось, що тнад ялинкою пішов сніжок, прямо зі стелі)

  • Нехай він ...( завжди буде , Дід Мороз, - відповів я.

  • Читання за особами ( уривків). Робота в парах.

  • Між ким відбувається діалог у творі?

  • - Підготуйтеся до читання в особах.

  • Вибіркове читання. Робота в парах.

  • Між ким відбувається діалог у творі?

  • Підготуйтеся до читання за особами.

  • Вибіркове читання. Робота в парах

  • Знайдіть і прочитайте абзаци зі словами : найкращий друг, у нашій родині традиції, заварив чорну – чорну каву; казковий імідж; новорічний експеримент; неквапливо повернутися; хлопавки і петарди.

  • * Вправа Дослідники

  • Дослідіть! Скільки разів слова Дід Мороз вжито в тексті?

  • Якого жанру цей твір – оповідання чи казка?

  • Робота з ілюстраціями.

  • Розгляньте малюнок у підручнику.

  • Відшукайте речення, які передають зміст ілюстрації.

  • Вправа Читацьке колесо

  • Розкажи три важливі епізоди з твору.

  • Склади власне продовження історії.

  • Опиши свого улюбленого героя твору.

  • Що тебе найбільше здивувало чи вразило у творі?

  • Що ти хочеш запитати у героїв твору?

  • Як би ти потрапив у історію, що б змінилося?

  • Про що йдеться у тексті?

  • Чого навчає цей твір?

Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=3Os2JN-rvpI



  1. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Гра Дід Мороз

Учитель дає дітям шапку Діда Мороза. Уявний Дід Мороз придумує найчарівніші, фантастичні мрії та побажання для учнів класу. Шапку Діда Мороза передають по колу.

  1. Вправа Чиї слова?

  • От скажи, є на світі Дід Мороз



Хлопчик



Оленка



Максим




тато

  • Листа Діду Морозу пишу.

  • Але ж ти кажеш, що його немає

  • Я тебе не чую.

  • Авжеж! Ще влітку листа надіслав.

  • Листи ?

  • Ну так. Одного – Діду Морозу, а іншого – Санта Клаусу...

  • А сфотографувати встиг?

  • Нічого, може наступного разу вийде.

  • Та не потрібно. Нехай він завжди буде Дід Мороз.

  • І дайте поїсти, я ж з минулого року в шафі сиджу!



  1. Вправа за вибором

1 група . Вправа Асоціативний кущ







Д ід Мороз













  1. Група

вправа Сенкан Дід Мороз



ІІІ. Заключна частина

  1. Зворотний звязок. Вправа Піраміда позитивних почуттів

Побудуймо Піраміду позитивних почуттів

Учитель протягує руку долонею вверх, а учні підходять до вчителя і по черзі кладуть свої долоньки зверху, будуючи піраміду. Кажуть: Сьогодні на уроці мені найбільше сподобалося...

Вправа Чарівний чобіток ( з цукерками і побажаннями)

  1. Домашнє завдання

Читання та переказування оповідання Олени Комової Новий рік у шафі ( с. 81-84)







8


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.