і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Інтернет-олімпіади як засоби мотивації учнів
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Конспект уроку з креслення для 9 класу. Види розрізів.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок 9 клас

Тема: Види розрізів.

Мета уроку:

  • ознайомити учнів з видами розрізи, утворення простих розрізів , складних розрізів вміти розрізняти різні види розрізів, їх застосування на кресленнях.

  • Розвивати розумову, пізнавальну діяльність, творчу уяву.

  • Виховувати любов до предмета і праці, акуратність під час виконання графічних робіт.

Тип уроку: Комбінований

Устаткування: Мультимедійна дошка, навчальні таблиці, рознімні моделі деталей.

Оформлення дошки: Навчальні таблиці.

Орієнтовний план проведення уроку:

І. Організаційна частина .

II. Повторення раніше вивченого матеріалу .

III. Мотивація навчально-трудової діяльності .

IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

V. Вивчення нового матеріалу .

VI. Практична робота.

VII. Підсумок уроку .

Хід уроку

I. Організаційна частина.

  • Перевірка присутніх.

  • Призначення чергових.

  • Перевірка готовності до уроку.

II. Повторення раніше вивченого матеріалу,

При повторенні пройденого матеріалу використовуються форму бесіди відповісти на наступні питання :

1. Яке зображення називають розрізом?

2. Чи змінюються інші зображення предмета, якщо його розрізати січною площиною?

3. Чим відрізняється розріз від перерізу?

4. Як виділяється фігура перерізу, що входить до складу розрізу?

5. Яка частина предмета уявно видаляється під час виконання розрізу?

III. Мотивація навчально-трудової діяльності на уроці.

IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

V. Вивчення нового матеріалу .

Види розрізів.

Розріз може бути утворений однією або кількома січними площинами.

Залежно від кількості січних площин розрізи поділяють на прості і складні.

Прості розрізи. Простим називають розріз, утворений внаслідок перетину предмета однією січною площиною.

При виконанні розрізів січна площина відносно горизонтальної площини проекцій може займати вертикальне, горизонтальне чи похиле положення. Залежно від положення січної площини прості розрізи поділяють на вертикальні, горизонтальні і похилі.

Вертикальним називають розріз, утворений січною площиною, яка перпендикулярна до горизонтальної площини проекцій. Вертикальна січна площина може бути по-різному розташована відносно фронтальної і профільної площин проекцій. Залежно від цього розрізняють фронтальні і профільні вертикальні розрізи.

Вертикальний розріз називають фронтальним, якщо січна площина паралельна фронтальній площині проекцій (рис. 1, а). Вертикальний розріз буде профільним, якщо січна площина паралельна профільній площині проекцій (рис. 1, б).

Горизонтальним називають розріз, утворений січною площиною, яка паралельна горизонтальній площині проекцій (рис. 1, в).

Похилим називають розріз, утворений січною площиною, що розташована під будь-яким (але не прямим) кутом до горизонтальної площини проекцій (рис. 1, г).

Залежно від положення січної площини відносно двох основних вимірів предмета (довжини й висоти) розрізи поділяють на поздовжні й поперечні. Розріз називають поздовжнім, якщо січна площина проходить уздовж довжини або висоти предмета (рис. 2, а). Розріз слід вважати поперечним, якщо січна площина проходить перпендикулярно до довжини чи висоти предмета (рис. 2, б).

Рис.1

Складні розрізи. Деякі предмети мають таку внутрішню будову, яку неможливо показати на розрізі за допомогою однієї січної площини. В таких випадках застосовують розрізи, утворені за допомогою кількох січних площин. Розрізи, утворені двома і більше січними площинами, називають складними.

Залежно від. положення січних площин складні розрізи поділяють на ступінчасті й ламані.

Ступінчастим називають складний розріз, утворений кількома паралельними січними площинами.

Подивіться на предмет, зображений на рисунку 4, а. Він має отвори, які розташовано так, що їх неможливо показати на кресленні, застосувавши одну січну площину. Тому предмет умовно розрізано трьома паралельними січними площинами, кожна з яких виявляє форму окремого отвору (рис. 4, б). У площині креслення всі три січні площини суміщені в одну. Утворений таким чином розріз і буде ступінчатим (рис.2).

Рис.2

Ламаним називають складний розріз, утворений за допомогою площин, які перетинаються.

На рисунку 3, а зображено предмет, форма якого потребує виконання на кресленні ламаного розрізу. Щоб показати форму перерізу, отвору і заглибини, предмет умовно розрізано двома січними площинами, що перетинаються (рис. 3, б). У площині креслення похилу січну площину суміщено з вертикальною січною площиною. Одержане таким чином зображення являє собою ламаний розріз (рис. 3, в).

Суміщуючи січні площини в одну, похилу площину умовно повертають. Так уникають спотворення розрізу.

Рис.3

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

1. За якою ознакою розрізи поділяють на вертикальні, горизонтальні й похилі?

2. Чим відрізняються між собою фронтальний, профільний і горизонтальний розрізи?

3. Який розріз називають простим?

4. Коли застосовують місцевий розріз?

5. Для чого на кресленнях застосовують складні розрізи?

6. Чим відрізняється складний розріз від простого?

7. Залежно від чого складні розрізи поділяють на ступінчасті і ламані?

V. Підведення підсумків.

  • Аналіз помилок , загальна оцінка.

VIII. Домашнє завдання по темі "Види розрізів".

Виконати завдання: підготуватись до графічної роботи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Тема: Види розрізів. Мета уроку:  ознайомити учнів з видами розрізи, утворення простих розрізів , складних розрізів вміти розрізняти різні види розрізів, їх застосування на кресленнях.  Розвивати розумову, пізнавальну діяльність, творчу уяву.  Виховувати любов до предмета і праці, акуратність під час виконання графічних робіт.
  • Додано
    16.04.2019
  • Розділ
    Креслення
  • Клас
    9 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    16
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    ZF150323
  • Вподобань
    0
Курс:«Емоційна ефективність учителя: теорія і практика»
Швень Ярослава Леонідівна
36 години
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти